هوآوی می‌خواهد با همکاری لایکا دوربین‌های موبایل را متحول کند

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

با توجه به روند روزافزون عکاسی با موبایل، شرکت معروف آلمانی «لیکا» (Leica) قصد دارد با همکاری شرکت هواوی، صنعت عکاسی با موبایل را متحول کنند.

در حالی که اولین روز از نمایشگاه «سی‌پی‌پلاس»، بزرگ‌ترین نمایشگاه دوربین ژاپن، دیروز به پایان رسیده است، خبری از این نمایشگاه به بیرون آمده که هیچ ربطی به این کشور و دوربین‌های‌اش ندارد. هوآوی خبر از همکاری با شرکت لایکا (Leica) داده است. شرکت چینی هوآوی گفته است که می‌خواهد به کمک غول دوربین‌سازی آلمان، عکس‌برداری در دوربین موبایل‌های‌اش را بهتر کند.

نحوه‌ی همکاری لایکا و هوآوی هنوز مشخص نیست.

طبق بیانیه‌ای که این دو شرکت منتشر کرده‌اند، همکاری لایکا و هوآوی قرار است کاملا دو جانبه باشد. در این بیانیه آمده است: “دو برند بزرگ تکنولوژی و عکاسی، تلاش‌های‌شان را روی هم می گدارند و در برنامه‌ی بلندمدتی که دارند، با مهندسی دقیق خود انقلابی در عکاسی با گوشی‌‌های هوشمند ایجاد خواهند کرد.”

Huawei_Leica

«ریچارد یو» (Richard Yu) در مورد همکاری این دو شرکت می‌گوید: “لیکا افسانه‌ی دنیای عکاسی است. لیکا تاثیرگذارترین شرکت در صنعت عکاسی بوده و این همکاری باعث افتخار هواوی خواهد بود.”

این همکاری شامل بخش‌های تحقیق و توسعه، طراحی، مهندسی، تجربه‌ی کاربری، بازاریابی و فروش خواهد شد.

گوشی‌های هوشمند، کمک زیادی به صنعت عکاسی کرده‌اند و همکاری هواوی و لیکا باعث خواهد شد تا لیکا بتواند به کمک هواوی، بازار هدف جدیدی را پوشش دهد. در سمت دیگر، فناوری‌های لیکا به هواوی کمک خواهد کرد تا بتواند گوشی‌های بهتری برای رقابت با LG، سامسونگ و اپل تولید کند. با این حال، نمی‌دانیم دقیقا لایکا و هوآوی می‌خواهند چگونه با یکدیگر همکاری کنند. لایکا پیش از این با شرکت پاناسونیک همکاری کرده بود، اما این همکاری به جای اینکه موجب پیشرفت محصولات پاناسونیک شود، بیشتر روی برچسب لایکا تمرکز کرده بود؛ برچسبی که تنها فایده‌اش، گران‌تر کردن قیمت برخی از محصولات پاناسونیک بود.

منبع: Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. سام

    جواب نمیده….. لایکا شرکت قدیمی و نچندان بزرگیه و به پای کارل زیس هرگز نمیرسه که مدت مدیدی هست با سونی همکاری داره… در کل این شرکت در بخش لنز با هواوی همکاری میکنه… وگرنه بخش سنسور اون غالبا توسط سونی و کداک تامین شده. در کل به نظر نمیرسه در توان فنی این دو شرکت باشه که بخواهند تحول ایجاد کنند.

  2. مپل

    اول یک دوربین درست درمون بزن بعدا متحول کن…..

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه