کتاب جورج مارتین برای فصل شش بازی تاج و تخت آماده نخواهد بود

۱ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
تیریون در بازی تاج و تخت

«جورج آر. آر. مارتین» (George R. R. Martin)، نویسنده‌ی سریال «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) خبر بدی برای طرف‌داران این مجموعه دارد. این نویسنده روز شنبه در بلاگ‌اش نوشت: “کتاب «بادهای زمستان» (Winds of Winter) هنوز تمام نشده است. فردا هم تمام نخواهد شد، هفته‌ی بعد هم همین‌طور.”

“من هیچ بهانه‌ای نمی‌آورم. چون هیچ بهانه‌ای وجود ندارد. هیچ‌کس دیگری مقصر نیست.”

در ابتدا قرار بود ششمین قسمت مجموعه رمان‌های فانتزی «ترانه‌ی یخ و آتش» (A Song of Ice and Fire) که بازی تاج و تخت براساس آن ساخته شده، قبل از پایان سال ۲۰۱۵ تمام شود. اما این نویسنده نتوانسته در دو موعدی که ناشر برایش تعیین کرده بود، کتاب‌اش را تمام کند. و حالا او تایید کرده که بادهای زمستان تا قبل از فصل ششم سریال تلویزیونی بازی تاج و تخت هم آماده نخواهد بود. به این ترتیب، آن کسانی که همه‌ی کتاب‌ها را خوانده‌اند به‌طور عجیبی با اقتباس کتابی که هنوز کامل نشده، در معرض لوث شدن داستان قرار می‌گیرند.

این نویسنده‌ی ۶۷ ساله در یک پست طولانی در بلاگ‌اش نوشته: “من هیچ بهانه‌ای نمی‌آورم. چون هیچ بهانه‌ای وجود ندارد. هیچ‌کس دیگری مقصر نیست. نه ویراستاران، نه ناشر، نه HBO و نه فیلم‌نامه‌نویسان. همه‌چیز به عهده‌ی من است. من سعی‌ام را کردم و هنوز هم دارم سعی می‌کنم.”

با این اوصاف، تکلیف رمان چه می‌شود؟ او اضافه می‌کند: “اگر نوشتن به خوبی پیش برود، من ماه‌ها با کامل شدن داستان فاصله دارم… من نمی‌خواهم موعد دیگری برای خودم تعیین کنم. این مهلت‌ها به من استرس می‌دهند.”

پس از اینکه این رمان تمام شود، آخرین قسمت این مجموعه یعنی «رویای بهار» (A Dream of Spring) روی میز کار مارتین قرار خواهد گرفت.

منبع: GRRM

CES_2016_Slider

راهنمای تماشای سریال
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. #Afshyns

    پس تکلیف فصل جدید سریال چی میشه

    1. Mr_darvishi

      سریال بحثش با کتاب فرق می کنه سر موعد سریال پخش میشه
      در ضمن جورج آر. آر. مارتین اتفاقایی رو که قراره بیوفته رو به کارگردان و نویسنده سریال گفته

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه