یک خرس آبی پس از ۳۰ سال از یخ در آمد و زنده شد!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

موسسه‌ی تحقیقات قطبی ژاپن خبر از احیای یک «خرس آبی» (Tardigrade) را داده است؛ این خرس آبی، بیش از سی سال پیش در قطعه‌ی یخی در جنوبگان (Antarctica) پیدا شده بود.

محققان پیش از این توانسته بودند تا خرس‌های آبی را احیا کنند، اما نه خرس‌های آبی که سی سال در یخ مانده‌اند.

خرس‌های آبی، موجوداتی آبزی هستند که می‌توانند در سخت‌ترین محیط‌ها، مثل دماهای بسیار بالا و یا حتی تحت اشعه‌ی رادیواکتیو دوام بیاورند. این موجودات می‌توانند وارد حالتی به اسم Cryptobiosis شوند که در این حالت، می‌تواند فعالیت‌های بدن‌شان را برای مدت‌هایی طولانی به طور کلی خاموش کنند.

آژانس فضایی اروپا در سال ۲۰۰۷ حدود ۳ هزار عدد خرس آبی را برای ۱۲ روز به فضا فرستاد. این موجودات حتی در فضا هم به خوبی دوام آوردند.

خرس آبی که در آزمایش‌های محققان ژاپنی زنده شده است، در سال ۱۹۸۳ در قطعه‌ی یخی نزدیک به ایستگاه تحقیقاتی «شووا» (Showa Station) در جنوبگان پیدا شده بود. این یخ‌ها در دمای زیر ۲۰ درجه سلسیوس و تا ماه می سال ۲۰۱۴ میلادی نگه داشته شده بودند. دانشمندان ژاپنی می‌گویند که یخ‌ها را در ماه می آب کرده‌اند.

محققان سپس در یخ‌ها دو خرس آبی و یک تخم پیدا کردند. آن‌ها سپس توانستند یکی از این حیوانات را احیا کنند. این موجود پس از دو هفته شروع به حرکت و مصرف غذا کرد و ۱۹ عدد تخم هم گذاشت. از این تعداد تخم، چهارده خرس آبی کودک به بیرون آمدند. هیچ کدام از موجودات تازه به دنیا آمده هم نقص و یا مشکلی نداشته‌اند.

محققان پیش از این توانسته بودند تا خرس‌های آبی را احیا کنند، اما نه خرس‌های آبی که سی سال در یخ مانده‌اند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Wall Street Journal

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. محمد

    من فکر کنم یکی از دلایل تحقیق در این مورد تلاش به بردن حیات به سیارات غیر قابل سکونت برای انسان و اغاز حیات زنده روی اون سیارات
    به امید تبدیل کردن به زمینی دیگر باشه

  2. علی

    منتظر خبر های بیشتر خرس های آبی هستم.

  3. افشین

    عالی بود ممنون جناب میرزایی
    ولی بد نبود که یه نتیجه گیری هم اضافه کنید
    مثلا اینکه با این یافته میشه امیدوار بود که ژن هایی که باعث این پدیده “کرایونیک” میشن رو کشف کرد و بتونیم توی بدن انسان القاش کنیم و ماهم به همچین خوابی بریم.
    البته این فقط یه خوش بینی ِ نه واقعیت!
    موفق بایشد

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما