۵ دلیل قانع‌کننده برای خرید نسخه‌ی بدون‌سیم‌کارت تبلت‌ها

۱ دی ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

امروزه سازندگان تبلت‌ها، برای فروش و محبوبیت بیشتر این دستگاه‌ها، از راهکارهای گوناگونی استفاده می‌کنند. همان‌طور که می‌دانید، اکثر تبلت‌های بالارده و پرچم‌دار در نسخه‌های مختلفی روانه‌ی بازار می‌شوند. برخی از آن‌ها در اندازه‌ی نمایشگر و برخی دیگر در قابلیت نصب سیم‌کارت با همدیگر فرق دارند. درواقع وجود نسخه‌های مختلف از یک مدل تبلت، کاملا منطقی به نظر می‌رسد؛ چراکه میزان توانایی مالی و نیاز کاربران در خرید تبلت، متفاوت است. اما همان‌طور که گفتیم، یکی از سیاست‌های کلیدی‌ سازندگان تبلت‌ها، عرضه‌ی محصول خود در دو نسخه‌ی WiFi و سیم‌کارت‌خور است. به‌طور خلاصه، می‌توان دو شرکت اپل و گوگل را سرآمد سازندگانی دانست که هرساله محصولات خود را در دو نسخه‌ی WiFi و سیم‌کارت‌خور روانه‌ی بازارهای جهانی می‌کنند. این دو نسخه جز در پشتیبانی از قابلیت نصب سیم‌کارت، تفاوت دیگری با یکدیگر ندارد. ناگفته نماند که استفاده از اینترنت همراه در تبلت‌های سیم‌کارت‌خور، میزان شارژدهی آن‌ها را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار خواهد داد. اما ما در این مقاله قصد نداریم به مقایسه‌ی این دو نوع تبلت یا برتری یکی بر دیگری بپردازیم؛ بلکه در اینجا می‌خواهیم به کاربران ثابت کنیم که خرید نسخه‌ی WiFi تبلت‌ها در این دوره و زمانه هرگز کار اشتباهی به‌حساب نمی‌آید و کاربران تنها با دانستن چند نکته‌ی کوچک اما اساسی می‌توانند از نسخه‌ی WiFi تبلت آتی خود بهترین استفاده را ببرند.

‌‌

۱. دریافت هات‌اسپات گوشی (Hotspot)

اگر هم‌اکنون دارای گوشی هوشمندی هستید که از شبکه‌ی اینترنت پرسرعت (۳G یا ۴G) بهره می‌برد، به‌راحتی می‌توانید تبلت خود را به‌وسیله‌ی قابلیت «هات‌اسپات» (Hotspot) به اینترنت وصل کنید. برای این کار ابتدا لازم است اینترنت همراه و سپس قابلیت «هات‌اسپات» (Hotspot) گوشی را روشن و در آخر تبلت خود را به اینترنت گوشی متصل کنید.

hotspot

عموما برای امنیت بیشتر، کاربران می‌بایست قبل از انجام این کار، رمز عبوری برای این قابلیت تلفن همراه خود تعریف کنند. بدین ترتیب کاربران می‌توانند بدون پرداخت هزینه‌ی اضافی برای خرید نسخه‌ی سیم‌کارت‌خور تبلت، در هر زمان و مکانی که هستند، تبلت خود را به اینترنت وصل کنند.

‌‌‌  ‌‌

۲. استفاده از برنامه‌های Pocket و Instapaper

تصور کنید که از یک مطلب یا مقاله‌ای در صفحه‌ی اینترنت خوش‌تان آمده و به علت مشغله‌ای که هم‌اکنون پیش روی‌تان قرار دارد، نمی‌توانید آن را بخوانید و ترجیح می‌دهید خواندن آن را به زمان دیگری موکول کنید.

instapaper

شاید پیش خود فکر کنید که لازمه‌ی انجام این کار، داشتن اینترنت است. اما باوجود برنامه‌هایی چون Pocket و Instapaper به‌راحتی می‌توانید هر مطلبی که در دنیای اینترنت به آن علاقه دارید را وقتی‌که به WiFi دسترسی دارید، به‌صورت آفلاین ذخیره کرده و آن را هر زمانی که مایل بودید، مطالعه کنید. گفتنی است که نسخه‌ی اندروید، iOS و ویندوز این دو برنامه موجود است.

‌‌‌

۳. کتاب‌ها و مجلات از پیش بارگذاری شده

اما ممکن است محتوای موردعلاقه‌ی شما صرفا در صفحات اینترنت نباشد و بخواهید در اوقات فراغت خود به مطالعه‌ی کتاب یا مجله‌ای بپردازید. برای این‌کار نیاز دارید تا در زمانی که به اینترنت دسترسی دارید، مجله یا کتاب موردعلاقه‌ی خود را بارگذاری کنید و آن را در زمانی که مایل بودید، بخوانید.

amazon

بهترین برنامه‌ای که می‌تواند از پس انجام این کار برآید، «آمازون کیندل» (Amazon Kindle) است. مزیت این برنامه به سایر برنامه‌ها، دسترسی کاربران به هزاران کتاب و مجله‌ی محلی است. علاوه بر این کاربران می‌توانند برای دسترسی به کتاب‌ها و مجلات بیشتر از برنامه‌ی «زینیو» (Zinio) استفاده کنند. گفتنی است کاربران برای استفاده از این برنامه، می‌بایست هزینه‌ای بابت حق اشتراک ماهانه یا سالانه پرداخت کنند.

‌‌‌‌

۴. استفاده از شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی

داشتن تبلت‌های نسخه‌ی WiFi هرگز به معنای عدم بهره‌مندی آن‌ها از قابلیت ارسال و دریافت پیام نیست. کاربران این نوع تبلت‌ها به‌راحتی می‌توانند با استفاده از برنامه‌های رایگان و مشهوری چون «وایبر»، «تلگرام» و «واتس‌اپ» و غیره به دوستان یا اعضای فامیل خود پیام بفرستند و یا پیامی دریافت کنند.

whats

این در حالی است که بسیاری از کاربران بر این باورند که ارسال و دریافت پیام در تبلت‌های نسخه‌ی WiFi چندان معنایی ندارد. علاوه بر این کاربران می‌توانند به‌وسیله‌ی برنامه‌های وایبر و واتس‌اپ به مکالمه‌ی تلفنی بپردازند.

‌‌‌

۵. استفاده از نقشه‌های آفلاین

امروزه، برنامه‌های نقشه و مکان‌یابی درگوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها به‌طور کامل جاافتاده‌اند و برای بسیاری از کاربران، استفاده از آن‌ها بدون اینترنت چندان معنایی ندارد. اما در این بین برنامه‌های نقشه‌ی رایگانی پیدا می‌شوند که می‌توان بدون استفاده از اینترنت با آن‌ها کار کرد.

map

نوکیا HERE نام نقشه‌ی آفلاینی است که چند ماهی می‌شود برای کاربران دستگاه‌های اندرویدی و iOSی رایگان شده است. بدین ترتیب کاربران تبلت‌های نسخه‌ی WiFi قادر خواهند بود بدون دسترسی به اینترنت، از موقعیت دقیق جغرافیایی خود مطلع شوند و یا به کمک این نوع برنامه‌ها، به‌راحتی از یک نقطه به نقطه‌ی دیگری از شهر مسافرت کنند.

‌‌‌

تبلت‌ها، حتی بدون شیار سیم‌کارت هم قابلیت‌های زیادی دارند. از این ‌رو، جای هیچ‌گونه تعجبی وجود ندارد که تعداد زیادی از کاربران به سمت خرید نسخه‌ی WiFi این دستگاه‌ها ترغیب شوند. تبلت‌های نسخه‌ی ۳G/4G نسبت به تبلت‌های نسخه‌ی WiFi قیمت بیشتری دارند و صدالبته شارژ بیشتری مصرف می‌کنند. درنهایت باید گفت که کاربران تبلت‌های نسخه‌ی WiFi می‌توانند از پس انجام اکثر کارهایی که کاربران تبلت‌های سیم‌کارت خور انجام می‌دهند، برآیند.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷ دیدگاه
  1. Avatar محمدحسین قادری

    خیلی عالیه

  2. Avatar محمدحسین قادری

    عالی بود

  3. Avatar Parisa

    با سلام.
    ممنون از مطالب خوبتون!
    یک سوال در مورد تبلت سیم کارت دار و بدون سیم کارت داشتم.
    من برای خرید یک تبلت که از سخت افزار قابل قبولی بهره مند باشه
    بین دو مدل دچار تردید هستم، که یکی سیم کارت دار و دیگری بدون سیم کارت هست، البته تبلت بدون سیم،کمی سخت افزار بهتری داره،
    اما مایلم نرم افزار هایی همانند واتس اپ هم استفاده کنم ولی نمیدونم
    که پشتیبانی میکند یا خیر،این رو هم اضافه کنم که مدل بدون سیم کارت از
    قیمت کمتری برخوردار هس، این دو مدل به شرح زیر هست:
    ۱)Samsung Galaxy tab s 2
    ۲)Asus zenpad s8_z580CA
    لطفاً راهنمایی کنید!
    با سپاس
    brokenheart_MHZ_21@yahoo.com

  4. Avatar امیرحسین

    سلام من مقاله رو خوندم ولی الان این چه ربطی به خرید نسخه بدون سیم کارت داشت .این که همش مزیت های نسخه با سیم کارت بود نمیدونم شاید من دارم اشتباه میکنم

  5. Avatar حسام

    عالی بودش این مقاله
    در راستای این مقاله سردبیر لازمه بیان کنم که،تفاوت قیمت نسخه سلولار و غیر سلولار آیپدهای شرکت اپل یه چیزی بین ۳۰۰ الی ۴۵۰ هزارتومنه.یعنی مثلا الان ipad mini 3 wifi هستش ۱/۱۷۰/۰۰ ولی نسخه ۴g یا همون سلولار این آیپد هست نزدیک ۱/۵۰۰/۰۰۰ که این واقعا تحیر آدم رو بر می انگیزه
    یعنی برای اینکه آیپد مدنظر شما بخواد یه GPS و یه IMASSEGE و یه ۴G داشته باشه باس این همه هزینه کنید!!!!!!!
    خب چه کاریه آخه!!!تازه آیپدهای سیمکارت خور حتی قابلیت برقراری تماس تلفنی و ارسال SMS ندارند.
    به جای خرید نسخه ۴G این محصول میتونه بده آدم واسه خودش یه مودم ۴G با قیمت ۲۵۰ تومن بگیره و توش یه سیمکارت ایرانسل یا رایتل هم بندازه،تا هرموقع که خواست با آیپد خودش به این مودم به اصطلاح CONNECT شه.تازشم کلی درمصرف باطری آیپد صرف جویی می شه!
    یه نکته مهم که نزدیک بود یادم بره این هستش که تو نسخه WIFI آیپد ها که فاقد فناوری GPS هستش،برای استفاده از برنامه های آب و هوا مثل
    accu weather میشه موقعیت مکانی خودمون رو به صورت دستی با اتصال به wifi به راحتی هرچه تمام تر وارد کنیم تا برنامه مد نظر در کمتر از ۵ ثانیه اطلاعات مدنظر اون اون شهر رو واسه اون کاربر ش بیاره.
    سپاس از سایت خوبتون
    🙂

  6. Avatar امیر

    اول اینکه تبلت بدون سیم کارت یا به قول شما نسخه وای فای برا ی جامعی یه که درسترسی به وای فای در اکثر اماکن عمومی شون حتی مترو ها ازاده.ضمنا امروز که ۴G تازه داره کار رو راحت می کنه ادم بره سراغ WiFi و اینکه مصرف شارژ وای فای و ینترنت همراه نزدیک به همه. شما خواستید بقیه رو توجیه کنید که تبلت بدون سیم کارت و افلاین خوبه در حالی که تمام اپ ها به سمت آنلاین شدن می رن.
    بالاخره نمی دونم هدف تون چی بوده ام اصلن موارد بالا رو قبول ندارم.

  7. Avatar حمید

    ولی توی بعضی جا ها واقعا نسخه ۳G .4G بدرد میخوره
    در ضمن این چند سال هم رقابت اپراتور ها روی اینترنت همراه ۳G . 4G است
    ولی برای من که سرعت اینترنت مخابرات افتضاح شده
    پس اگه از اینترنت سیمکارت استفاده کنم بهتره
    در صورتی که میشه مودم جیبی هم همراه داشت ولی یه هزینه اضافی میشه
    به قول دیجی کالا جمع بندی:
    سیمکارت خور باشه بهتره البته وای فای هم جای خود دارد

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه