اولین هفته‌ی بدون ابولا در افریقا تجربه شد

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

سه کشور افریقای غربی که بیشترین میزان بیماری ابولا در آن‌ها گزارش شده بود، اولین هفته‌ی خود را از یک سال و نیم گذشته که این بیماری شروع شده بود، بدون هیچ گونه گزارش جدیدی از ابولا گذراندند.

کشورهای افریقایی، اولین هفته را بدون هیچ بیمار جدیدی پشت سر گذاشتند.

طبق گزارش‌هایی که سازمان سلامت جهانی ارایه داده است، تا به امروز بیش از ۱۱ هزار نفر در سه کشور گینه، لیبی و سیرا لئون به دلیل ابولا جان خود را از دست داده‌اند. سرعت دچار شدن افراد به این بیماری، به میزان قابل توجهی در سال ۲۰۱۵ کاهش یافته، اما سازمان سلامت جهانی گفته است که امکان شیوع دوباره‌ی این بیماری وجود دارد.

این سازمان می‌گوید بیش از ۵۰۰ نفر مشکوک به بیماری ابولا، در حال حاضر در گینه زیر نظر هستند. هم‌چنین، تعداد زیادی از بیماران گینه و سیرا لئون، مشکوک به فرار هستند.

در حال حاضر ۴۲ روز است که بیمار جدیدی مشکوک به ابولا در لیبی کشف نشده. دومین بار است که لیبی برای مدت زیادی از بیماری ابولا پاک می‌شود. این کشور در ماه خرداد دوباره با موج جدیدی از ابولا دست و پنجه نرم کرده بود.

آخرین بیمار در کشور سیرا لئون در روز ۲۸ سپتامبر (۶ مهر) و در گینه در روز ۲۷ سپتامبر (۵ مهر) پیدا شده بود. این دو کشور هنوز باید منتظر باشند تا خالی از بیماری اعلام شوند.

منبع: BBC

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه