تلویزیون جدید فیلیپس جو اتاق را عوض می‌کند

۱۳ شهریور ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

همین یک سال پیش بود که در نمایشگاه IFA، شرکت فیلیپس از تلویزیونی با پروژکتورهای کوچک رونمایی کرد؛ پروژکتورهایی نوری که تصویر روی صفحه را روی دیوار پشت سرشان گسترش می‌دادند.

شرکت فیلیپس از تلویزیونی ۶۵ اینچی با وضوح ۴K رونمایی کرده است که توسط چراغ‌های پشت‌اش، اتاق را شبیه تصویر داخل تلویزیون می‌کند.

ایده‌ای مثل این چند وقت پیش هم توسط مایکروسافت و در قالب ایده‌ی IllumniRoom ارایه شده بود. بر اساس این ایده‌ی فیلیپس و مایکروسافت، با بیرون آمدن بخش‌هایی از تصویر، محیط شکل و شمایلی مثل تصویر داخل تلویزیون می‌گیرد و بیننده خود را غرق بیشتر محتوایی که در حال دیدن‌اش است می‌یابد.

تکنولوژی جدید فیلیپس، Ambilight نام دارد. فیلیپس گفته است که می‌خواهد تا پایان سال جاری میلادی، تلویزیونی ۶۵ اینچی با وضوح تصویر ۴K عرضه کند که از این قابلیت استفاده می‌کند.

شرکت هلندی فیلیپس برای رونمایی از تلویزیون و تکنولوژی جدیدش، نمایشگاه IFA امسال را انتخاب کرده است.

فیلیپس برای تلویزیون جدیدش هم‌چنین تصمیم به استفاده از سیستم عامل Android TV گوگل را گرفته است. در نتیجه کسانی که این تلویزیون را بخرند، می‌توانند به راحتی از نرم‌افزارهایی مثل نت‌فلیکس یا Hulu استفاده کنند.

TV2 TV1 TV3 TV4

تلویزیون جدید فیلیپس، چهار حالت مختلف برای روشن کردن ۱۰ ال‌ای‌دی پشت‌اش دارد. برای مثال در زمان پخش موسیقی، چراغ‌ها با ریتم آهنگ هماهنگ خواهد بود. این تلویزیون هم‌چنین قابلیت اتصال به سیستم نورپردازی خانه‌ی فیلیپس را هم دارد.

فلییپس هنوز حرفی از قیمت این تلویزیون نزده، اما گفته است که تا یایان سال جاری، در کشورهای روسیه، آلمان و چند کشور دیگر اروپایی این تلویزیون را عرضه خواهد کرد.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. حمید

    ایده جالبیه
    ولی باید یه اتاق مجزا و جدا باشه با پشت زمینه سفید و اتاق تاریکی

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه