شرکت ایلان ماسک بهترین پنل‌های خورشیدی را ساخت

۲۱ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

«ایلان ماسک» شرکت‌های مختلفی دارد که بیشتر آن‌ها هم در زمینه‌ی انرژی‌های سبز فعالیت می‌کنند. یکی از این شرکت‌ها، SolarCity است که اخیرا توانسته پنل‌های خورشیدی بسازد که بیشتر از هر پنل دیگری بازده‌ی انرژی دارد.

پنل‌های خورشیدی شرکت Solar City بالاترین بازده را در بین تمام پنل‌های ساخت شده دارند.

بازده‌ی پنل‌های خورشیدی Solar City برابر با ۲۲ درصد است. این مقدار، از بهترین پنل‌های خورشیدی شرکت SunPower، نیم درصد بیشتر است. نتایج منتشر شده هم از سوی «مرکز تست انرژی‌های تجدیدپذیر» در کالیفرنیا هستند.

«لیندن رایو» (Lyndon Rive)، مدیرعامل شرکت SolarCity به نشریه‌ی Fortune گفته است که می‌خواهند هزینه‌ی تولید هر وات انرژی، ۵۵ سنت باشد. شرکت SolarCity می‌خواهد تا سال آینده نیروگاهی یک گیگاواتی را در نیویورک راه بیاندازد که از پنل‌های خورشیدی ۳۶۰ واتی تشکیل شده است.

البته رقم ۲۲ درصد در مقایسه با پنل‌های خورشیدی که ناسا در فضا استفاده می‌کند، عدد بزرگی به نظر نمی‌رسد. اما پنل‌های خورشیدی ناسا هزینه‌ی ساخت بسیار بالا و غیرمعقولی دارند و اصلا برای تولید انبوه مناسب نیستند. از سوی دیگر، در نتیجه‌ی بهبودهایی که شرکت Solar City روی پنل‌های خورشیدی‌اش انجام داده، در عین اینکه پسماند کمتری تولید می‌شود، انرژی تولیدی هم بیشتر شده است.

شرکت Solar City می‌گوید که خط تولید کوچکی از پنل‌های جدیدشان را راه انداخته است. با راه افتادن خط اصلی تولید، شرکت SolarCity تصمیم دارد تا سالی ۲۰۰ هزار خانه را به پنل‌های خورشیدی مجهز کند.

منبع: Engadget

دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. سعید

    من هم میخوام تو ایران پنلهای خورشیدی بسازم،انشاءا…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه