آتش‌سوزی به کارت‌های GTX 1080 و GTX 1070 انویدیا کشید

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مشکلی بسیار جدی گریبان‌گیر کارت‌های گرافیک GTX 1080 و GTX 1070 شرکت EVGA شده است. این کارت‌ها آتش گرفته‌اند و از کار افتاده‌اند. طی هفته‌ی گذشته گزارش‌های متعددی منتشر شده‌اند که از آتش گرفتن و دود کردن دو کارت GTX 1070 و GTX 1080 می‌گویند. صدها خریدار این دو کارت شرکت EVGA به فروم‌های وب‌سایت این شرکت حمله آورده‌اند و از غافلگیری آن‌ها پس از دیدن آتش گرفتن کارت گرافیک خود گفته‌اند.

این کارت‌ها سیستم مستقیم خنک‌کننده‌ا‌ی برای تنظیم‌کننده‌ی ولتاژ (VRM) ندارند.

کاربری گزارش داده است که کامپیوترش ناگهان خاموش شده است و او مشاهده کرده که از کارت گرافیک‌اش، آتش به بیرون می‌زند. گزارش‌های دیگری هم گفته‌اند که بوی دود از کامپیوتر بلند شده است و کامپیوتر خاموش شده است. این اتفاقات به هنگام بازی کردن روی داده‌اند.

چند وب‌سایت حوزه‌ی تکنولوژی به بررسی این موضوع پرداخته و متوجه شده‌اند که مشکل از تنظیم‌کننده‌ی ولتاژ کارت گرافیک جدید شرکت EVGA است. تمام کارت‌هایی که سیستم خنک‌کننده‌ی ACX دارند، به این مشکل برخواهند خورد. این کارت‌ها سیستم مستقیم خنک‌کننده‌ا‌ی برای تنظیم‌کننده‌ی ولتاژ (VRM) ندارند.

Nvidia-GeForce-GTX-1070-EVGA-FTW-VRMs-Catching-Fire

یک VRM خوب بدون خنک‌کننده جواب نمی‌دهد و شرکت EVGA برای سیستم تنظیم ولتاژ خود خنک‌کننده نساخته است. تنظیم‌کننده‌های ولتاژ دو کارت GTX 1070 و GTX 1080 ساخته‌ی EVGA هیت‌سینک مجزا ندارند و به هیت‌سینک اصلی پردازنده‌ی گرافیکی هم متصل نیستند.

شرکت EVGA متوجه این موضوع شده است و به سرعت، خط تولید کارت‌های گرافیک‌اش را درست کرده است؛ یعنی تولید‌های جدید دیگر این مشکل را نخواهند داشت.

کسانی که کارت‌های معیوب EVGA را دارند، به صورت رایگان یک کیت خنک‌کننده‌ی VRM از این شرکت دریافت خواهند کرد. البته این امکان هم وجود دارد که خریداران کارت‌های جدید EVGA آن را پس بفرستند و یک مدل جدید که به صورت پیش‌فرض خنک‌کننده‌ی VRM دارد را دریافت کنند.

منبع:WCCFtech

‌‌‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۹ دیدگاه
  1. Avatar Ebrahim

    شرکت فقط GIGABYTE
    نهایت کیفیت و کارایی

  2. Avatar سامان

    تیتر اصلاح کنید لطفا
    فقط کارت های EVGA سری FTW مشکل دارند که خودتون هم تو متن گفتید
    هر کی بخونه تیتر فکر می کنه همه کارت های ۱۰۸۰ و ۱۰۷۰ مشکل دارند!!!

  3. Avatar مصطفی

    مشکل از شرکت Evga هستش نه چیپ های انویدیا تیتر رو تغییر بدید. این چیپ در اکثر برند ها استفاده میشه اگه مشکل از چیپ ۱۰۸۰ یا

    ۱۰۷۰ بود الان کارت های گرافیک سری ۱۰۸۰ و ۱۰۷۰ همه شرکت های آتش گرفته بود

  4. Avatar Next is Now

    این هم نشانه ای برای کسانی که فکر میکردن هیچ شرکتی جز سامسونگ در طول تاریخ دچار چنین مشکلی نشده

    1. Avatar محمد

      چه ربطی داشت.
      اون موبایله این کارت گرافیک

      1. Avatar سان.

        ربطش به آتش گرفتن هست.
        که هردو عزیز موجبات مثلث اتش را فراهم اورده اند.

    2. Avatar امین

      داداش اولندش اون باتری گوشی بود و ربطی به این نداره این فقط باطر اینکه خنک کننده نداشت این مشکل پیش اومد که یم تونه مشکل کوچیکی باشه.دومندش این شرکت بعدش خطر تولیدش رو درست کرد ولی سامسونگ هنوز خودش هنگه که چطور گوشیش اتیش گرفته

      1. Avatar پویا اسماعیلی

        اگه مشکل سامسونگ هم به خاطر یک اشتباه بچه گانه بود درست شده بود.

  5. Avatar احمد

    مد شده آتش سوزی انگار

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه