آخرین فیلم اورسن ولز پس از ۴۸ سال از نت‌فلیکس پخش می‌شود

۴ آبان ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

فیلم سینمایی «طرف دیگر باد» (The Other Side of the Wind) قرار است جمعه هفته آینده (۲ نوامبر) از شبکه نت‌فلیکس پخش شود.
دو موضوع اهمیت پخش این اثر سینمایی را برجسته می‌کند. در درجه اول ولز یکی از نوابغ تاریخ سینما است. مردی که اولین فیلمش «همشهری کین» که در ۲۶ سالگی ساخت هنوز هم به عنوان یکی از شاهکارهای برجسته تاریخ سینما شناخته می‌شود. اورسن ولز در تاریخ سینما اهمیتی انکارناپذیر دارد و پخش اثری از او که تا پیش از این دیده نشده برای بسیاری از سینمادوستان در سراسر جهان اتفاق مهم و هیجان‌انگیزی است.
وجه حایز اهمیت دیگر ماجرا تلاش طولانی مدت تعداد قابل‌توجهی از دست‌اندرکاران سینما برای پخش فیلمی است که مسیر رسیدن آن به پرده با موانع زیادی روبرو بود.

آخرین ساخته اورسن ولز قرار است جمعه هفته آینده از شبکه نت‌فلیکس پخش شود. همچنین گفته شده که این فیلم هم‌زمان در تعدادی از سالن‌های سینما نیز اکران خواهد شد.

اورسن ولز فیلم‌برداری اثر را در سال ۱۹۷۰ آغاز کرد و فیلم‌برداری اولیه که فرایندی بسیار طولانی بود در سال ۱۹۷۶ به پایان رسید. «طرف دیگر باد» حالتی مستندنما دارد و نوعی نگاه طنز و طعنه‌آمیز به هالیوود کلاسیک و موج جدید سینمای هالیوود در دهه هفتاد از درون‌مایه‌های این اثر سینمایی است.
فیلم ستاره‌های مشهوری چون جان هیوستون و پیتر بوگدانوویچ را به عنوان بازیگر به خدمت گرفته؛ مردانی که هر دو از کارگردان‌های مشهور سینما به حساب می‌آیند.
اورسن ولز پس از پایان فیلم‌برداری طرف دیگر باد با مشکلات مالی شدیدی رو به رو بود‌. مسیر فیلم تا رسیدن به پخش و اکران بسیار ناهموار بود و پیش‌آمدن مجموعه‌ای از مشکلات غیرمنتظره قانونی و مشکلاتی در رابطه با سرمایه‌گذاران باعث شد این فیلم تا زمان زنده بودن ولز به جایی نرسد.
پس از‌ مرگ ولز نیز با تلاشی طولانی مدت و گشودن گره‌های بسیاری که در سر راه این اثر قرار داشت بالاخره مدتی پیش خبردار شدیم که فیلم جدید ولز دوباره روی ریل افتاده و قرار است به زودی پخش شود.
آخرین ساخته اورسن ولز قرار است جمعه هفته آینده از شبکه نت‌فلیکس پخش شود. همچنین گفته شده که این فیلم هم‌زمان در تعدادی از سالن‌های سینما نیز اکران خواهد شد.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar حسین میم

    دمتون گرم برای این خبر. مرسی

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه