آمازون می‌خواهد سریال ارباب حلقه‌ها را بسازد

۱۳ آبان ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

Amazon Studios به دنبال راهی برای تکرار موفقیت HBO می‌گردد. HBO با ساخت مجموعه بازی تاج و تخت موفق شد مخاطبان بسیاری را جذب کند و حال آمازون هم سعی دارد با اقتباس از رمان ارباب حلقه‌ها نوشته جی. آر. آر. تالکین و ساخت یک سریال موفقیت HBO را تکرار کند. به گزارش ورایتی این شرکت در حال مذاکره با شرکت فیلم‌سازی برادران وارنر است. در حالی که گفته می‌شود مذاکرات در مراحل اولیه قرار دارد اما به نظر می‌رسد ساخت این مجموعه یکی از اولویت‌های آمازون است چون شخص جف بزوس مدیر عامل آمازون هم در این مذاکرات درگیر شده است.

Amazon Studios امسال شرایط پرنوسانی را تجربه کرد. اوایل سال جف بزوس گروهی را مامور کرد تا به دنبال درام‌های با ارزشی بگردند که مخاطب جهانی داشته باشد و بتواند مانند سریال‌های HBO مخاطبان وسیعی را در سراسر جهان به خود جلب کند. ماه گذشته هم برای آمازون بی‌حاشیه سپری نشد و مدیر اجرایی Amazon Studios به دلیل برخی رسوایی‌ها از پست خود استعفا داد. اقدامی که چند استعفای دیگر در تیم مدیریتی را هم به عنوان پیامد داشت.

اگرچه هنوز مشخص نیست که این رویای جاه‌طلبانه آمازون به حقیقت می‌پیوندد یا نه اما تلاش برای ساخت این مجموعه به دلیل شهرتی که ارباب حلقه‌ها دارد می‌تواند استودیوی شرکت آمازون را در مرکز توجهات قرار دهد.

حال اگر آمازون واقعا قصد ساخت سریالی شبیه به بازی تاج و تخت را داشته باشد رمان ارباب حلقه‌ها به نظر مناسب‌ترین انتخاب موجود می‌رسد. ارباب حلقه‌ها رمان مشهوری است که در طول سال‌های گذشته بارها مورد اقتباس قرار گرفته و یکی از موفق‌ترین اقتباس‌های آن از نظر تجاری به مجموعه سینمایی باز می‌گردد که با همین نام و توسط پیتر جکسون ساخته شد.

اگرچه هنوز مشخص نیست که این رویای جاه‌طلبانه آمازون به حقیقت می‌پیوندد یا نه اما تلاش برای ساخت این مجموعه به دلیل شهرتی که ارباب حلقه‌ها دارد می‌تواند استودیوی شرکت آمازون را در مرکز توجهات قرار دهد.

وقتی پای فانتزی و کشش داستانی پیش بیاید ارباب حلقه‌ها مجموعه قدرتمندی برای اقتباس است اما باید به این نکته هم توجه کرد که این اثر فاقد برخی از مضامین عامه پسند موجود در بازی تاج و تخت است و به همین دلیل ممکن است با استقبال یکسانی از طرف مخاطب عام روبرو نشود. البته یک نقطه قوت ارباب حلقه‌ها در این است که کتاب‌های این مجموعه پایان یافته‌اند در حالی که کتاب‌های بازی تاج و تخت هنوز ادامه دارند.

منبع: The Verge


برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷ دیدگاه
  1. سیدحسین هاشمی رهق

    منم با پژمان موافقم
    وقتی داستانی به قویترین حالت ممکن در سه گانه خودش ساخته شده و تمام شده. ساختن سریال ازش کار بسیار سختی. چون مجبور هستند از ظواهر کم کنند که هزینه بخشهای سریال تامین بشه

  2. ميلاد

    داستان ارباب حلقه ها بیش از حد فانتزی هست و بیشتر چیزی شبیه به هری پاتر با مخاطبان نوجوانه ، اما بازی تاج و تخت داستان کاملاً جدی و رئالی داره ، سخت بشه با G Of Th رقابت کرد.

  3. دانیال

    ای کاش از بازیگرهای اصلی خود فیلم استفاده کنن ، من که گاندولف با بازی یکی دیگه نمیتونم تصور کنم

  4. ابی

    وای من عاشق این فیلمم
    شاهکاره

  5. پژمان

    وقتی همه چیز داستان مشخصه چه فایده ای داره
    بعدشم پیتر جکسون انقدر خوب ۳ گانرو ساخت که واقعا ساخت دوباره این مجموعه کار سختیه
    امیدوارم حداقل یکم موضوعیت و داستان رو تغییر بدن و بیشتر به جنبه ها تاریک برسن تا مثبت

    1. سجاد

      این ۳ گانه ارباب حلقه ها اخرای داستانه مثلا بعد ارباب حلقه ها هابیت اومد که قبلتر از ارباب حلقه ها روایت کرده اگه داستان کامل ارباب حلقه ها رو خونده باشید میبینید خیلی داستان هست که سینمایی هاش یک صدم داستانم نیست بنظر من جالب میشه سریالش اگه ساخته شه ولی به قول شما وقتی داستان معلومه چه فایده

  6. curge

    باو آمازون نکو همچی

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه