تمام آنچه که در مورد پرچم‌داران سری گلکسی نوت ۲۰ سامسونگ می‌دانیم

۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه
گلکسی نوت 20

در این مطلب به بررسی شایعات و احتمالاتی می‌پردازیم که پیرامون سری گلکسی نوت ۲۰ وجود دارد تا ببینیم برنامه سامسونگ برای پرچم‌دار بعدی‌اش چیست. (این مطلب با انتشار جزئیات بیشتر در رابطه با محصولات این سری بروزرسانی خواهد شد).

سامسونگ هنوز رسما تایید نکرده نام پرچم‌دار بعدی این شرکت گلکسی نوت ۲۰ است اما هیچ شواهد منطقی دیگری هم وجود ندارد که بخواهیم بر اساس آن، عدم انتخاب این نام برای نسل بعدی گوشی‌های نوت را در نظر داشته باشیم. معمولا سری اس و نوت سامسونگ به نوعی یک مسیر را دنبال می‌کنند و همیشه تفاوت خاصی بین آن‌ها نبوده. بنابراین با جهشی که سری اس از ۱۰ به ۲۰ داشته، به نظر می‌رسد می‌توانیم گوشی بعدی سامسونگ از سری نوت را گلکسی نوت ۲۰ بنامیم.

همچنین می‌دانیم مدت زمان کمی بعد از عرضه سری اس ۲۰، سامسونگ کد کرنل این گوشی را هم منتشر کرد که به لطف توسعه دهندگان XDA، کمی از مشخصات سری جدید نوت هم مشخص شد. بنابراین با توجه به شواهد، شایعات و شناختی که از سامسونگ داریم تصمیم گرفتیم تمام آنچه را که در مورد سری نوت ۲۰ می‌دانیم به اطلاع شما عزیزان می‌رسانیم. از آنجایی هم که این اخبار به صورت ۱۰۰ درصد تایید نشده‌اند، بنابراین به مرور زمان و با انتشار جزئیات بیشتر، آن را بروزرسانی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: کانسپتی از گوشی گلکسی نوت ۲۰ سامسونگ منتشر شد

نام و زمان انتشار گلکسی نوت ۲۰

گلکسی نوت 20

توسعه دهندگان XDA سه نام رمز مختلف را در رمزگشایی کد کرنل نوت ۲۰ مشخص کردند. Project XYZ، Project Canvas و Project Winner2. با توجه به شواهد، Project Canvas همان گلکسی نوت ۲۰ است چون پیش‌تر از نام رمز Project C برای اشاره به این محصول استفاده می‌شد. در حالی که نمی‌توان این اطلاعات را ۱۰۰ درصد تضمینی دانست، اما در حال حاضر تنها چیزی هستند که از نام سری نوت ۲۰ در اختیار داریم.

همچنین به نظر می‌رسد سامسونگ امسال از دو مدل رونمایی کند. گلکسی نوت ۲۰ و نوت ۲۰ پلاس. احتمال اینکه سامسونگ از نام اولترا استفاده کند زیاد است اما وقتی در مورد سری نوت حرف می‌زنیم، شاید پلاس شانس بیشتری داشته باشد.

در مورد تاریخ معرفی و عرضه این محصول هم فقط یک منبع موثق را در اختیار داریم (The Korea Herald) که طی گزارشی اعلام کرد گلکسی نوت ۲۰ در ماه آگوست روانه بازار می‌شود و مسائلی از قبیل بیماری کرونا احتمالا روی این تاریخ تاثیری نخواهد داشت. این در حالی است که بسیاری از شرکت‌ها به خاطر همین ویروس، معرفی محصولات خود را به تعویق انداختند اما چون نوت ۲۰ در تابستان رونمایی می‌شود، احتمالا پیش‌بینی شده بتوان تا آن زمان راهی برای کنترل این ویروس کشف کرد. البته هنوز هم بسیاری از محصولات طی رویداد آنلاین برگزار می‌شوند مثل وان پلاس ۸ و بنابراین بعید به نظر می‌رسد نوت ۲۰ در تاریخی غیر از ماه آگوست که معمولا زمان رونمایی از گوشی‌های سری نوت است به بازار عرضه شود.

تنها مسئله در رابطه با عرضه این گوشی رویدادی است که برگزار می‌شود. اینکه این رویداد قرار است آنلاین باشد یا فیزیکی مشخص نیست چون در این رابطه واقعا همه چیز به شدت پیشروی کرونا بستگی دارد. اگر وضعیت به همین شکل پیش برود، قطعا طی رویدادی آنلاین شاهد رونمایی از گوشی‌های جدید سامسونگ خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: گلکسی نوت ۲۰ به باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز خواهد شد

طراحی گلکسی نوت ۲۰

گلکسی نوت 20

مدتی پیش تصویری از قاب محافظ گلکسی نوت ۲۰ منتشر شد که البته بهتر است بگوییم منتسب به قاب این گوشی. با توجه به همین قاب می‌توانیم تا حدودی از شکل ظاهری این محصول آگاه شویم. این تصویر را رونالد کوانت، ویراستار وب سایت Winfuture.de، در صفحه رسمی خود در توییتر منتشر کرد.

با توجه به این تصویر یکی دو مورد است که می‌توانیم در رابطه با طراحی نوت ۲۰ متوجه شویم. اول اینکه به خوبی می‌توان دریافت ماژول دوربین گلکسی نوت ۲۰ به چه شکل خواهد بود. اگر این تصویر درست باشد، بنابراین به نظر می‌رسد سری نوت ۲۰ هم قرار است از همان ماژول مربعی شکل بزرگی که در گلکسی اس ۲۰ اولترا بکار رفته بهره ببرند.

همچنین به نظر می‌رسد دکمه‌های کنترل صدا و پاور دستگاه نیز این بار مجددا به سمت راست برگردند. نوت ۱۰ اولین گوشی از سری نوت بود که سامسونگ در آن تصمیم گرفت محل تعبیه کلیدهای فیزیکی را از راست به چپ منتقل کند و حالا با توجه به این تصویر به نظر می‌رسد باز هم این ترتیب قرار است به شکل قبل بازگردد. از آن جایی که این تصاویر تایید نشده‌اند، بهتر است در این رابطه نیز همه چیز را در حد یک شایعه در نظر بگیرید چون تا زمان معرفی این گوشی به اندازه کافی زمان باقی مانده تا بتوان یک سری تغییرات روی آن اعمال کرد.

علاوه بر این‌ها، می‌توان در مورد خیلی چیزها به صورت حتم نظر داد. مثلا گلکسی نوت ۲۰ قطعا قلم S-Pen با ویژگی‌های جدید را با خود به همراه دارد، نمایشگری با حواشی فوق‌العاده کم و حتی شاید کمتر از سری اس ۲۰ خواهد داشت و جنس بدنه آن نیز از فلز و شیشه خواهد بود. همچنین انتظار داریم دو گوشی در دو اندازه متفاوت را شاهد باشیم؛ درست مانند سری نوت ۱۰.

در مورد دوربین جلوی این محصول هم شک و تردید‌های زیادی وجود دارد. در حالی که سامسونگ در یکی دو سال اخیر تغییرات عمده‌ای را در طراحی گوشی‌های سری نوت و اس پدید نیاورد، انتظار می‌رود نوت ۲۰ هم مانند سری اس ۲۰ از دوربین‌های روی نمایشگر استفاده کند. اما تبلیغات و شایعات اخیر نشان داده‌اند این طراحی چندان دلچسب نیست و از سامسونگ می‌خواهند از دوربین زیر نمایشگر بهره ببرد! طراحی جدیدی که هنوز در هیچ گوشی به طور رسمی استفاده نشده و استفاده آن برای اولین بار در پرچم‌دار سری نوت می‌تواند ریسک بسیار بزرگی باشد!

بیشتر بخوانید: تصویر منتسب به گلکسی نوت ۲۰ اینبار در تبلیغات اسپلیت سامسونگ دیده شد!

مشخصات فنی و قابلیت‌های نوت ۲۰

گلکسی نوت 20

در مورد مشخصات فنی هم می‌توان گفت گرچه خبر موثقی در اختیار نداریم اما آنچه که منتشر شده بسیار محتمل است. انتظار داریم گوشی‌های جدید سامسونگ در هر مدلی که ساخته می‌شوند به پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ و اینترنت ۵G مجهز باشند. در بالا به کد کرنل گلکسی اس ۲۰ اشاره کردیم که در آن نام رمز یک سری گوشی دیده شد. باید به این نکته هم اشاره کنیم که نام رمز Kona نیز در آن وجود داشت که برای پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین می‌توان با قاطعیت گفت گلکسی نوت ۲۰ ار پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ به عنوان قلب تپنده خود بهره می‌برد.

این کد نشان می‌داد تنها نسخه‌هایی که قرار است در آمریکا عرضه شوند از این پردازنده بهره می‌برند. اگر این مورد درست باشد، گوشی‌هایی که در بازارهای دیگر به فروش می‌رسند به پردازنده اگزینوس ۹۹۰ ۵G مجهز خواهند شد. پردازنده‌ای که در عمل نتوانست توجه کاربران را به خود جلب کند و خیلی‌ها با اعتراض به سامسونگ خواستار این شدند که غول کره‌ای تمام پرچم‌دارهای خود را به چیپست‌های کوالکام مجهز کند.

بنابراین اگر کوالکام تصمیم بگیرد مانند سال قبل نسخه پلاس اسنپدراگون ۸۶۵ را هم تولید کند، احتمال اینکه سامسونگ از آن در گوشی خود استفاده کند بسیار پایین است چون هنگام عرضه گلکسی نوت ۱۰ این شرکت می‌توانست پرچم‌دار خود را به اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس مجهز کند ولی دیدیم که در نهایت چنین اتفاقی نیفتاد.

بهره‌مندی از استاندارد IP68، دیگر مشخصه‌ای است که قطعا در این گوشی شاهد آن خواهیم بود. از آن جایی که این گوشی‌ها به اینترنت ۵G مجهز می‌شوند و از نظر سرعت در شرایط بسیار خوبی قرار دارند، بعید به نظر می‌رسد سامسونگ مدلی با ۸ گیگابایت رم تولید کند. یعنی در بدترین حالت گوشی‌های جدید سامسونگ به ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی مجهز خواهند شد. پشتیبانی از شارژر بی‌سیم، حسگر اثر انگشت درون نمایشگر و دوربین‌های چندگانه هم از دیگر مواردی هستند که انتظار داریم در گلکسی نوت ۲۰ شاهد آن باشیم.

بیشتر بخوانید: پتنت جدید سامسونگ از نمایشگر کاملا خمیده گلکسی نوت ۲۰ خبر می‌دهد!

Note 20

نکته‌ای که وجود دارد پشتیبانی از کارت حافظه جانبی است. سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ پلاس را به این قابلیت مجهز کرد بنابراین امسال هم نوت ۲۰ پلاس باید از این درگاه بهره‌مند باشد. هرچند امیدواریم در هر دو مدل از این درگاه استفاده شود.

در مورد حسگر اثر انگشت هم حرف و حدیث‌های زیادی وجود دارد. سامسونگ با حسگرهای اولتراسونیک زیر نمایشگر حسابی کاربران خود را آشفته کرده چون از دقت و سرعت بالایی برخوردار نیستند. حداقل برای محصولی که بیش از ۱۰۰۰ دلار برای آن پرداخت می‌شود واقعا جا برای بهتر شدن وجود دارد. بنابراین حداقل چیزی که در این بخش از سامسونگ انتظار داریم، ارتقای این حسگر به نسخه جدیدی است که کوالکام طراحی کرده چون گفته می‌شود چندین برابر مساحت بیشتری را پوشش می‌دهد و از نظر سرعت و دقت خوانایی بسیار بهتر از نسخه فعلی عمل می‌کند.

گزارش اخیری که از طریق وب‌سایت SamMobile منتشر شده از ظرفیت باتری گلکسی نوت ۲۰ نیز پرده برداشت. به نظر می‌رسد این گوشی مانند مدل استاندارد اس ۲۰ از یک منبع تغذیه ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که از ظرفیت ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی گلکسی نوت ۱۰ بیشتر است که خب دور از انتظار هم نبود چون این محصول هم نمایشگر بزرگ‌تری دارد و هم از اینترنت ۵G بهره می‌برد. با توجه به این مسئله، می‌توان حدس زد سامسونگ قصد ندارد باتری بکار رفته در سری اس ۲۰ را با تغییر خاصی همراه کند و احتمالا آن‌ها را با حجمی یکسان در سری نوت ۲۰ نیز شاهد خواهیم بود. (۴۵۰۰ یا ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت برای نوت ۲۰ پلاس).

در کنار اندک خبرهای مطمئن، باید به نبود جک ۳.۵ میلی‌متری نیز اشاره کنیم که یکی دو سالی هست سامسونگ آن‌ را بازنشسته کرده و پرچم‌دارهای خود را در صورت وجود، با هندزفری USB-C راهی بازار می‌کند. حذف جک ۳.۵ میلی‌متری دلیل خوبی دارد و آن هم همه گیر شدن ایربادزها است. محصولات بی‌سیمی که به شدت طرفدار دارند و نیاز به جک ۳.۵ میلی‌متری را نیز کمتر می‌کنند. هرچند کاربرد این جک فقط به این موضوع خلاصه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: گلکسی نوت ۲۰ و گلکسی فولد ۲ به پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ مجهز می‌شوند!

قیمت و بازار عرضه

Note 20

پرچم‌دارهای سامسونگ همیشه جز گران‌ترین‌های بازار هستند. البته میان‌ رده‌های این شرکت نیز به نسبت رقبا قیمت بالاتری دارند و مشخص نیست سامسونگ چه زمانی می‌خواهد در این سیاست خود تجدید نظر کند! با این حال بعید به نظر می‌رسد این اتفاق با عرضه سری نوت ۲۰ رخ دهد و احتمالا این سری از پرچم‌دارهای سامسونگ یکی از نجومی‌ترین مدل‌های بازار خواهند بود.

برای حدس قیمت سری نوت ۲۰ بهتر است نگاهی به قیمت گذاری نسل گذشته بیندازیم. انواع مختلفی از نوت ۱۰ به بازار عرضه شده که هر کدام قیمت متفاوتی داشتند. پرچم‌دار نسل گذشته سامسونگ بین ۹۴۹ – ۱۳۹۹ دلار قیمت گذاری شد و به نظر می‌رسد این میزان برای نوت ۲۰ به طرز قابل توجهی افزایش یابد. قیمت سری نوت ۱۰ هنگام عرضه به این صورت بود:

گلکسی نوت ۱۰ با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی: ۹۴۹ دلار
گلکسی نوت ۱۰ ۵G (مخصوص بازار کره): ۱.۰۴۹ دلار
گلکسی نوت ۱۰ پلاس با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی: ۱.۰۹۹ دلار
گلکسی نوت ۱۰ پلاس با ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی: ۱.۱۹۹ دلار
گلکسی نوت ۱۰ پلاس ۵G با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی: ۱.۲۹۹ دلار
گلکسی نوت ۱۰ پلاس ۵G با ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی: ۱.۳۹۹ دلار

از آن جایی که گوشی‌های جدید با پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ به بازار خواهند آمد، هم مدل استاندارد و هم مدل پلاس به اینترنت ۵G مجهز خواهند شد و به عبارتی دیگر شاهد گوشی ۴G نخواهیم بود. اگر قیمت گوشی‌های نسل گذشته را بتوان فاکتور مهمی به حساب آورد، باید انتظار داشته باشیم نوت ۲۰ و نوت ۲۰ پلاس با بیش از ۱۰۰۰ دلار قیمت پایه راهی بازار شوند و هیچ یک از مدل‌های آن زیر این برچسب قیمتی نباشد!

در مورد بازار عرضه هم نیاز به گفتن نیست چون می‌دانیم سامسونگ گوشی‌های خود را به همه جای دنیا عرضه می‌کند. اینکه این شرکت تصمیم بگیرد چه پردازنده‌ای را در چه منطقه‌ای در گوشی خود استفاده کند فعلا در هاله‌ای از ابهام قرار دارد اما اینکه در آمریکا مدل مجهز به اسنپدراگون ۸۶۵ عرضه می‌شود بدیهی و مشخص است.

در حال حاضر این‌ها تنها اطلاعاتی بودند که در مورد گلکسی نوت ۲۰ در اختیار داشتیم. مسلما به مرور زمان جزئیات بیشتری هم در رابطه با این محصول فاش خواهد شد و لذا این مطلب تا زمان معرفی این گوشی بروزرسانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: گلکسی نوت ۲۰ با این قابلیت می‌تواند رقیبی جدی برای آیفون ۱۲ باشد!

منبع: androidauthority

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar علی

    گوشی های نوت سامسونگ واقعا فوقالعاده هستند.بنظر من بزرگترین مشکل سری نوت و اس سامسونگ خود سامسونگه؛آخه چطور میشه گوشی ای به خوبی نوت باشه و بعد شرکت سازندش باهاش مثل یه کالای بی ارزش رفتار کنه.آپدیت های کم و با فاصله و کم ارزش کردن این گوشی بین کاربرا.البته همه گوشی های اندروید همینطورین ولی اگه سامسونگ یه فکری به حال آپدیت هاش بکنه نه تنها هیچ کدوم از مشتری هاشو از دست نمیده بلکه میتونه شاید مشتری های آیفونم به سمت خودش بکشونه.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه