آیا گلکسی نوت ۸ دوربین دوتایی خواهد داشت؟

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

شنیده‌ها حاکی از آن است که گلکسی نوت ۸ دارای دوربین دوتایی خواهد بود. با یک نگاه کوتاه به مشخصات گوشی‌های پرچم‌دار چند وقت اخیر، اصرار شرکت های سازنده بر دوربین دوتایی گوشی‌ها کاملا به چشم می‌آید. بنابراین منطقی به نظر می‌رسد که سامسونگ هم پرچم‌دار جدیدش را با این ترند تطبیق دهد. البته هنوز نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم که نوت ۸ واجد چنین قابلیتی خواهد بود یا خیر، اما انتظار حضور دوربین دوتایی را دست کم در گوشی بعدی از سری S یا در نهایت صرفا برای دریافت بازخورد مشتریان در سایر محصولات سامسونگ خواهیم داشت.

در هریک از این شرایط یک سوال اساسی وجود دارد و آن این‌که سامسونگ دقیقا از چه نوع دوریبن دوتایی استفاده خواهد کرد؟ در حال حاضر شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های تلفن همراه، از سه راه متفاوت برای ارایه‌ی دوربین‌های دوتایی استفاده می‌کنند. اپل در آیفون، از لنز تله‌فوتو استفاده کرده که به عکاسی پرتره کمک زیادی می‌کند و قابلیت زوم اپتیکال را تا دو برابر افزایش می‌دهد؛ ال‌جی لنزی با زاویه‌ی بسیار باز را انتخاب کرده تا به کاربر امکان دهد فضا و جزییات بیشتری را در قاب عکسش جا دهد و بالاخره روش هوآوی این است که از سنسور RGB استفاده کرده و در کنار آن از سنسور کمکی تک‌رنگ (مونوکروم) بهره بگیرد تا داده‌های بهتری را در زمینه نور و عمق سوژه به دست بیاورد.

سوال اساسی این است که سامسونگ کدام راه را انتخاب می‌کند؟

در نمایشگاه MWC 2017 در شانگهای، یکی از اسلایدهای کنفرانس سامسونگ به معرفی یک زیربرند جدید از سنسورهای آیسوسل (ISOCELL) سامسونگ با عنوان ISOCELL Dual اختصاص پیدا کرده بود. این اسلاید درواقع برای نمایش فناوری‌ای بود که به کمک آن سامسونگ همزمان دوتا از سنسورهای دوربین خود را به کار گرفته تا عکس‌هایی با کیفیت بالا را ارایه دهد.

این دقیقا همان چیزی است که رغبت سامسونگ را برای ورد به میدان تولید گوشی‌هایی با دوربین دوتایی نشان می‌دهد. پاسخ سوال ما هم ممکن است در همین یک اسلاید نمایش‌داده‌شده در نمایشگاه شانگهای پیدا شود.

آن‌چه در سنسور ISOCELL Dual مشاهده می‌شود، چیزی است شبیه راه‌حلی که هوآوی برای ارایه‌ی دوربین دوتایی انتخاب کرده: استفاده از سنسور RGB که البته در کنار سنسور سیاه‌وسفید قرار می‌گیرد. اما با توجه به سایر مشخصات نه‌چندان قابل‌توجه این سنسورها و به‌ویژه با رجوع به مشخصات قوی دوربین‌ پرچم‌داران اخیر سامسونگ یعنی گلکسی S8 و نوت ۷، به نظر نمی‌رسد سنسور ISOCELL Dual برای پرچم‌دار بعدی سامسونگ تدارک دیده شده باشد. به این ترتیب یا این اسلاید مربوط به معرفی محصولاتی است که سامسونگ می‌خواهد به سایر مشتریان خود، شامل سایر برندهای مطرح سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند عرضه کند و یا این‌که پرچم‌دار بعدی سامسونگ همین سنسور را اما با مشخصاتی قوی‌تر خواهد داشت.

برای مطمئن شدن از  این موضوع به کمتر از یک ماه زمان نیاز داریم؛ یعنی درست وقتی که گلکسی نوت ۸ رسما از سوی سامسونگ معرفی شود.

منبع: Phone Arena

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه