آیا Iris X5 4G گوشی اندروید وان بعدی گوگل است؟

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

پیش از این اطلاعاتی در خصوص تصمیم جدید شرکت گوگل برای معرفی یکی دیگر از گوشی‌های اندروید وان این شرکت در هند منتشر شد. این در حالی است که به‌تازگی در بنچمارک GFXBench اطلاعاتی در مورد جزییات سخت‌افزاری گوشی هوشمند Iris X5 4G منتشر شده است. براین اساس احتمال دارد Iris X5 4G به‌عنوان جدیدترین گوشی اندورید وان شرکت گوگل معرفی شود.

براساس اخبار منتشر شده، احتمالا گوشی Iris X5 4G، به‌عنوان جدیدترین گوشی هوشمند اندروید وان شرکت گوگل معرفی خواهد شد.

در اطلاعات منتشر شده در این بنچمارک، توان پردازشی گوشی هوشمند Iris X5 4G از طریق یک چیپ‌ست مدیاتک MT6735 که شامل یک پردازنده چهار هسته‌ای ۱.۳ گیگاهرتزی است، تامین می‌شود. در این گوشی از یک صفحه نمایش ۴.۶ اینچی ۱۲۸۰×۷۲۰ پیکسل، ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی بهره گرفته شده است. از دیگر ویژگی‌های این گوشی باید به دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، یک دوربین ۷ مگاپیکسلی برای عکس‌برداری‌های سلفی و اندروید ۵.۱ لالی‌پاپ اشاره کرد.

one1

با بررسی جزییات سخت‌افزاری (رم، پردازنده و صفحه نمایش) به‌کار رفته در گوشی Iris X5 4G، به‌نظر می‌رسد این گوشی یکی از گوشی‌های نسل دوم اندروید وان در گوگل باشد. به هر حال تنها چند ساعت تا معرفی رسمی جدیدترین گوشی هوشمند اندروید وان گوگل، زمان باقی مانده است. در پروژه اندروید وان گوگل قرار است گوشی‌هایی ارزان‌قیمت با امکان دریافت آخرین به‌روز رسانی‌ها، برای کشورهای در حال توسعه، طراحی و تولید شود. در این پروژه، کارخانه‌های هندی طرف قرارداد با گوگل می‌توانند محصولاتی با برند خودشان را تولید و در بازار عرضه کنند.

one2

گوگل در این پروژه از روش Zero Rating با هدف همکاری با توسعه‌دهندگان نرم‌افزار و اپلیکیشن‌های ارزان‌قیمت و یا رایگان استفاده کرده است. روش Zero Rating بدین صورت است که شرکت‌هایی مانند فیس‌بوک و ویکی‌پدیا قراردادهایی را با اپراتورها امضا می‌کنند و طی آن اپراتور هزینه اطلاعات رد و بدل شده با این برنامه‌ها را از مشتری نمی‌گیرد، اما در عوض هزینه آن از سوی این شرکت‌ها تامین می‌شود. نتیجه آنکه برنامه‌ها به شکل کاملا رایگان در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. این در حالی است که گوگل قصد دارد این طرح را در سطحی گسترده و به‌عنوان واسط میان توسعه‌دهندگان و اپراتورهای مخابراتی اجرا کند تا گوشی‌های اندروید وان با برنامه‌های پیش‌فرض از پیش نصب Zero Rating عرضه شود.

منبع: GSMArena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه