تلفظ درست آیفون X چیست؟

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اپل دیشب از جدیدترین نسل‌های آیفون رسما رونمایی کرد. در این مراسم شاهد رونمایی آیفون‌ ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون X بودیم. اپل در کنفرانس خود، از آیفون X رسما به عنوان آیفون ۱۰ یاد کرد اما بالاخره کدام تلفظ درست است؛ آیفون ایکس یا آیفون ۱۰ !؟

در عدد نویسی رومی، ترتیب عدد نویسی از یک تا ۱۰ به شکل زیر است:

بنابراین منظور اپل از X همان عدد ۱۰ رومی است. پیش از این اپل هم اقدام مشابهی پس از معرفی نسل جدید Mac OS 9 انجام داد و آن را Mac OS X معرفی کرد. در گزارش‌ها آمده که اپل برای نشان دادن انقلاب خودش در دهمین نسل محصول موردنظر دست به چنین اقدامی می‌زند. از ماه‌ها پیش شایعه‌های مختلفی در مورد نام آیفون جدید به گوش می‌رسد. حتی تا چند روز پیش تمام رسانه‌ها روی نام‌ آیفون ۸ متفق‌القول بودند تا در گزارشی خبر از نام‌گذاری X روی آیفون جدید شنیده شد. اپل در کنفرانس دیشب با تلفظ آیفون ۱۰ نشان داد که X از eXtreme edition و exclusive گرفته نشده و به مناسب دهمین سالگرد تولید آیفون اینگونه نامگذاری کرده است. اولین آیفون در تاریخ ۲۹ ژوئن سال ۲۰۰۷ میلادی معرفی شد.

حتی با وجود دانستن ریشه نام‌گذاری آیفون X، تصور می‌شود بسیاری آن را همان آیفون ایکس خطاب کنند تا آیفون ۱۰. البته گفته می‌شود که دلیل این نامگذاری مباحث مارکتینگ شرکت است که نامگذاری X را در محصولات جدید خود جا بیاندازد.

منبع: TheVerge

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. کمیل

    بنظر من چه آیفون ۱۰ یا X کلا باید گفت این علم که داره پیشرفت میکنه واقعاً زیباست از همه نظر مخصوصا شکل ظاهریش این محشر عالی گوشی به این میگن

  2. سجاد

    خود اپل توی کنفرانس همش میگفتند آیفون ۱۰ (تن) اونوخت یه سری میخوان بگن این ایکس هستش. آیفوون ۱۰ یک نسخه ویژه به مناسبت یک دهه تولید آیفون بود که معرفی شد و قراره آینده آیفون در دهه آینده رو رقم بزنه. اینا گفته های تیم کوک در کنفرانس دیشب بود.

  3. Farshad :-D

    Ahaaa!! 😀

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه