آیپد ایر ۲ در برابر گلکسی تب S2

۱ دی ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه
سامسونگ در برابر اپل

اگر قصد خرید یک تبلت ۱۰ اینچی همه‌فن‌حریف را داشته باشید، مطمئنا دو تبلت آیپد ایر ۲ اپل و گلکسی تب S2 سامسونگ در صدر انتخاب‌های شما قرار خواهند داشت. حال در این راهنمای خرید قصد داریم به مقایسه‌ی این دو تبلت محبوب بازار بپردازیم و بگوییم که کدام‌ یک از آن‌ها می‌تواند انتخاب بهتری برای شما باشد.

‌‌‌‌

در سال ۹۳، سامسونگ از گلکسی تب S، نخستین تبلت خانواده‌ی S خود رونمایی کرد. این تبلت را می‌توان بهترین جواب سامسونگ به آیپدهای اپل، در آن زمان دانست. تب S در دو اندازه و با نمایشگرهای ۸٫۴ و ۱۰٫۵ اینچی تولید شدند؛ بنابراین خودبه‌خود، نسخه‌ی کوچک‌تر این تبلت رو در روی آیپد مینی ۳ و نسخه‌ی بزرگ‌تر آن رخ در رخ آیپد ایر اپل قرار می‌گرفتند. سامسونگ برای درخشیدن تب S در برابر آیپدها، از دو فاکتور طراحی ظریف بدنه و نمایشگر باکیفیت استفاده کرد. در حقیقت، تب S های سامسونگ آن‌قدر خوش‌ساخت و دوست‌داشتنی هستند که باوجود گذشت یک سال از تولید آن‌ها، همچنان یکی از گزینه‌های خرید بسیاری از کاربران به‌حساب می‌آیند.

تب S2 سامسونگ

سامسونگ گلکسی تب S2

اما سامسونگ در دومین تلاش خود برای رقابت با آیپدها و صدالبته تسخیر بازار، تبلت گلکسی تب S2 را رونمایی کرد. در طراحی این تبلت تا حد زیادی از طراحی تبلت آیپد ایر ۲ الهام گرفته شده است. البته سامسونگ در گلکسی تب S2، به الهام گرفتن از تبلت ایر ۲ بسنده نکرد و تصمیم گرفت تبلتی برتر از آیپدها تولید کند. در تبلت‌ تب S2، تمرکز اصلی سامسونگ مجددا روی طراحی ظریف بدنه بود. همچنین سامسونگ نسبت تصویر جدید ۴ به ۳ را در نسل دوم تبلت‌های تب S خود به‌کار برد تا این تبلت‌ها کاملا از نسل قبل خود متمایز باشند.

آیپد ایر ۲

اپل آیپد ایر ۲ در کنار آیفون ۶ پلاس

در سوی دیگر، شرکت اپلی قرار دارد که تا این لحظه، برای به‌روزکردن خط تولید تبلت‌های آیپد ایر خود تصمیمی نگرفته است؛ در عوض این شرکت امسال از محصولی انقلابی به نام «آیپد پرو» رونمایی کرد که بحث آن در این‌جا نمی‌گنجد؛ بنابراین باید آیپد ایر ۲ را همچنان برترین تبلت ۱۰ اینچی معرفی‌شده از سوی اپل بدانیم.

‌‌‌   ‌‌

طراحی و ساخت

سال گذشته اهالی کوپرتینو عنوان باریک‌ترین تبلت دنیا را در مورد آیپد ایر ۲ به کار بردند. در حقیقت طراحی این محصول در زمان خود، یک شگفتی به‌حساب می‌آمد؛ اما باوجود سرعت سرسام‌آور تکنولوژی و رقابت شدید بین شرکت‌های برتر حوزه‌ی تبلت‌ها، دیگر نمی‌توان ایر ۲ را باریک‌ترین تبلت دنیا به‌حساب آورد.

ضخامت تبلت سامسونگ

گلکسی تب S2، باریک‌ترین تبلت ۱۰ اینچی دنیا

بله، اکنون این تبلت تب S2 سامسونگ است که چشم جهانیان را به خود خیره کرده است. گلکسی تب S2 تنها با ۵٫۶ میلی‌متر ضخامت، عنوان باریک‌ترین تبلت ۹٫۷ اینچی دنیا (البته تاکنون) را یدک می‌کشد. البته آیپد ایر ۲ هم با ۶٫۱ میلی‌متر ضخامت، همچنان به‌عنوان یکی از تبلت‌های باریک دنیا شناخته می‌شود. علاوه بر ضخامت، باید در زمینه‌ی وزن هم تبلت تب S2 را محصولی برتر از ایر ۲ بدانیم.

ضخامت تبلت اپل

آیپد ایر ۲ لقب باریک‌ترین تبلت ۱۰ اینچی را واگذار کرده است

نسخه‌ی سیم‌کارتی تب S2 وزنی معادل با ۳۹۲ گرم دارد که ۵۲ گرم از نسخه‌ی سیم‌کارتی ایر ۲ سبک‌تر است. این دو تبلت ازلحاظ قدوقامت بسیار شبیه به هم هستند و نمی‌توان تفاوت محسوسی بین آن دو قایل شد.

باریک‌ترین و سبک‌ترین تبلت ۹٫۷ اینچی در مقابل خوش‌ساخت‌ترین تبلت ۹٫۷ اینچی

تا این جای کار می‌توان گفت که تبلت گلکسی تب S2 سامسونگ در زمینه‌ی ضخامت و وزن از آیپد ایر ۲ برتر است؛ اما اگر بخواهیم از مقوله‌ی کیفیت ساخت به این دو تبلت بنگریم، باید ایر ۲ را برنده‌ی این مقایسه بدانیم. بدنه‌ی ایر ۲ متشکل از آلومینیوم و شیشه است و نسبت به بدنه‌ی پلاستیکی تب S2، حسی به‌مراتب بهتر را به کاربر منتقل می‌کند؛ البته نباید از خش‌پذیری بیشتر بدنه‌ی ایر ۲ در مقایسه با تب S2 به‌سادگی گذشت.

‌‌    ‌‌

نمایشگر

نمایشگر دو تبلت تب S2 و ایر ۲، نقاط مشترک زیادی دارند. هر دو دستگاه به یک نمایشگر ۹٫۷ اینچی با رزولوشن ۱۵۳۶ × ۲۰۴۸ پیکسل مجهزند و از تراکم پیکسلی یکسانی بهره می‌برند؛ اما مهم‌ترین شباهت این دو تبلت به نسبت تصویر نمایشگر آن‌ها مربوط می‌شود.

نسبت تصویر

سامسونگ، نسبت تصویر ۴:۳ را برای S2 انتخاب کرد

نمایشگر تب S2 برخلاف نمایشگر اکثر تبلت‌های سامسونگ، دارای نسبت تصویر ۴ به ۳ است. درواقع، محبوبیت بیش از اندازه‌ی نمایشگر تبلت‌های آیپد ایر را می‌توان یکی از مهم‌ترین دلایل کوچ سامسونگ از نسبت تصویر محبوب و سنتی ۱۶:۱۰ به ۴:۳ دانست.

تب S2 و ایر ۲ جزو برترین تبلت‌های بازار برای مطالعه و مرورگری وب هستند.

اما باوجود تمام این شباهت‌ها، پنل نمایشگر این دو تبلت متفاوت است. نمایشگر تب S2 همچون نسل گذشته‌ی خود از خانواده‌ی سوپراملد (Super AMOLED) است. در طرف مقابل نمایشگر ایر ۲ قرار دارد که به فناوری IPS مجهز شده است؛ بنابراین باید گفت که رنگ‌ها در نمایشگر S2 کمی اغراق‌آمیزتر و با کنتراست بیشتری نسبت به ایر ۲ به نمایش درمی‌آیند. علاوه بر این، باید عمق بیشتر رنگ مشکی و عملکرد بهتر در محیط‌های بیرونی را به دیگر مزیت‌های نمایشگر تب S2 نسبت به ایر ۲ اضافه کنیم.

‌‌‌   ‌‌‌

سخت‌افزار

پیش از شروع مقایسه‌ی سخت‌افزاری این دو محصول، لازم می‌دانیم که بگوییم تب S2 و ایر ۲ ازجمله تبلت‌های قدرتمند حال حاضر بازار به‌حساب می‌آیند. این دستگاه‌ها به‌راحتی می‌توانند از پس اجرای تمام برنامه‌های اکوسیستم خود برآیند؛ اما یک تفاوت بزرگ در سیاست دو شرکت اپل و سامسونگ در به‌کارگیری پردازنده‌ی این محصولات مشاهده می‌شود.

اپل با به‌کار بردن تراشه‌ی A8X و یک رم دو گیگابایتی در ایر ۲ نشان داد که به سخت‌افزار تبلت‌هایش در مقایسه با گوشی‌هایش توجه بیشتری دارد؛ چراکه ایر ۲ به طرز قابل‌توجهی از آیفون‌های ۶ قدرتمندتر هستند. اما در طرف مقابل، سامسونگ حتی حاضر به استفاده از تراشه‌ی به‌کار رفته در بهترین گوشی امسال خود – گلکسی S6 – در تب S2 نشد؛ در عوض از تراشه‌ی نسبتا قدیمی اگزینوس ۵۴۳۳ استفاده کرد که پیش از این، در نوت ۴ حضور داشت. در حقیقت به دلیل قدرت سخت‌افزاری بسیار نزدیک این دو تبلت به یکدیگر، نمی‌توان برنده‌ای را در این قسمت معرفی کرد.

حال بیایید به بررسی دیگر مشخصات سخت‌افزاری این دو تبلت بپردازیم و ببینیم که کدام‌ یک می‌تواند پرفروغ‌تر باشد. تب S2 با داشتن امکاناتی چون قابلیت USB OTG، امکان برقراری تماس تلفنی و پشتیبانی از کارت حافظه‌ی microSD می‌تواند نگاه بیشتر کاربران را به خود جلب کند؛ اما سالیان سال است که کاربران به نبود این ویژگی‌ها در آیپدهای اپل عادت کرده‌اند و از دیدگاه آن‌ها نبود این قابلیت‌ها، چیزی از ارزش‌های این محصولات کم نمی‌کند.

حسگر اثر انگشت

حسگر اثر انگشت ایر ۲ یکی از بی‌نقص‌ترین‌هاست

علاوه براین، هر دو تبلت به یک حسگر اثرانگشت در کلید خانه مجهز شده‌اند که عملکرد بسیار سریع و دقیقی دارند. باوجود عملکرد فوق‌العاده‌ی هر دو حسگر، باید عملکرد حسگر اثرانگشت ایر ۲ را بهتر از تب S2 بدانیم. استدلالمان هم این است که در حین کار با حسگر اثرانگشت ایر ۲ با خطای کمتری مبنی بر شناسایی نشدن برخوردیم.

‌‌‌   ‌‌‌

باتری

سامسونگ برای کاهش ضخامت و وزن تبلت تب S2، مجبور شد تا حد امکان از ظرفیت باتری آن بکاهد. تب S2 به یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۵۸۷۰ میلی‌آمپر ساعت مجهز شده که می‌تواند با استفاده‌ی ترکیبی و مداوم ۸ الی ۹ ساعت، شارژ نگه‌دارد. این در حالی است که ظرفیت باتری ایر ۲، بیست درصد بیشتر از باتری S2 است و می‌تواند به‌طور متوسط، ۱ الی ۲ ساعت بیشتر از تب S2 شارژ نگه‌دارد.

‌‌‌‌ ‌‌

سیستم‌ عامل

همان‌طور که مشخص است، یکی از مهم‌ترین وجوه تمایز این دو تبلت، سیستم ‌عامل آن‌هاست. آیپد ایر ۲ به‌طور پیش‌فرض با سیستم‌عامل iOS ۸٫۱ عرضه ‌شده و قابل آپدیت به iOS ۹٬۱ است. گلکسی تب S2 هم با اندروید لالی‌پاپ (۵٬۰) وارد بازار شده و تاکنون حرفی در مورد آپدیت این دستگاه به اندروید مارش‌ملو (۶٬۰) زده نشده است؛ بنابراین در همین‌جا می‌توان به یک برتری بزرگ ایر ۲ نسبت به تب S2 پی برد: دریافت به‌موقع آپدیت‌های سیستم‌ عاملی

سیستم‌ عامل اندروید و iOS به‌کار رفته در این دو محصول، عملکرد بسیار خوب و روانی دارند. از مهم‌ترین ویژگی‌های نرم‌افزاری مشترک این دو تبلت می‌توان به قابلیت مالتی‌تسکینگ اشاره کرد. کار با این ویژگی در نمایشگر بزرگ این دو تبلت بسیار جذاب است و می‌تواند هر کاربری را به وجد آورد.

صادقانه بگوییم، در بخش سیستم ‌عامل هم نمی‌توان دست تبلتی را به‌‌عنوان برنده بالا برد؛ چراکه باوجود مشخص بودن مزایا و معایب هر دو سیستم‌عامل، درنهایت این سلیقه و نیاز شماست که تعیین می‌کند کدام‌ سیستم‌عامل برتر است. بااین‌حال اگر فکر می‌کنید که این موضوع برای‌تان از جذابیت بسیار بالایی برخوردار است، می‌توانید نگاهی به مقاله‌ی خواندنی «شما بگویید؛ اندروید یا iOS؟» بیندازید.

‌‌‌‌   ‌‌

دوربین

هر دو تبلت ایر ۲ و تب S2 در بخش دوربین،حسگرهایی ۸ مگاپیکسلی دارند که می‌توانند در شرایط نوری ایده‌آل، عکس‌های باکیفیتی بگیرند؛ اما دوربین تب S2 به دلیل درجه‌ی دیافراگم گسترده‌تر (f/۱٫۹) می‌تواند نسبت به دوربین ایر ۲ (f/۲٫۴) نور بیشتری دریافت کرده و درنتیجه عکس‌های بهتری ثبت کند.

دوربین تبلت سامسونگ

گلکسی تب S2 همچون آیپد ایر ۲ به سنسوری ۸ مگاپیکسلی مجهز شده است

علاوه‌بر‌این دوربین تب S2، قابلیت فیلم‌برداری با رزولوشن بالای QHD را دارد که ازاین‌جهت هم از ایر ۲ سرتر است. اما مانند گذشته، اپل روی دوربین ایر ۲ کارهای زیادی انجام داده تا کاربران مطمئن شوند که کیفیت آن از مشخصات روی کاغذ بهتر است. لنز پنج‌قسمتی دوربین این تبلت قادر است مانند آیفون‌ها، عکس‌های بسیار چشم‌نوازی بگیرد.

دوربین دوم تب S2 به دلیل رزولوشن بالاتر نسبت به ایر ۲، عکس‌هایی با کیفیت‌ و جزییات بیشتر تحویل کاربر می‌دهد (۲٫۱ مگاپیکسل در مقابل ۱٫۲ مگاپیکسل). در مجموع باید گفت که دوربین‌های تب S2 با اختلاف بسیار کم، نسبت به ایر ۲ برتری دارند.

‌‌‌   ‌‌

جمع‌بندی

تجربه‌ی ‌کاربری برای محبوبیت و برتری یک محصول حرف اول و آخر را می‌زند. ازاین‌رو ممکن است محصولی باوجود مشخصات سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری بهتر، نسبت به محصولی که تجربه‌ی ‌کاربری بهتری دارد، ارزش خرید کمتری داشته باشد. مقایسه‌ی آپید ایر ۲ و گلکسی تب S2 هم دقیقا مصداق همین حرف است. همان‌طور که در این مطلب خواندید، تب S2 ضخامت و وزن کمتری در مقایسه با ایر ۲ دارد. همچنین این تبلت دارای قابلیت‌هایی جذاب و کاربردی‌ چون امکان برقراری تماس تلفنی، پشتیبانی از USB OTG و کارت حافظه‌ی microSD است که ایر ۲ از آن محروم است. اما در مجموع آیپد ایر ۲ نسبت به تب S2 تجربه‌ی‌ کاربری بهتری ارایه می‌دهد.

فراموش نکنید که آیپد ایر ۲ برترین تبلت سال گذشته‌ی اپل و تب S2 پرچم‌دار کنونی سامسونگ است؛ بنابراین اگر در طول این مقایسه گفته شد که ایر ۲ در بعضی جهات از S2 برتر یا در برخی جنبه‌ها با تب S2 یکسان است، این موضوع اکیدا بر توانایی‌های فوق‌العاده‌ی ایر ۲ دلالت دارد؛ چراکه اپل توانسته تبلتی تولید کند که نه‌تنها توانایی رقابت با محصولات هم‌دوره‌ی خود را دارد؛ بلکه با تبلت‌های آینده هم رقابت می‌کند.

خرید محصول

اپل آیپد ایر ۲

خرید محصول

سامسونگ گلکسی تب S2

‌‌‌

آیپد ایر ۲

Pros

  • تجربه‌کاربری بی‌نظیر
  • دریافت به‌موقع به‌روزرسانی‌های سیستم عاملی
  • بدنه‌ی خوش‌ساخت
  • حسگر اثر انگشت سریع
  • شارژدهی مناسب
  • یک‌پارچگی کم‌نقص سخت‌فزار و نرم‌افزار

‌‌‌

‌سامسونگ گلکسی تب S2

Pros

  • طراحی بسیار ظریف و باریک بدنه
  • نمایشگر باکیفیت
  • پشتیبانی از قابلیت USB OTG
  • وجود شیار microSD برای افزایش حافظه
  • امکان برقراری تماس تلفنی

Cons

  • شارژدهی متوسط باتری

‌‌‌   ‌‌‌

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۴ دیدگاه
  1. یحیی

    سلام . آقایان هرگز تبلت های اپل از جمله آیپدپرو در مقایسه با محصولات سامسونگ کارایی ندارد ، خرداد ماه ۹۶ آیپد پرو خریدم ولی زنگ خور نداره ، اس ام اس نمیشه بدی ، بلوتوس به غیر از محصولات اپل نمی شود برقرار کنی ، برای نصب به کامپیوتر کلی مشکل داره . خرید برنامه های کاربردی با هزینه بالا و با دلار باید خرید کنی ! در نتیجه از این تبلت حالم به هم خورد ، ۲۴ ساعت بعد پس دادم یک میلیون تومان از من کم کرد . که درباره بسته بندی میکنه و به کس دیگه می فروشد .

  2. aliqd

    خیلی نقد خوبی بود واینم نطر بنده :
    اولا که دوربین هشت مگاپیکسل ایپد اصلا با اس دو قابل مقایسه نیس و اینو همه میدونن که عکس هایی که دوربینای اپل میندازن بسیار بهتر از مال سامسونگ هستن در ضمن تراشه a8x که تو ایپد ایر دو به کار رفته یکی از قوی ترین تراشه های دنیاس و همچنین سنسور اثر انگشت ایپد سوایپ یا کشیدن انگشت نمیخواد و بسیا بسیار بهتر از تب اس دو عمل می کنه میتونین ویدیو هاشم مشاهده کنین و از لحاظ مقاومت بدنه و بسیاری قابلیت های جزاب ایپد اس دو چیزی برای ارایه ندارد و من شخصا ایپد دو رو بسیار بهتر میدونم
    بازم با تشکر از نقد عالیتون

  3. علی

    سلام
    من سرفیس پرو ۲ و ایپدایر۲ و تب اس ۱۰.۵ را دارم.
    قدر ت و کارایی سرفیس با حجم بالای برنامه های موجود در بازار و سرعت بسیار بالا واقعا مثال زدنی است.
    جهت کارهای معمول روزانه تب اس کارایی بیشتری از اپل دارد چون حداقل فایل منجر دارد.
    نرم افزارهای مشابه در اندرویید دارای تنظیمات و امکانات بیشتری از ایپد است ضمن انکه حجم کمتری دارد مانند تلگرام و EzPDF .
    به شخصه چندین بار هنگ اپل را دیدم که بر خلاف تبلیغات رایج است که هنگ نمی کند.
    سرعت بیشتر اپل به خاطر مجموع کارهای کمتری است که انجام میدهد.
    نرم افزار اندویید قابل تهیه از مکان های مختلف است حتی با زاپیا از دستگاه دیگر قابل انتقال است
    ولی در اپل به خاطر ای دی باید جهت هر دستگاه جداگانه دانلود شود
    در مجموع اگر کارهای مختلف انجام میدهید تب اس و اگر فقط وب گردی میکنید و جو گیر شده اید اپل
    اگر بزرگ فکر میکند سرفیس

    1. فاطیما

      واقعا عالی بود. کاش همه توی همه سایتها ینطور بیطرف راهنمایی کنن.هر کس یه استفاده ای از تبلت داره. بی شک امکان نداره بگیم فلان تبلت عاااالی ترینه.

  4. pouya

    خدایی قبول کنید ۹ios اپل از سامسونگ تقلید کرده منظورم قابلیت مولتی تسکینگ هست چرا اینو نمیگین؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    ابن قابلیت از سری نوت بوده و حتی در تب اس ۱ هم وجود داشته .
    قبول کنید که ios فقط واسه گوشی های تا ۵.۵ اینچ بدرد میخوره و در تبلت خیلی ضایعست .
    تازه اگه گزارش مالی اپل رو نگاه کنید ایر ۲ ضرر بوده و کمترین میزان فروش رو داشته.
    پس اگه قراره معایب و مزایا رو بررسی کنید منصف باشید .
    اپل بدون جابز یعنی هیچی

  5. ارشاد

    اگر بحث باریکی و سبکی و زیبایی و تمام اینها که بعد از مدتی برای کاربر یک امر بسیار عادی خواهد شد و همینطور تعصب رو کنار بذاریم. به نظر بنده سامسونگ و یا هر تبلت اندرویدی دیگر با آیپد قابل قیاس نیست. مهمترین دلیل هم وجود نرم افزارهای مختص آیپد هست که خیلی از اونها حتی در آیفون هم نیستند. در واقع اکثر نرم افزارهایی که برای آیفون طراحی میشوند، یک نسخه بخصوص هم برای آیپد دارندکه این مورد در اندروید خیلی ضعیفه و تازه داره روش کار میشه.

  6. حمید

    من خرداد ماه امسال دغدغه انتخاب تبلت رو تجربه کردم و با ضرث قاطع میگم فقط و فقط iPad Air 2 بگیرید و تمام. این هم راهنمایی. اگه پشیمون شدید که مطمئنا نمیشید…
    سامسونگ بعد یه مدت دیگه پشتیبانی سیستم عامل ارائه نمیده، مثل اتفاقی که برای طGalaxy Note 2015 افتاد. پس اگه بخوایم با دید بازتری مسئله انتخاب تبلت رو مدنظر قرار بدیم باید بگم یا iPad Air 2 بخر یا آخرین محصول Nexus رو.

    1. Ali S

      چطور به این نتیجه که مثلا راهنمایی بود رسیدید
      شما ببین مگه اندروید مارشمالو برای اس۵ نیومد؟؟؟؟
      درضمن شما اجازه بده نوت ۲۰۱۵ از راه برسه بعد بگو آپدیت نمیاد
      محصول نکسوس هم که معلومه
      گوگل ی شرکت نرم افزاریه نه سخت افزاری زیادم جالب نیست
      خلاصه سلیقه ای نظر ندید
      هر کی تب اس۲ خریده راضی بوده
      شما تب اس۲ رو تجربه کردید؟؟
      من ک خواهرم مینی۴ داره

      1. سهی شیرازی

        علی جان، ما فقط در این مطلب بیان کردیم که سرعت دریافت آپدیت های سیستم عاملی آپید ایر۲ بیشتر از گلکسی تب S2 است. این موضوع هرگز به معنای عدم دریافت به روزسانی تب S2 به اندروید مارشملو نیست.
        نکته ی بعدی اینکه ما هرگز در این متن، قصد منصرف کردن کاربران از خرید تب S2 و تشویق آن ها به خرید آیپد ایر۲ یا بالعکس را نداشته و نداریم.بدون شک این دو تبلت، جزو برترین تبلت های ۱۰ اینچی حال حاضر بازار هستند. ما فقط خواستیم تا با بیان برتری ها و معایب این دو دستگاه، کاری کنیم تا کاربران آگاهانه تر و هوشمندانه تر خرید کنند.
        با تشکر.

      2. حمید

        سلام.
        میگی:”شما ببین مگه اندروید مارشمالو برای اس۵ نیومد؟؟؟؟”
        -بحث گوشی با تبلت زمین تا آسمون فرق داره، چون سرعت پیشرفت گوشی ها خیلی بیشتر از تبلت هاست.
        هدف از تولید تبلت بعنوان وسیله ای است برای رفع نیاز نرم افزاری و اینترنتی که همه جا در دسترس باشد، اما گوشی وسیله ای است برای تماس و در ادامه رفع نیازهای نرم افزاری در حد امکان و اتصال به اینترنت.
        جسارت نباشه اما حدس میزنم بنظر شما و سامسونگ تبلت گوشی ای است که صفحه نمایشش بزرگه.
        این هم نظر اپل و من نوعی بعنوان استفاده کننده هستش که وجود امکان مکالمه برای تبلت اصلا مفهومی نداره.
        میگم:”درضمن شما اجازه بده نوت ۲۰۱۵ از راه برسه بعد بگو آپدیت نمیاد”
        -آره اشتباهی شد منظورم Samsung Galaxy Note 10.1 که دیگه تولیدش توقف شده.
        میگی:”وگل ی شرکت نرم افزاریه نه سخت افزاری زیادم جالب نیست”
        -من کی گفتم گوگل شرکت سخت افزاریه؟؟؟؟کسی که سلیقه ای جواب میده شما هستید نه من…
        البته در کل خرید هر محصولی سلیقه ای است…
        میگی:”هر کی تب اس۲ خریده راضی بوده”
        -حداقل یه سری به صفحات این دو محصول تو این سایت بزن ببین امتیاز و رأی کاربران ایرانی چی بوده بعد از طرف همه صحبت کن!
        میگی:”شما تب اس۲ رو تجربه کردید؟؟”
        -نه خدا رو شکر نخواستم و اصلاً نمیخوام تجربه کنم، البته این به این منظور نیست که اصلاً ندیدم چرا که دوستان رو برای رفع مشکلاتشون راهنمایی کردم.
        میگی:”من ک خواهرم مینی۴ داره”
        -منظورتون رو متوجه نمیشم؟؟
        بعضیام گفتن اپل از سامسونگ تبلیغ کرده،
        -آخه به من چه من محصولی میخوام که نیازهام رو جوابگو باشه.
        ختم کلام فرمایشی از علی (ع):
        “تعصّب بیجا چشم ها را کور و گوش ها را کر میکند”

  7. وحید

    ممنون از اینکه بیان کردید “تا آنجا که امکان داشت کاملا منصفانه” و بدون “قصد جانب‌داری از برند خاصی” بررسی کردید. چون در ضمن این گزاره‌ها، پذیرشِ -دست‌کم سهوی- جانبداری نهفته است زیرا با اینکه اقرار می‌کنم در این نوشته بسیار جانب انصاف رعایت شده، جمع‌بندی (که نقش بسیار مهم overview را هم برای پیش از شروع مقاله دارد) حق باقی مطلب را کمی ضایع کرده است. تاکید کرده‌اید که محصول تولیدی اپل به قدری فوق‌العاده است که توانایی رقابت “با تبلت‌های آینده” را دارد. از زمان عرضۀ ایر۲ فناوری‌های گوشی‌ها و تبلت‌ها مشخصا در بخش‌های پردازنده و دوربین بهبود قابل‌ملاحظه‌ای داشته است؛ با این حال شمادر بخش سخت‌افزار با برابر دانستن قدرت پردازنده‌ها، به “نسبتا قدیمی” بودن تراشه اگزینوس اشاره کردید (مثال نقض جمع‌بندی)، و در بخش دوربین هم با شمردن برتری‌های اس۲ در عکاسی و فیلمبرداری در نهایت مدعی هستید که دوربین ایر۲ ” اختلاف بسیار کمی” با آن دارد (که با توجه به مراجع نقد و بررسی دیگر باید گفت این “نظر” شماست). یا مثلا عبارت ” لنز پنج‌قسمتی دوربین این تبلت” هرچند ظاهرا حکمی صادر نمی‌کند اما آشکارا القای برتری دارد (گویی لنز محصول رقیب به تکمیلی دوربین ایر۲ نیست)

    درنهایت همانطور که دوست عزیز دیگر اشاره کردند مقایسۀ قیمت فاکتور بسیار مهمی است. چنانکه در دیجی‌کالامگ بحث ارزش خرید در مقایسه سرفس‌بوک(احتمالا به عنوان اولین محصول هم‌رده اما گران‌تر از همتای اپلی) و مک‌بوک مطرح شد.

    1. سهی شیرازی

      وحید جان، بیان برتری های یک محصول نسبت به محصول دیگر و بیان واقعیت ها، هرگز نشانه ی جانب داری نیست.
      ممنون از نظرت.

  8. محمد

    یه مشکلی که دارم اینه که شارژ ایپدم تموم نمیشه 🙂 لطفا کمکم کنید، واقعا اذیت کننده شده :دی
    دوستان تا وقتی با هر دو محصول کار نکردید(کار کردن به معنیه نگاه کردن اون برای چند دقیقه نیست) نظری ندید.

    با تشکر

  9. دانیال

    با سلام
    خیلی از نقد و بررسی تون خوش اومد و اتون خیلی ممنونم.
    و یک سوال داشتم تبلت تب اس ۲ شصت و چهار گیگابایت یش رو نمیارید؟

  10. محمد

    واقعا جانبدارانه محصولات اپل رو مورد مقایسه قرار میدین،یکم بی طرف باشید

  11. امیر

    درود و مننون از نقد بیطرفانه تون
    فقط نکته مهمی که در تمام موارد فراموش شده به آن اشاره شود(منظورم در این مقایسه و مقایسه های دیگر از این وب سایت است) مقایسه قیمت است!
    در نتیجه گیری و آخرین پاراگراف متن به توانایی اپل در ساخت دستگاهی قدر و قابل مقایسه با دستگاه های تولیدی دیگر شرکت ها حتی در آینده شده است! درحالیکه اپل آنچنان قیمت بسیار زیادی بر محصولات با حافظه های داخلی پایین و البته بالای خود میگذارد که حتی با گذشت زمان و ایجاد انتظار برای ارزان شدن، باز هم بسیار گران و نسبتن نصرف میباشند!

  12. ali.s

    جناب شیرازی چرا مزایای تب اس ۲ رو حذف کردید و معایب ایر ۲ هم حذف شده
    اینکه ایر ۲ مال پارساله اصلا ربطی نداشت اپل سال بعد ی چیزی باریک تر از تب اس بسازه بعد شما بیا بگو اپل هنر منده
    و اینکه گفتید تب اس پلاستیکیه اولا که نوار دورش از بهترین آلومینیوم ها هست و پشتش الیاف مصنوعی کامپوزیت کربنیه که تنها بافت و ظاهرش شبیه پلاستیکه
    تجربه کاربری بی نظیرم که همه تبلتهای بالارده دارن پس شما سلیقه ای نظر دادید. کلا ۳ تا از مزایای ایر ۲ همین مضمونو داشتن و اسکنر اثر انگشت تب اس۲ هم حذفه
    حالا اینا بماند خیلی از تبلتها قبل از تب اس۲ بودن که۴:۳ شدن و اینکه اگر تقلیدی در کار باشه ما خود تبتو میخوایم که حالشو ببریم نه اینکه همش بگردیم ببینیم قبلا کیا فلان کارو کردن پس انقد حول محور تقلید از اپل و این چیزا نچرخ چون بی فایده هست
    خیلی هوای اپلو گرفتی دیجی جون
    اپل انقدر هواتو نداره
    ممنون لطفا لطفا نظرم رو ثبت کنید و اگه میشه پاسخ بدید

    1. سهی شیرازی

      نخست آنکه ما در این مطلب نه مزایای تب اس۲ و نه معایب ایر ۲ را حذف نکردیم و از همان ابتدا، مطلب به همین صورت که می‌بینید، بود.
      در جواب بخش بعدی فرمایشات شما باید بگویم که وقتی محصولی توان رقابت با محصولات سال آینده‌ی خود را دارد و از بسیاری از جهات برتر از رقباست، این قطع به یقین نشان از برتری بی‌چون‌وچرای آن محصول دارد.
      بله، شما درست می‌فرمایید، تب اس ۲ از ترکیب دو عنصر فلز و پلاستیک است؛ اما خب چون بدنه‌ی این تبلت اکثرا از پلاستیک ساخته شده، ما آن را تبلتی پلاستیکی خطاب کردیم.
      در مجموع ما تا آنجا که امکان داشت کاملا منصفانه به این دو محصول نگاه کردیم و سعی کردیم هر تبلتی که در هر بخشی موفق‌تر و بهتر بود، دست آن را به‌عنوان برنده بالا ببریم و مثل همیشه، هرگز قصد جانب‌داری از برند خاصی را نداشتیم. این تنها برداشت شخصی شما از این متن است.
      ما همواره بیان‌کننده‌ی حقیقت بوده و هستیم.
      از حسن توجه شما سپاسگزارم.

      1. Ali S

        ممنون منظورم در فروشگاه اینترنتی دیجیکالا بود معایب این تبلت ایر۲
        نبود سنسور نور
        نبود مکالمه تلفنی
        نبود کارت حافظه
        اشاره ای بهشون نشد
        مزایای تبلت اس۲ که نمیبینیم:
        عملکرد سخت افزاری خیلی خوب
        سنسور اثر انگشت سریع و دقیق
        خوشساخت و زیبا
        اگه میشه یک قابلیتی بذارید که اگه کسی پاسخمونو میده مثل آپارات نشون بده
        ممنون

      2. سهی شیرازی

        علی جان، نبود شیار کارت حافظه و عدم قابلیت مکالمه در تبلت آیپد ایر۲ اپل هرگز یک عیب به حساب نمی آید، بلکه این ها ویژگی های هستند که بهتر بود در این تبلت باشند. در ضمن، ایر۲ از حسگر نور محیط بهره می برد.
        ما مزایای این دو تبلت را سعی کردیم به صورت نسبی بنویسیم. یعنی در قسمت مزایای تب s2، برتری های این تبلت نسبت به ایر۲ را آوردیم.
        از این که مطالب بنده را اینقدر دقیق و موشکافانه می خونی و دیدگاهت را صادقانه بیان میکنی، سپاسگزارم.

      3. Ali S

        نمیشه کاری کنید اگه کسی جوابمونو میده متوجه بشیم؟؟؟؟
        خیلی از جوابا رو از دست میدم اینطوری

      4. میرسالار

        وقتی محصولی توان رقابت با محصولات سال آینده‌ی خود را دارد و از بسیاری از جهات برتر از رقباست، این قطع به یقین نشان از برتری بی‌چون‌وچرای آن محصول دارد.

        همین جمله دو آتیشه و عدم اشاره به مواردی چون:
        معایب این تبلت ایر۲
        نبود سنسور نور
        نبود مکالمه تلفنی
        نبود کارت حافظه
        اشاره ای بهشون نشد
        مزایای تبلت اس۲ که نمیبینیم:
        عملکرد سخت افزاری خیلی خوب
        سنسور اثر انگشت سریع و دقیق
        خوشساخت و زیبا

        نشانه انصاف شما در نقد دو محصول می تواند باشد!!!!!

    2. ali

      اپل یه چیز دیگس وقتی با اپل کارى کنی دیگه اصلاً از گجت هاى اندرویدى خوشت نمیاد.

      1. فاطیما

        سلام. منکه شخصا بعد از پنج سال استفاده ی مداوم از محصولات اپل اونو گذاشتم کنار. نه به این دلیل که راضی نباشم. اما کاملا احساس کردم کسالت بار شده. کاملا بی طرفانه میگم. از محصولات اندرویدی هم کاملا راضی هستم الان. پس به نظر بنده شخصا بیشتر سلیقه مهمه در این بین

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه