اتحاد اپل و گوگل علیه سامسونگ

۸ مرداد ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

براساس یک گزارش جدید که از طریق منابع خبری کشور کره جنوبی منتشر شده است شرکت اپل در حال سرمایه‌گذاری ۲.۷ میلیارد دلاری در شرکت LG Display است. ظاهرا دلیل این سرمایه‌گذاری فراهم کردن منبعی مطمئن برای تامین پنل‌های اولدی است که اپل قصد دارد در آیفون سال ۲۰۱۸ و آیفون‌های پس از آن استفاده کند. پیش از این هم گزارش‌هایی منتشر شده بودند که ادعا می‌کردند ممکن است اپل از سال آینده در صفحه‌نمایش گوشی‌های‌اش صرفا از پنل اولد استفاده کند و این گزارش جدید هم به نوعی همان مساله قبلی را تایید می‌کند.

این سرمایه‌گذاری نوعی پیش‌پرداخت برای ساخت این پنل‌ها در سال‌های آینده به حساب می‌آید. در گزارش‌های پیشین خوانده بودیم که اپل برای تولید پنل‌های آیفون ۸ با سامسونگ قرارداد بسته است اما طبق اطلاعاتی که از شرکت اپل داریم، این شرکت چندان علاقه‌مند نیست که در تولید صفحه‌نمایش گوشی‌های‌اش صرفا به یک شرکت و آن هم اصلی‌ترین رقیبش وابسته باشد. با توجه به نیاز روزافزون اپل به در اختیار داشتن این پنل‌ها، تصمیم سرمایه‌گذاری روی LG Display اتخاذ شده است.

ظاهرا LG Display هم قصد دارد با این پول یک خط تولید اختصاصی برای پنل‌های اولد آیفون بسازد. ظاهرا برای تولید این خط بیش از ۳ میلیارد دلار پول لازم است که اپل بخش عمده آن را تامین کرده.

یک نکته جالب دیگر هم سرمایه‌گذاری جدید گوگل روی LG Display است. ظاهرا گوگل هم حدود ۹۰۰ میلیون دلار روی این شرکت سرمایه‌گذاری کرده تا خیال خود را بابت پنل‌های اولد گوشی‌های پیکسل سال آینده راحت کند. در حال حاضر منابع تامین پنل‌های اولد آنچنان زیاد نیستند و سامسونگ هم بزرگترین تولیدکننده این محصولات است (حدود ۹۵ درصد بازار). به نظر می‌رسد یکی از دلایل سرمایه‌گذاری‌های اخیر شرکت‌هایی مثل اپل و گوگل شکستن این انحصار است.

‌‌‍‌

منبع: GSMArena

‌‌

telegram_ad2_1

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar Ali.S

    تیترتون آدمو به اشتباه میندازه
    خودتونم میدونید این دو شرکت میدونن که رقابت با سامسونگ خطر ناک هست و نباید رشد سامسونگ رو سریع کنن و چون الجی خیلی نمیتونه تهدیدشون کنه سراغش رفتن
    درضمن اتحادی هم نیوده هر کدوم جدا از هم قرارداد بستن

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه