ممکن است پروژه تایتان شرکت اپل درباره تولید خودرو نباشد

۷ مهر ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مدت‌ها است اخباری درباره ساخت یک خودرو الکتریکی توسط شرکت اپل می‌شنویم که با پروژه‌ای به نام «پروژه‌ تایتان» شناخته می‌‌شود.

حدس و گمان‌ها از این جهت تقویت شد که اپل طی سال‌های گذشته تعداد زیادی نیرو را که در صنعت خودروسازی صاحب تجربه بودند استخدام کرده است.

با این حال برخی اطلاعات جدید تاکید می‌کنند که احتمال دارد پروژه تایتان اساسا درباره ساخت خودرو نباشد. گرچه این می‌تواند صرفا نظر تحلیل‌گران باشد اما به هر حال این نقطه‌نظر حاوی برخی نکات قابل توجه است.

یک موضوع مورد توجه در این تحلیل نیروی عظیمی است که اپل باید صرف ورود به صنعت خودرو کند. صنعتی که بسیار هم رقابتی است و در حال حاضر بازیگران بسیار باتجربه‌ای هم دارد. بنابراین احتمال دارد اپل صرفا به دنبال ساخت برخی نرم‌افزارها و سخت‌افزارها برای خودرو باشد تا از این طریق خودروهای موجود را بهبود دهد نه آنکه خودش خودرو بسازد. برای مثال ممکن است اپل یک کیت برای ماشین‌های خودران بسازد. نوعی کیت که مکانیک‌ها بتوانند آن را بر روی خودروها جاسازی کنند و با نصب آن خودرویی داشته باشیم که از نظر سیستم خودران بسیار شبیه به خودروهای گران قیمت و رده بالا باشد.

در عین حال چند وقت پیش خبری خواندیم که بیان می‌کرد اپل قصد ایجاد تغییرات و سپس شروع مجدد این پروژه را دارد.  ظاهرا اپل در شرایطی قصد شروع مجدد این پروژه را دارد که علاقه‌مند است استراتژی جدیدی هم برای حضور خود در این صنعت مشخص کند.

اپل برای راه‌اندازی مجدد این طرح و با توجه به تجدید نظرهای انجام شده ده‌ها تن از کارکنان این پروژه را اخراج و چندین بخش از آن را متوقف کرده تا در ادامه با طرح جدیدی پیش برود.

‌‌

منبع: Ubergizmo

 

telegram_ad2_1

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar محمد امین

    باید زمانی که اسم اپل اومد، تعظیم کنیم …!

    با همه شرکتا رقابت میکنه و کم نمیاره
    سیستم عامل گوشی ای او اس با اندروید رقابت میکنه
    گوشی هاش با گوشی رده بالای سامسونگ، سونی و …
    لب تاپ هاش با بهترین لب تاپ ها مقایسه میشه و از خیلی جهات برتره
    کیس های اسمبل شدش با کیس های خفن ایسوس …
    سیستم عامل مک با ویندوز..!
    ساعت هوشمندش از ساعت های سامسونگ و … خیلی برتر هست
    و خیلی دیگه از محصولاتش که بخوام لیست کنم زمان زیادی طول میکشه ..!

    حالا ورود اپل رو به صنعت خودرو شاهد هستیم … و مثل همیشه بهترینه ..!

    1. Avatar وحید

      راستش اینو موافقم
      اینو هم مطمعن شدم اپل واقعا بهترینه
      اگر هم نباشه چیزی از بقیه کم نداره

    2. Avatar علیرضا

      مایکروسافت و گوگل هم همینطور هستند از شرکت های کوچکتر مثل facebook و … از این کارا می کنند ولی ۳ شرکت اصلی google , microsoft , apple هستند که البته اپل از دو شرکت دیگه وسعت فعالیت کمتری داره و تنوع محصولات دو شرکت دیگه بیشتر هست به نحوی که توی هر شاخه ای دستی دارند اما اپل تا به حال نو آور و ایده پرداز خوبی بوده

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه