ادگار رایت ادامه‌‌ی فیلم بیبی راننده را می‌سازد

۱ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
فیلم Baby Driver

کارگردان فیلم موفق بیبی راننده (Baby Driver) در جشنی که به مناسبت سالگرد اکران این فیلم برپا شده بود اعلام کرد ممکن است ساخت قسمت دوم فیلم را به زودی آغاز کند. ادگار رایت در این جشن گفت ایده‌های بسیار خوبی برای ساخت فیلم Baby Driver 2 وجود دارد. فیلم بیبی راننده که تنها با بودجه‌ی ۳۴ میلیون دلار ساخته شد توانست بالغ بر ۲۲۶ میلیون دلار از فروش بلیط در گیشه‌ی سینماهای سراسر جهان درآمد کسب کند. بیبی راننده با حضور چند ستاره‌ی بزرگ سینمای هالیوود از جمله انسل الگورت، کوین اسپیسی، جان برنثال، جیمی فاکس و هم چنین لیلی جیمز، اولین فیلم بزرگ و اصطلاحا استودیویی کارگردان خود یعنی ادگار رایت محسوب می‌شود. این کارگردان بریتانیایی که پیش از این فیلم‌های تحسین‌شده‌ای مثل The World’s End و Hot Fuzz را در کارنامه‌ی خود دارد، با ساخت Baby Driver مرحله‌ی جدیدی از فیلم‌سازی را آغاز کرد. حالا طرفداران این فیلم به شدت به دنبال فهمیدن ایده‌ی رایت برای ادامه‌ی این اکشن دوست‌داشتنی هستند.

ادگار رایت، کارگردان بریتانیایی که فیلم‌های تحسین شده‌ی The World’s End و Hot Fuzz را در کارنامه‌ی خود دارد، در جشنی که به مناسبت سالگرد اکران فیلم Baby Driver برگزار شده بود اعلام کرد ممکن است به زودی ساخت قسمت دوم این فیلم اکشن را آغاز کند.

علیرغم حرف‌های ادگار رایت در جشن سالگرد بیبی راننده، اکثر رسانه‌های سینمایی از آغاز پروژه‌ی ساخت یک مستند در مورد گروه موسیقی پاپ-راک Sparks توسط او خبر داده‌اند. از قرار معلوم رایت که از مدت‌ها پیش در مورد ساخت این مستند صحبت کرده بود حالا مراحل تولید آن را آغاز کرده است. از سوی دیگر از سال‌ها پیش خبرهایی هم در مورد همکاری رایت با کمپانی دریم‌ورکس منتشر شده بود. گفته می‌شد رایت قرار است با همکاری این کمپانی یک انیمیشن تخیلی با نام سایه‌ها (Shadows) بسازد که با توجه به گذشت بیش از سه سال از انتشار آخرین خبرهای این همکاری باید آن را ملغی شده دانست. با توجه به حرف‌های اخیر ادگار رایت می‌توان نتیجه گرفت اگر قرار باشد دنباله‌ای برای فیلم بیبی راننده ساخته شود، نوشتن طرح اصلی داستان و کارگردانی این فیلم با خود او خواهد بود.

هرچند هنوز برای تایید اخبار مربوط به ساخت دنباله‌‌ای برای فیلم بیبی راننده کمی زود است، اما تاکید دوباره‌ی کارگردان آن برای ساخت ادامه‌ی این فیلم می‌تواند برای رسانه‌های سینمایی، خبری جالب توجه باشد. ادگار رایت در روز سالگرد اکران فیلمش در قالب یک توییت نوشت: «بیبی راننده یک سال پیش مثل امروز اکران شد. این فیلم راه پر فراز و نشیبی را در ۳۶۵ روز گذشته طی کرد. من از همه‌ی شما به خاطر لطفی که به این فیلم داشتید ممنونم. شاید یک روز بیبی راننده برگردد.»
بیبی راننده به جز گیشه در فستیوال‌های سینمایی هم دیده شد. انسل الگورت برای بازی در این فیلم نامزد جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدی در هفتادوپنجمین مراسم گلدن گلوب شد و فیلم در نودمین دوره جوایز اسکار در سه رشته‌ی بهترین میکس صدا، بهترین تدوین صدا و بهترین تدوین نامزد دریافت جایزه اسکار بود. هر چند وجود رقیبی مانند دانکرک به کارگردانی کریستوفر نولان، بیبی راننده از بردن این جوایز محروم کرد.

اگر نگاهی به وضعیت فروش و جدول باکس‌آفیس در زمان اکران فیلم بیبی راننده بیندازیم به خوبی متوجه خواهیم شد چرا کمپانی سونی هم به عنوان پخش‌کننده‌ی فیلم به ساخت دنباله‌ی آن در اولین زمان ممکن علاقه دارد. از دید ادگار رایت اگر کارگردان یک فیلم قصه‌ای مشخص و جذاب درباره‌ی شخصیت فیلمش داشته باشد، می‌تواند به ساخت ادامه‌ای درباره‌ی آن شخصیت فکر کند. این تنها دلیلی است که یک کارگردان می‌تواند قسمت‌های بعدی یکی از آثارش را بسازد. به نظر بینندگان این فیلم پایان داستان بیبی راننده کاملا مبهم بود و دست کارگردان را برای تعریف کردن ادامه‌ی قصه باز گذاشت. حالا این ابهام می‌تواند در قالب چندین داستان هیجان انگیز بیبی را به دنیای ما بازگرداند.

فیلم ادگار رایت علاوه بر تماشاگران از سوی منتقدین هم با استقبال بی‌نظیری مواجه شد. منتقدین شیوه‌ی داستان‌گویی و کارگردانی او را ستایش کرده‌اند و فیلمش را از آثار خوب سال ۲۰۱۷ میلادی و همچنین از بهترین فیلم‌های ژانر سرقت در تاریخ سینما دانستند. طبق گزارش سایت راتن تومیتوز، بر اساس بیش از ۲۵۰ نقد ثبت شده، ۹۴ درصد منتقدین نسبت به فیلم نظر مثبتی داشته‌اند و این نقدها در مجموع امتیاز کم‌‌نظیر ۸.۱ از ۱۰را نصیب فیلم می‌کند. در وب‌سایت سینمایی متاکریتیک هم این فیلم با احتساب بیش از پنجاه نقد توانسته امتیاز ۸۶ از ۱۰۰ را کسب کند که به معنای تحسین جهانی آن است.

منبع: Screen Rant

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar احمد

    بی بی راننده از دسته فیلمهای کم نظیر تقریبا میشه گفت پشت سر فیلمهای استاد و اعجوبه کارگردانی هالیوود و جهان استاد بزرگ «« تاران تینو »» همانند هشت نفرت انگیز، سگهای انباری که نمیذاره ادم تا اخر فیلم از جاش بلند شه اب بخوره هست
    به معنای دیگه اگر امتیاز نهایی برای فیلم ۱۰ باشه و اثار تاران تینو ۱۰ هست، بی بی راننده امتیاز ۸.۵ را ب خود اختصاص داده و اثار تاران تینو اثار ادرگار را در اینه در پشت سر خود مشاهده میکند و ب مسیر ابدی و بدون رقیب خود تا اخر دنیا تخت گاز در رده نهایی امتیازات هنری قرار خاهد داشت.

  2. Avatar مصطفی حبیبیان

    سلام خسته نباشید
    چجوری میتونم با سردبیر ارتباط برقرار کنم؟
    ممنون

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه