احتمال ساخت مودم آیفون ۷ توسط اینتل

۱۵ اسفند ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

خیلی وقت است که در مدل‌های مختلف گوشی‌ آیفون از مودم LTE کوالکام استفاده می‌شود. اما شایعات به‌تازگی حکایت از آن دارند که قرار است شرکت اینتل مودم‌های LTE آیفون ۷ را بسازد. این شایعات البته جدید نیستند و پیش از این هم مطرح شده بودند. هرچند قبلا فقط گفته شده بود آیفون در سال ۲۰۱۷ قصد ایجاد یک‌سری تغییرات را دارد.

مودمی که از آن حرف زدیم، گویا همان XMM 7480 است که اینتل به‌تازگی معرفی کرده. حداکثر سرعت این مودم در دریافت داده ۴۵۰ مگابیت بر ثانیه و حداکثر سرعت در ارسال ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه است. لازم است یادآوری کنیم مودم MDM9365 کوالکام که در آیفون ۶s و آیفون ۶s پلاس استفاده می‌شود، سرعتی معادل ۳۰۰ مگابیت در دریافت و ۵۰ مگابیت در ارسال دارد.

اگر این شایعه را بپذیریم یعنی ما از یک‌سو چند مدل آیفون با مودم اینتل داریم و از سوی دیگر آیفون‌هایی را داریم که از مودم کوالکام استفاده کرده‌اند.

درصورت درست بودن این شایعه،‌ بحث‌های مهمی دیگری هم پیش می‌آید. اگر این شایعه را بپذیریم یعنی ما از یک‌سو چند مدل آیفون با مودم اینتل داریم و از سوی دیگر آیفون‌هایی را داریم که از مودم کوالکام استفاده کرده‌اند.

در این‌صورت هردو قطعه باید سرعت و باتری یکسانی داشته باشند وگرنه شاهد جدالی مثل جدال سال گذشته خواهیم بود؛ یعنی همان‌وقتی که معلوم شد بعضی مدل‌های آیفون از چیپست‌های ساخت سامسونگ استفاده می‌کنند و بعضی دیگر دارای چیپست‌های TSMC هستند. درواقع کاشف به عمل آمده بود که به‌خاطر این موضوع تفاوت‌ مختصری در باتری‌های این گوشی‌ها وجود دارد. البته در عمل ثابت شد این تفاوت از لحاظ کاربری چندان هم مهم نبوده است.

منبع: Ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه