آیا وقت آن نرسیده که به همه‌چیز از دریچه‌ی موبایل‌‌ نگاه کنیم؟

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
استراتژی فقط موبایل

شرکت‌های دیجیتال در چند سال اخیر اهمیت بیشتری به تطبیق خدمات خود با دستگاه‌های موبایل می‌دهند. ولی هنوز هم آن را نه یک استاندارد اجباری در طراحی دیجیتال، بلکه موردی آرمان‌گرایانه و تکمیلی می‌بینند. بررسی‌ها نشان می‌دهد صاحبان کسب‌وکارها سرمایه‌گذاری روی موبایل را معمولا در برنامه‌های غیر اصلی توسعه‌ی خود قرار می‌دهند؛ ظاهرا کسب پشتیبانی و تامین سرمایه برای نوآوری‌های موبایل به دلایل متقاعد‌کننده‌تری نیاز دارد.

‌‌‌   ‌‌

مشکل این‌جا است که به موبایل به‌صورت نوع نمایش ثانوی نگاه می‌شود؛ این درحالی است که در عمل این تلفن‌های هوشمند هستند که نخستین تجربه و برخورد مشتری با خدمات شرکت‌ها را رقم می‌زنند. موبایل‌ها هرلحظه اراده کنیم در دسترس‌مان هستند. آن‌ها اولین مقصد برای ارتباط، جست‌وجو و اشتراک میان مشتریان‌اند. بر‌اساس آمارهای منتشرشده توسط شرکت تحقیقاتی «کام‌اسکور» (ComScore)، در سال گذشته‌ی میلادی، ۶۰ درصد از کل زمان سپری‌شده برای رسانه‌های دیجیتال در بستر‌های مختلف موبایل صورت گرفته. با چنین آمار رو به رشدی، وقت آن فرا نرسیده که موبایل را به‌عنوان استاندارد اصلی برای هر چیز دیجیتال تعریف کنیم؟ ادامه‌ی مطلب را از دست ندهید.

استراتژی موبایل

پاسخ بسیاری از تحلیل‌گران فناوری به این سوال مثبت است. البته آمارها هم موید این نظر بوده و نشان می‌دهند حداقل نیمی از مصرف‌کنندگان، موبایل را مهم‌ترین ماخذ در تصمیمات خود می‌دانند. حتی بیش از یک سوم آن‌ها منحصرا از این طریق خرید می‌کنند. به همین خاطر تنها اولویت دادن به موبایل کافی به نظر نمی‌رسد. شرکت‌ها برای موفقیت باید پا را از این هم فراتر گذاشته و به سمت «طراحی فقط برای موبایل» حرکت کنند. البته این به معنی نادیده گرفتن دیگر وسایل نیست. در واقع هدف این دیدگاه، پررنگ کردن نقش موبایل برای صاحبان کسب‌وکارها است.

موبایل

 

مشکل مهم دیگر در بخش موبایل، عدم وجود بانی مشخص برای تعیین یک رویه و سیاست واحد است. به همین دلیل معمولا کمتر جایی را می‌بینید که مصرف‌کننده بتواند با موبایل، یک تجربه‌ی کاربری خوب و یکنواخت داشته باشد. حتی اگر شرکتی تمام خدمات خود را به‌درستی برای دستگاه‌های همراه طراحی کرده باشد، به‌محض ارجاع به سرویس‌دهنده‌ی دیگر (مثلا جهت تکمیل فرآیند خرید) این تجربه مخدوش می‌شود. این مشکلی است که نیاز به رسیدگی جمعی و فوری دارد وگرنه هرکدام از فعالان این حوزه به‌تنهایی قادر به حل آن نخواهند بود.

موبایل‌ها فقط یک تغییر ظاهری در نوع نمایش برای مصرف‌کنندگان نیستند. آن‌ها به‌کل، روند تجربه‌ی کاربری را بازتعریف می‌کنند. نخستین مواجهه‌ی شرکت‌ها با مشتریان‌شان در این صفحات کوچک صورت می‌گیرد. حالا موبایل دیگر یک گزینه‌ی اضافی نیست که شرکت‌ها به مشتریان خود ارایه دهند، بلکه یک وظیفه‌ی اصلی برای شروع رابطه با آن‌ها است. شرکت‌ها و برندها باید در نگرش خود تغییر اساسی ایجاد کنند. ازاین‌پس، سرمایه‌گذاری روی موبایل‌ها الزام پیشرفت هر کسب‌وکاری است و نمایشگر این دستگاه‌ها اولین نمود آن‌ها در برابر مشتریان‌شان خواهد بود.

جهان به‌سوی دستگاه‌های همراه پیش می‌رود؛ باید با آن‌ها همراه شد.

‌‌‌

منبع: Advertising Age

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar جعفر

    کاش دیجی کالا هم تو این زمینه بهتر کار کنه
    مثلا اپلیکیشن برای ویندوزفون بزنه و اپلیکیشنهاش رو ارتقا بده

  2. Avatar سید محمود

    جالبه و حرفاتون خیلی خوبه ولی خب خود دیجی کالا ریسپانسیو نیست ها ….

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه