آیا استفاده مجدد از کارت حافظه microSD قدیمی عاقلانه است؟

۱۹ بهمن ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
کارت حافظه microSD

کارت حافظه microSD قیمت چندان زیادی ندارد و به همین خاطر بیشتر کاربران گوشی‌های هوشمند از آن‌ها استفاده می‌کنند. اما اگر کارت حافظه شما چندان قدیمی نشده و در همین حین یک گوشی جدید هم خریده‌اید، به احتمال زیاد قصد دارید در گوشی جدید خود هم از وجود آن بهره ببرید. انجام چنین کاری به‌راحتی امکان‌پذیر است و فقط قبل از آن باید کارهای ساده‌ای را انجام دهید. در ادامه به این کارها می‌پردازیم.

رسیدگی به فایل‌های قدیمی

کارت حافظه microSD استفاده‌شده در گوشی اندرویدی، حاوی فایل‌های مختلفی است. برخی از آن‌ها را شاید شخصا در آن ذخیره کرده‌اید و برخی دیگر شاید به‌صورت خودکار روانه‌ی این کارت حافظه شده باشد. شاید گوشی قدیمی شما به بیشتر این فایل‌ها نیاز داشته باشد، اما مطمئنا گوشی جدیدتان به بیشتر آن‌ها نیازی ندارد.

برای انتقال فایل‌های قدیمی که خود ذخیره کرده‌اید، کار ساده‌ای در پیش دارید و به راحتی از طریق انتقال آن‌ها به سیستم دیگر یا فضاهای ذخیره‌سازی ابری می‌توانید خیالتان را از بابت آن‌ها راحت کنید. اگر هم قصد دارید در گوشی جدید خود از وجود این فایل‌های بهره ببرید، کافی است که پوشه‌های مربوط به آن‌ها را پاک نکنید و کارت را در گوشی جدید قرار دهید.

کارت حافظه microSD

اگر برای ذخیره‌سازی عکس‌های گرفته‌شده با دوربین گوشی، کارت حافظه microSD را انتخاب کرده باشید، پس مطمئنا در این کارت حافظه پوشه‌ی DCIM قرار دارد. بهترین کار برای این عکس‌های گرفته‌شده، انتقال آن‌ها به سرویس ذخیره‌سازی ابری رایگان گوگل فوتوز است. البته از آنجایی که در نسخه رایگان این سرویس، عکس‌ها با رزولوشن بالایی ذخیره نمی‌شوند، بهتر است کل عکس‌ها را در یک پوشه قرار دهید و بعد از تبدیل پوشه به فرمت zip، آن را به فضای ابری یا یک سیستم دیگر منتقل کنید. نکته‌ی مهم در مورد این فایل‌ها این است که در یک جای مطمئن آن‌ها را ذخیره کنید تا با خیال راحت بتوانید کارت حافظه microSD را به طور کامل فرمت کنید.

دیگر فایل‌های موجود در کارت حافظه، مانند فایل‌های مربوط به سیستم‌عامل اندروید و دیگر اپلیکیشن‌ها، چندان حیاتی نیستند و برای محکم‌کاری ابتدا نگاهی به آن‌ها بیندازید و سپس آن‌ها را پاک کنید.

Adoptable storage و فایل‌های قفل شده

کارت حافظه microSD

اگر در گوشی قدیمی خود از کارت حافظه microSD به‌عنوان Adoptable storage (یکپارچه کردن حافظه جانبی با حافظه اصلی) استفاده کرده‌اید، پس انجام اقدامات ذکر شده برای آن امکان‌پذیر نیست. وقتی که این کار را می‌کنید، کارت تبدیل به یک حافظه رمزگذاری شده می‌شود و به همین خاطر گوشی‌های دیگر نمی‌توانند به محتویات آن دسترسی داشته باشند. برای استفاده دوباره از آن، باید آن را به‌طور کامل فرمت کنید. بعد از قرار دادن این کارت حافظه در گوشی جدید، گزینه‌هایی به نمایش درمی‌آید که با استفاده از این گزینه‌ها می‌توانید کارت حافظه را فرمت و دوباره از آن استفاده کنید.

همین موضوع برای محتویات قفل‌شده هم صدق می‌کند. اگر با استفاده از اپلیکیشن‌های مخصوص، محتویات کارت حافظه مذکور را قفل کرده‌اید، بهتر است با وارد کردن رمز عبور به فایل‌های موردنظر دسترسی پیدا کنید و بعد از انتقال آن‌ها، می‌توانید کارت حافظه را فرمت کنید و در گوشی جدید از آن بهره ببرید.

در مورد استفاده از کارت حافظه قدیمی دوباره فکر کنید

کارت حافظه microSD

کارت‌های حافظه microSD چندان گران نیستند و به همین خاطر استفاده از کارت‌های حافظه قدیمی قدیمی معمولا کار عاقلانه‌ای به حساب نمی‌آید. در این زمینه توصیه می‌کنیم تنها در صورتی به فکر استفاده دوباره از کارت حافظه microSD قدیمی خود باشید، که کارت حافظه مذکور در کلاس ۱۰ قرار داشته باشد و از سرعت بالایی بهره ببرد. زیرا کارت‌های حافظه‌ای که سرعت پایینی دارند، می‌توانند تأثیر منفی بر عملکرد گجت داشته باشند و از چنین کارت‌هایی مثلا نمی‌توان برای عکاسی پیاپی یا ضبط ویدیو ۴K استفاده کرد. تکنولوژی‌ها با سرعت زیادی تغییر می‌کنند و به همین خاطر کارت‌های حافظه‌ای که شاید دو یا سه سال پیش بسیار سریع محسوب می‌شدند، با توجه به معیارهای امروزی سرعت پایینی دارند و مناسب استفاده در گوشی‌های جدید نیستند.

در نهایت توصیه می‌کنیم که بعد از خرید یک گوشی جدید، در کنار آن یک کارت حافظه microSD پرسرعت هم بخرید. زیرا با این کار بدون نگرانی از کم آوردن حافظه، می‌توانید از انواع و اقسام جدیدترین قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند بهره ببرید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کارت حافظه

منبع: Android Central

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar JTr

    با سلام گوشی من سامسونگ مدل j7 2015 هستش که کارت حافظه نداره می خواستم بدونم می تونم کارت sd اون یکی گوشیمو که Huawei هست رو به این گوشی بندازم ؟ ممنون میشم جوابمو بدید

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه