استیو وازنیک لپ‌تاپ را به آیپد پرو ترجیح می‌دهد

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
استیو وازنیک

واز، شریک بنیان‌گذار اپل، درباره‌ی اینکه کامپیوترهای شخصی مرده‌اند با تیم کوک هم عقیده نیست.

“من دوست ندارم در اکوسیستم اپل باشم. من دوست ندارم به دام بیفتم. دلم می‌خواهد مستقل باشم.”

تیم کوک، مدیر عامل اپل، چند روز پیش گفته بود دیگر دوران کامپیوترهای شخصی به سر رسیده و در واقع به طور ضمنی اشاره کرد که با وجود دستگاهی مثل آیپد پرو، دیگری نیازی به کامپیوتر نیست. اما «استیو وازنیک»، شریک بنیان‌گذار اپل، این‌طور فکر نمی‌کند. براساس گزارش نشریه‌‌ی Fortune، استیو وازنیک روز جمعه در جریان یک کنفرانس این موضوع را مطرح کرد.

او گفت که همچنان لپ‌تاپ را ترجیح می‌دهد. از نظر او امکانات لپ‌تاپ از تبلت بیشتر است و تبلت محدودیت‌هایی دارد. کوک آیپد پرو را ابزاری برای تولید ایده‌های خلاقانه معرفی می‌کند. این در حالی است که عده‌ای معتقدند این دستگاه، بیشتر کاربرد مصرفی دارد.

بعید به نظر می‌رسد که کوک خودش هم مرگ کامپیوترهای شخصی را باور داشته باشد. اگر این‌طور باشد پس چرا اپل هنوز مک‌بوک‌های جذاب و قدرتمند تولید می‌کند.  کوک با این حرف صرفا می‌خواهد با تاثیر گذاشتن بر افکار عمومی محصول جدیدش را تبلیغ کند و آن را به فروش برساند.

وازنیک علاقه‌ی چندانی هم به اپل واچ نشان نمی‌دهد. او می‌گوید گاهی اوقات فراموش می‌کند ساعت‌اش را ببندد و میبیند که اصلا متوجه نمی‌شود آن را جا گذاشته است. البته او اذعان داشت که این دستگاه بهتر می‌شود. او ادامه داد که: “من دوست ندارم در اکوسیستم اپل باشم. من دوست ندارم به دام بیفتم. دلم می‌خواهد مستقل باشم.” او در کنار محصولات اپل، از محصولات اندرویدی هم استفاده می‌کند. حتی سال گذشته، پیشنهاد داده بود که اپل باید یک گوشی اندرویدی عرضه کند.

کاملا مشخص است که شرکت‌های تولیدکننده، محصولات جدید و متنوع را عموما با انگیزه‌ی کسب درآمد بیشتر تولید می‌کنند. با چنین وضعی که هر روز شاهد محصولات جدیدی هستیم، چه خوب می‌شود که مثل وازنیک هوشمندانه عمل کنیم و صرفا ترند را دنبال نکنیم.

منبع: Fortune

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar محمد

    واقعن از وازنیک خوشم اومد! از اپل استفاده میکنه چنین مقام مهمی داره ولی متعصب نیست. واقعن حرکتش ایول داشت

  2. Avatar ایمان امیری

    انسان های بزرگ شرکت های بزرگ را تاسیس می نمایند و شرکت های بزرگ همین انسان ها را تنها و تنها به دلیل آنکه نسل گذشته هستند زیر پای خود له کرده و تنها به نام و نماد آنها توجه می کنند (این قانون کلیدی پیشرفت های بزرگ جوامع پیشرفته هستش که با اینکه بی رحمانه به نظر می رسد اما در پیشرفت تکنولوژی تاثیر بسزایی دارد)

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه