اسپیس‌ایکس برای فرستادن انسان به فضا آماده می‌شود

۲۳ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
اسپیس ایکس

شرکت فضایی اسپیس ایکس متعلق به ایلان ماسک که در سال‌های اخیر با عملکرد درخشان موشک‌های چندبار مصرف فالکون به عنوان یک شرکت حمل‌ونقل فضایی خصوصی مورد توجه سازمان‌های دولتی برای انجام پروژه‌های فضایی قرار گرفته، آماده ارسال انسان به فضا می‌شود.

اسپیس‌ایکس تصاویری از یک کپسول فضایی منتشر کرده و آن را «Crew Dragon» نامیده است. این کپسول فضایی جدید نمونه تکمیل شده کپسول فضایی دراگون است که قبلا چندین بار توسط موشک‌های فالکون ۹ به فضا فرستاده شده بود. کرو دراگون به صورت ویژه برای انتقال انسان به فضا طراحی شده است و در آزمایشگاه‌های شبیه‌ساز شرایط خلا ناسا در اوهایی آزمایش‌های مختلفی روی آن صورت گرفته تا از نظر موارد امنیتی کوچک‌ترین نقصی نداشته باشد.

Crew Dragon

کرو دراگون در حال حاضر وارد فلوریدا شده است و برای انجام اولین پرواز آزمایشی آماده خواهد شد. هنوز زمان دقیق پرواز آزمایشی این کپسول فضایی مشخص نشده است و برنامه‌ای هم برای این پروژه از سوی اسپیس‌ایکس اعلام نشده اما ممکن این پرواز آزمایشی در ماه آگوست انجام شود. اگر این آزمایش به خوبی پیش برود می‌توان آزمایش بعدی را همراه با خدمه در ماه دسامبر انجام داد.

ناسا از سال ۲۰۱۱ و پس از پایان برنامه فضایی شاتل، هیچ موشکی برای فرستادن انسان به فضا در اختیار نداشت و از موشک‌های سایوز روسیه برای این کار استفاده می‌کرد.

از سال ۲۰۱۱ و با پایان برنامه فضایی شاتل، آمریکا هیچ موشکی برای فرستادن انسان به فضا در اختیار نداشت و برای فرستادن فضانوردان خود به ایستگاه فضایی بین‌المللی دست به دامن روسیه و موشک‌های سایوز می‌شد. اگر همه چیز به خوبی پیش برود آمریکا دیگر نیازمند روسیه نخواهد بود و می‌تواند فضانوردان خود را با موشک‌های فالکون اسپیس‌ایکس به فضا بفرستد. البته اسپیس‌ایکس تنها شرکتی نیست که قصد دارد فضانوردان آمریکایی را به فضا ارسال کند. بوئینگ نیز برنامه‌هایی در این زمینه دارد و تا آخر امسال یک کپسول حمل خدمه را آزمایش خواهد کرد.

حضور کپسول فضایی کرو دراگون در کیپ کاناورال، اسپیس‌ایکس را یک قدم تا فرستادن انسان به فضا نزدیک‌تر کرده است اما هنوز هیچ چیز قطعی نیست و بعید است ناسا تا پیش از سال ۲۰۱۹ برنامه‌ای جدی برای ارسال فضانوردان خود به ISS توسط موشک‌های فالکون داشته باشد.

منبع: Space.com

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. پیام

    یجوری نوشتین انگاری انسان تاحالا به فضا سفر نکرده .. پس کره ی ماه چی شد؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه