امریکا اسکادرانی از پهپادهای جنگنده می‌سازد

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

سازمان تحقیقات دفاعی امریکا یا همان DARPA می‌خواهد جنگنده‌های هوایی کوچکی بسازد که با یکدیگر و مانند گروهی از زنبورها حمله می‌کنند.

نیروی هوایی ایالات متحده، یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین نیروهای نظامی دنیا است. جنگنده‌های هوایی این کشور هم از پیشرفته‌ترین هواپیماهای دنیا هستند. در حالی که تنها یکی از هواپیماهای نظامی امریکا توانایی نابود کردن جمعیت بزرگی از هواپیماهای چند دهه‌ی گذشته را دارد، اما باید به این موضوع هم توجه کرد که ساخت آن‌ها کار ساده‌ای نیست. جنگنده‌های هوایی امریکا بسیار گران‌قیمت هستند و مراحل تولید پیچیده‌ای هم دارند؛ طوری که از دست دادن تنها یکی از آن‌ها می‌تواند ضرر مالی بزرگی را برای امریکا متحمل شود.

سازمان تحقیقات دفاعی امریکا می‌گوید که بزرگ‌ترین چالش مقابل آن‌ها، هماهنگ کردن پهپادها با یکدیگر و هم‌چنین با کنترل کننده‌ی آن‌ها است.

این موضوع، امریکا را ترغیب به ساخت پروژه‌ای به اسم Gremlin کرده است. «گرملین‌ها»، موجودات افسانه‌ای کوچکی هستند. این موجودات شیطانی در تعداد زیاد حمله می‌کنند. ایده‌ی پروژه‌ی Gremlin سازمان تحقیقات دفاعی امریکا (DARPA) هم دقیقا به همین صورت است.

هدف پروژه‌ی Gremlin ساخت جنگنده‌های هوایی کوچکی است که با هزینه‌ی پایین ساخته می‌شوند. این هواپیماهای کوچک، در تعداد زیاد و توسط هواپیمای بزرگ‌تری به منطقه‌ی ماموریت برده می‌شوند. پس از انجام ماموریت هم هواپیمایی دوباره آن‌ها را جمع‌آوری می‌کند.

اگر درک ایده‌ی DARPA هنوز هم برای‌تان سخت است، می‌توانید اولین مرحله از بازی «ندای وظیفه: جنگاوری پیشرفته» را بیاد بیاورید که در آن، گروه بزرگی از پهپادهای جنگجو در حمله‌ها شرکت می‌کردند.

CODAW_Drone_SWARM

سازمان تحقیقات دفاعی امریکا می‌گوید که بزرگ‌ترین چالش مقابل آن‌ها، هماهنگ کردن پهپادها با یکدیگر و هم‌چنین با کنترل کننده‌ی آن‌ها است. برای حل این چالش، DARPA سال گذشته از افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کردند، تقاضای همکاری و ارایه‌ی ایده‌های‌شان را کرده بود.

سازمان تحقیقات دفاعی امریکا به دنبال چنین راه‌کارهایی است:

– تکنیک‌های پرتاب و دریافت دوباره‌ی پهپادها و هم‌چنین طرح هایی برای تبدیل هواپیماهای کوچک به جنگنده

– طراحی‌های ارزان از بدنه‌های هواپیما

– سیستم‌های مانیتور، جهت‌یابی، حفظ ایستگاه و هم‌چنین کنترل دقیق کامپیوتری پروازها

قرار است هر پهپاد یا گرملین، برای ۲۰ ماموریت استفاده شود. آن‌ها هم‌چنین پس از ماموریت‌های‌شان، برای ۲۴ ساعت به پایگاه نظامی بر خواهند گشت تا بر حسب نیاز، تعمیراتی روی آن‌ها انجام شود. پهپادهایی که ساخته می‌شوند، مرز بین هواپیماها و موشک‌ها را پر خواهند کرد.

منبع: DARPA

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه