الفابت دردسرساز شد؛ BMW و گوگل به جان هم می‌افتند

۲۱ مرداد ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

اقدام بزرگ گوگل برای تاسیس یک شرکت بزرگ هلدینگ به اسم «الفابت» شاید سهام‌داران‌اش را خوشحال کرده باشد، اما شرکت BMW ظاهرا چندان هم از این موضوع خوشحال نیست.

نام تجاری شرکت الفابت گوگل و دامین Alphabet.com قبلا توسط BMW ثبت شده است و این شرکت هم قصد فروش آن‌ها را ندارد.

مثل اینکه گوگل قبل از تاسیس شرکت جدیدش چندان هم اقدام به تحقیق نکرده، چون شرکت BMW اسم تجاری Alphabet و هم‌چنین وب‌سایت Alphabet.com را برای خودش ثبت کرده است و این طور که به نظر می‌رسد، قصد فروش آن‌ها را هم ندارد.

مسوولان BMW می‌گویند که شرکت الفابت آن‌ها، که خدمات لیزینگ خودرو و پکیج‌های مدیریتی را به سازمان‌های مختلف ارایه می‌دهد، یکی از فعال‌ترین بخش‌های BMW است. این شرکت می‌گوید که از برنامه‌های تغییرات درون-سازمانی گوگل هیچ خبری نداشته است و حتی هیچ پیشنهاد خریدی هم برای دامین یا اسم الفابت به آن‌ها ارایه نشده است.

سخنگوی شرکت BMW به نیویورک‌تایمز گفته است که فعلا به دنبال بررسی این موضوع هستند که آیا گوگل حق استفاده از نام الفابت را دارد یا نه. قانون ثبت نام کشور امریکا به شرکت‌های مختلف اجازه می‌دهد تا از اسمی یکسان برای برندی استفاده کنند، اما تنها در صورتی که مصرف‌کننده‌ها به اشتباه نیافتند. با این حال، پروژه‌ی ساخت خودروی گوگل هم که Google Auto نام دارد، از این پس بخشی از شرکت الفابت خواهد بود. این موضوع می‌تواند برای آن‌ها مشکل‌ساز باشد.

Alphabet_BMW

وب‌سایت الفابت شرکت BMW

البته احتمالا شاهد یک دعوای قضایی بین گوگل و BMW نخواهیم بود. گوگل به هنگام رونمایی از شرکت جدید الفابت گفت که قصد عرضه‌ی هیچ محصولی را با این نام ندارد. خبرگزاری رویترز هم در آخرین گزارشی که در این باره نوشته، از وجود ۱۰۳ نام تجاری در امریکا خبر داده است که کلمه‌ی Alphabet در آن‌ها وجود دارد.

با این حال، گوگل برای شرکت الفابت خود یک دامین با همین اسم انتخاب نکرده است. آدرس وب‌سایت شرکت الفابت، abc.xyz است. ظاهرا هم همه از این موضوع خبردار هستند. چون دولت چین به سرعت این وب‌سایت را هم مثل دیگر سایت‌های گوگل مسدود کرد و میزان بازدید وب‌سایت Alphabet.com شرکت BMW هم از دیروز تغییری نکرده است.

با تمام این اوصاف، بهتر است چند وقتی صبر کنیم و سپس در این باره نظر دهیم. شاید گوگل مجبور شد برای خرید دامین الفابت با BMW وارد مذاکره شود.

منبع: Digital Trends

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه