اندروید ۷ در گلکسی S7 و S7 Edge چه ظاهری دارد؟

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
به تازگی سامسونگ نسخه جدید اندروید یعنی اندروید ۷٫۰ (نوقا) را به‌صورت بتا برای «گلکسی S7» و «گلکسی s7 اج» ارایه کرده و کسانی که در Galaxy Beta Program شرکت دارند، امکان دریافت این به‌روزرسانی را خواهند داشت. در ادامه با دیجی‌کالا مگ همراه باشید تا بدانید ظاهرا این نسخه از اندروید در این دو مدل از سامسونگ چه تغییراتی کرده است.
 
این نسخه البته فعلا تنها برای صاحبان این دو گوشی در آمریکا، بریتانیا، کره و سپس چین عرضه شده و در آینده نزدیک و پس از رفع ایرادات احتمالی، برای تمامی دارندگان S7 و S7 Edge عرضه می‌شود.
 
اما در کنار اخطارهای سامسونگ به دارندگان این دو گوشی که در برنامه بتای دریافت اندروید نوقا شرکت دارند، این شرکت قول تغییرات مشهود و بهینه‌سازی‌های مطلوبی را در این نسخه داده است. در ادامه خواهیم دید که این دو گوشی با اندروید ۷٫۰ چه تغییرات نرم‌افزاری‌ای به خود خواهند دید.
 

صفحه‌ی همیشه‌روشن

سامسون در حال حاضر یک به‌روزرسانی برای روشن نگه داشتن S7 و S7 Edge عرضه کرده که قبلا قرار بود Note 7 هم در قالب Grace UX از آن برخوردار باشد. به هر حال این به‌روزرسانی در اندروید نوقا برای این دو گوشی عرضه می شود. در قالب آن می‌توان اطلاعاتی همچون ساعت و برخی نوتیفیکیشن‌ها را برای همیشه روی صفحه داشت. در واقع پس از روشن کردن این امکان، اعمال تنظیمات و سفارشی‌سازی‌های اساسی، صفحه موبایل همیشه اطلاعاتی که مشخص کرده‌اید را نمایش خواهد داد.

پس‌زمینه‌ی رنگی در طول تماس‌ها و پوشه‌های شفاف

سامسونگ در اندروید نوقا زیبایی‌های بصری را به خوبی وارد کرده. پس‌زمینه‌ی پوشه‌ها در این نسخه شفاف است و در طول تماس‌ها هم پس‌زمینه رنگی قابل مشاهده است.

 

تنظیمات تازه، آیکن‌های رنگی و یکپارچه برای نوتیفیکیشن‌ها و فیلتر مخصوص

علاوه بر ظاهر ساده و مینیمال زبان طراحی Grace UX، قابلیت‌های تازه‌ای در قالب طراحی آیکن‌ها و پیکربندی آنها در به‌روزرسانی اندروید نوقا را برای S7 و S7 Edge شاهد خواهید بود. به‌علاوه فیلتر نور آبی نیز برای مطالعه در شب هم به این گوشی اضافه شده است.

قابلیت‌های تازه برای تنظیم وضعیت باتری و رزلوشن صفحه نمایش

در نوت ۷ تنظیمات بهینه‌تری برای امکان Power Saving Mode در نظر گرفته شده بود که مصرف باتری را بهتر مدیریت می‌کرد. به‌علاوه امکان تنظیم تفکیک تصویر صفحه نمایش Quad HD به ۷۲۰×۱۰۸۰ پیکسل نیز برقرار است. این امکانات در اندورید نوقا هم برای S7 و S7 Edge در دسترس هستند.

جسچرهای لمسی تازه برای اپ دوربین و رابط کاربری ساده‌تر

در اپ دوربین در اندوید نوقای S7 و S7 Edge بسیاری از امکانات با کمک جسچرها در دسترس خواهد بود. با سوایپ به سمت راست و چپ می‌توان حالت عکس‌برداری و فیلترها را تغییر داد و با سوایپ به بالا و پایین می‌توان بین دوربین جلو و عقب جابجا شد. رابط کاربری اپ دوربین به طور کلی ساده‌تر و روان‌تر شده است.
 
 
در ادامه این نسخه از اندروید در S7 و S7 Edge نوآوری‌های دیگری نیز در خود دارد که با کمک زبان طراحی Grace UX که از نوت ۷ سامسونگ گرفته شده در اندروید ۷٫۰ دیده می‌شود. زبان طراحی‌ای که از این پس Nougat UX خوانده می‌شود و با فونت اختصاصی‌ای تحت عنوان SamsungOne بهینه شده است.
 
در مجموع رابط کاربری تاچ‌ویز (TouchWiz) به تاریخ می‌پیوندند و رابط کاربری تازه‌ی سامسونگ که ساده‌تر و بهینه‌تر است جایگزین آن می‌شود. در ادامه اسکرین‌شات‌های بیشتری از اندروید نوقا (۷٫۰) در S7 و S7 Edge را مشاهده کنید. لطفا نظر خود را برای ما و سایر خوانندگان در بخش نظرات منعکس کنید.
 
منبع: Phone Arena
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷۷ دیدگاه
  1. محمد

    سلام
    بنده ترکیه زندگی میکنم..

    منم S7 Edge دارم و ساخت ویتنام… امروز به اندروید ۷ رو با حجم ۳۷۰ مگ ارتقا دادم…و هیچ مشکلی هم ندارد…

    نظرات دوستان و خوندم…

    این اطلاعات رو درج میکنم که شاید دوستان متوجه بشن ایراد گوشی هاشون از کجاست..

    بعد از آپدیت نه مشکل داغ کردن و یا خالی کردن باتری…

    منو و کیبورد گوشی فارسی میشه..

    نرم افزارها هیچ مشکلی ندارند.

    با کارکرد معمولی ۴۸ ساعت شارژ نگه میداره…

    با حالت فست شارژ ۴۵ الی ۱ ساعت فول میشه…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه