اوضاع HTC به قدری خراب است که از Oppo هم عقب افتاده

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

آخرین‌باری که اخبار وضعیت مالی شرکت HTC منتشر شده بود به نظر می‌رسید که شرایط این شرکت چندان بد نیست و اوضاع تا حدی رو به بهبود است. در واقع درآمد شرکت نسبت به ماه قبل و نسبت به ماه مشابه در سال قبل افزایش را نشان می‌داد. این اتفاق به دلیل معرفی پرچم‌دار جدید شرکت یعنی HTC U11 رخ داده بود. اما ظاهرا افزایش فروش مقطعی به معنای حل معجزه‌آسای مشکلات شرکت HTC نبود.

حال یک گزارش جدید نشان می‌‎دهد این شرکت از نظر مالی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و به فکر راه‌حل‌های مختلفی برای حل این مسائل است. HTC به فروش کسب و کار واقعیت مجازی خود افتاده و حتی این ایده را هم دارد که کل شرکت را به فروش بگذارد.

مشکلات HTC را می‌توان در جدیدترین گزارش‌های منتشر شده درباره بازار تایوان (HTC یک شرکت تایوانی است) ردیابی کرد. گوشی‌های این شرکت از نظر فروش در حال حاضر در کشور تایوان در رتبه پنجم فروش قرار دارد. گزارش جدید نشان می‌دهد افت جدید HTC از نظر رتبه فروش به دلیل سبقت گرفتن میزان فروش گوشی‌های Oppo از این برند است. Oppo گوشی‌ساز چینی است که به دلیل دوربین‌های گوشی‌هایش شهرت دارد و در حال حاضر در رتبه چهارم فروش قرار گرفته.

در حال حاضر بیشترین تعداد گوشی‌های فروش رفته در تایوان به سامسونگ تعلق دارد. رتبه‌های دوم و سوم پس از سامسونگ هم به ترتیب به اپل و ایسوس تعلق دارند و همانطور که گفته شد HTC پس از Oppo در رتبه پنجم قرار گرفته است.

بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که اوضاع ایسوس هم تعریف چندانی ندارد. گرچه این شرکت توانسته از نظر فروش گوشی‌هایش در تایوان رتبه بهتری از HTC داشته باشد اما امسال بهار سهام ایسوس بدترین وضعیت ۷ سال اخیرش را تجربه کرده. اتفاقی که باعث شد عرضه سری ۴ گوشی‌های زن‌فون حدود ۴ ماه به تاخیر بیفتد.

منبع: Phone Arena

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar حمید

    بد نیست گوشی سازهای ایرانی نظیر glx طرح بلند پروازانه برای تصاحب این برند اقدام کنند. البته اگه توان مالیش را داشته باشند. یا قوانین بین المللی اجازه بدهند.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه