آیا اولین گوشی ۵G نوکیا توسط جیمز باند معرفی خواهد شد؟

۱۳ اسفند ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
جیمز باند- نوکیا

شرکت HMD Global که امتیاز برند نوکیا را در اختیار دارد و گوشی‌های هوشمند این برند را تولید می‌کند، در اطلاعیه‌ای جدید از برگزاری رویدادی خبر داد که پیش از این قرار بود در کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۰ و در بارسلونا برگزار شود. به دلیل شیوع ویروس کرونا و انصراف بسیاری از شرکت‌ها از حضور در این رویداد، بزرگ‌ترین نمایشگاه سالانه گوشی‌های هوشمند لغو شد و پیرو آن، کمپانی فنلاندی نیز موفق نشد محصولات جدید نوکیا را معرفی کند.

خوشبختانه HMD به سرعت یک رویداد دیگر را ترتیب داد و دعوت‌نامه‌های آن را نیز ارسال کرد. در این دعوت‌نامه به ساعت ۱۶ روز نوزدهم مارس و شهر لندن اشاره شده است که در ادامه تصویر آن را مشاهده خواهید کرد:

نوکیا

اگرچه در این دعوت‌نامه هیچ سر نخی از محصول یا محصولاتی که معرفی خواهند شد وجود ندارد، اما جوهو سارویکاس، مدیر تولید ارشد شرکت، در حساب توییتر خود تیزری را منتشر کرد و نوشت: «زمانی برای صبر کردن نیست. ما چیز بسیار ویژه‌ای را برای‌تان تدراک دیده‌ایم».

علاوه بر ویدیو کوتاه منتشر توسط سارویکاس که شبیه به تم فیلم‌های جیمز باند است، متن منتشر شده از سوی او با عنوان «زمانی برای صبر کردن نیست» نیز به عنوان جدید مجموعه فیلم‌های جیمز باند اشاره دارد که با نام «زمانی برای مردن نیست» شناخته می‌شود.

البته این اولین باری نیست که مجموعه جیمز باند با برند نوکیا همکاری دارد؛ پیش از گوشی لومیا مک‌لارن با اسم رمز Goldfinger و ساعت هوشمند نوکیا با اسم رمز Moonraker در دست توسعه بودند که البته تولید هر دو محصول لغو شد.

اما علاوه بر مامور ۰۰۷، ظاهرا نوکیا به قهرمانان سینمایی دیگر هم علاقه دارد. ایوان بلس، افشاگر معروف دنیای گوشی‌های هوشمند که سابقه‌ای طولانی در این زمینه دارد، در توییتی از یک گوشی هوشمند نوکیا رونمایی کرد که با عنوان کاپیتان آمریکا شناخته می‌شود. این گوشی که می‌تواند همان نوکیا ۵.۲ باشد، یک میان‌رده جدید با ۶ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی است که به یک ماژول دوربین چهارگانه، نمایشگری با بریدگی قطره‌ای و اسکنر اثر انگشت فیزیکی مجهز است. طبق ادعای بلس، این گوشی برای عرضه در روز ۴ مارس و با قیمت ۱۸۰ دلار آماده شده بود، اما رویداد نوکیا در بارسلونا لغو شد و عرضه آن به تعویق افتاد. در نتیجه این محصول یکی از دستگاه‌هایی خواهد بود که در رویداد پیش رو مشاهده خواهیم کرد.

نوکیا

در ادامه ممکن است با اولین گوشی ۵G نوکیا و یک گوشی جدید از سری گوشی‌های مجهز به اندروید Go این برند روبرو شویم. پیش از این HMD توسعه یک گوشی ۵G مجهز به پردازنده اسنپ دراگون ۷۶۵ با دوربین‌های ساخت Zeiss و فناوری PureDisplay را تایید کرده بود. اما انتظار نداریم این محصول همان نوکیا PureView 9.2 باشد، زیرا می‌دانیم که این پرچم‌دار در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ معرفی خواهد شد.

هچنین، وب‌سایت PhoneArena به‌تازگی از معرفی نوکیا ۸.۲ با پشتیبانی از ۵G خبر داد که ممکن است در بازار با نام نوکیا ۸.۳ به فروش برسد. طبق آنچه منتشر شده است، این مدل به نمایشگر تمام صفحه مجهز است و از چیپست اسنپ دراگون ۷۶۵ بهره می‌گیرد که با ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی همراه شده و سیستم عامل پیش فرض آن اندروید ۱۰ است. از سایر مشخصات این دستگاه می‌توان به دوربین سلفی ۶۴ مگاپیکسلی، حسگر اثر انگشت فیزیکی واقع در قاب پشتی و جک هدفون اشاره کرد. قیمت اعلام شده برای این گوشی ۴۹۵ یورو خواهد بود.

نوکیا

علاوه بر نوکیا ۸.۳، مدل‌های دیگری نیز عرضه خواهند شد که در رده گوشی‌های اقتصادی قرار می‌گیرند. یکی از آن‌ها نوکیا ۵.۳ با چیپ اسنپ دراگون ۶۳۲، ۶ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود که قیمت آن ۱۶۹ یورو پیش‌بینی شده است.

ارزان‌ترین مدل این مجموعه نیز نوکیا ۱.۳ خواهد بود که به یک نمایشگر ۶ اینچی بی‌حاشیه با پنل LCD،‌ چیپست ساخت مدیاتک، حافظه رم ۱ گیگابایتی و حافظه داخلی ۸ گیگابایتی مجهز خواهد بود. احتمالا این گوشی به دلیل کاهش قیمت نهایی از سیستم عامل اندروید Go‌ استفاده خواهد کرد.

منبع: Android AuthorityPhone Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه