۷ اپلیکیشن عکاسی برای اندروید، iOS و ویندوزفون

۱۱ اسفند ۱۴۰۰ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
اپلیکیشن عکاسی موبایل

شاید تابه‌حال زیاد در مورد تغییر اپلیکیشن دوربین گوشی خود یعنی اپلیکیشنی که برای عکاسی موبایل از آن استفاده می‌کنید فکر نکرده باشید. مجبور نیستید تنها از ابزاری که اپل، گوگل، مایکروسافت، سونی، سامسونگ یا هر تولیدکننده‌ی گوشی دیگری در نظر گرفته است برای عکاسی استفاده کنید. خوشبختانه هم برای اندروید، هم برای iOS و هم برای ویندوزفون اپلیکیشن‌های دوربین خوبی در دسترس هستند که به شما کمک خواهند کرد در عکاسی موبایل پیشرفت کنید. با مدرسه عکاسی موبایل دیجی‌کالا مگ و معرفی ۷ اپلیکیشن عکاسی مفید برای آیفون، گوشی‌های اندرویدی و گوشی‌های ویندوزی همراه باشید.

۱. اپلیکیشن عکاسی Manual

اپلیکیشن عکاسی Manual امکان استفاده از تنظیماتی حرفه‌ای را می‌دهد که در اپلیکیشن پیش‌فرض آیفون موجود نیستند. با استفاده از این اپلیکیشن تنظیماتی نظیر سرعت شاتر، حساسیت ISO، تراز سفیدی، فوکوس و نوردهی به‌صورت دستی قابل‌کنترل هستند. همچنین در ویزور یا نمایاب این اپلیکیشن یک هیستوگرام هم وجود دارد که کمک می‌کند هم‌زمان با کادربندی عکس نوردهی صحیح آن را هم تحت نظر داشته باشید.

اپلیکیشن عکاسی Manual

امکان انتخاب رنگ رابط کاربری این اپلیکیشن بین سفید و سیاه وجود دارد، اطلاعات EXIF عکس‌ها قابل‌مشاهده هستند و حتی گرید مربوط به قانون یک‌سوم هم در دسترس است. البته شاید مهم‌ترین نکته در مورد Manual رابط کاربری ساده و راحت آن باشد.‌‌‌

دانلود از اپ استور

۲. اپلیکیشن عکاسی Camera FV-5

اپلیکیشن عکاسی Camera FV-5 را می‌توان معادل اپلیکیشن عکاسی Manual برای اندروید تلقی کرد. این اپلیکیشن عکاسی هم کنترل آن دسته از تنظیمات دستی را که عکاسان جدی به کار می‌برند در اختیار شما قرار می‌دهد. تنظیمات دستی نظیر نوردهی، تراز سفیدی، حساسیت ISO، سرعت شاتر و برخی گزینه‌های کلیدی دیگر اجازه می‌دهند عکس‌ها را دقیقا به همان شکلی که در نظر دارید بگیرید.

اپلیکیشن عکاسی Camera FV-5

همچنین برخی امکانات بسیار مفید دیگر هم در این اپلیکیشن عکاسی گنجانده شده که می‌توانید پیش از فشردن دکمه شاتر از آن‌ها استفاده کنید. برای مثال امکان انتخاب از بین ۱۰ گرید ترکیب‌بندی و ۹ راهنمای برش تصویر مختلف روی ویزور یا نمایاب وجود دارد. امکان دیدن اطلاعات EXIF عکس و عکاسی RAW هم برای این اپلیکیشن در نظر گرفته شده است.

دانلود از گوگل پلی

۳. اپلیکیشن عکاسی Focus

اپلیکیشن عکاسی Focus نام شایسته‌ای دارد چرا که یکی از اصلی‌ترین امکانات آن «برجسته‌سازی فوکوس» (Focus Peaking) است. در ویزور این اپلیکیشن عکاسی سوژه‌هایی که در فوکوس قرار داشته باشند با خطوطی رنگی برجسته می‌شوند. این حالت ابزارهایی را برای ترکیب‌بندی هوشمندانه‌ی عکس و ایجاد افکت‌هایی نظیر بوکه (تار شدن پس‌زمینه) یا همان عمق میدان کم در اختیار شما قرار می‌دهد. ذخیره کردن عکس‌ها با فرمت TIFF تنها یکی از گزینه‌های مختلف موجود برای خروجی گرفتن از این اپلیکیشن است.

اپلیکیشن عکاسی Focus

البته امکانات فراوان دیگری هم در این اپلیکیشن عکاسی وجود دارد. امکاناتی نظیر کنترل فلش، سرعت شاتر، تراز سفیدی، جبران نوردهی و یک نورسنج زنده که می‌توانید از آن هم‌زمان با کادربندی عکس‌ها استفاده کنید. این اپلیکیشین افزونه‌ای هم برای اپل واچ دارد که اجازه می‌دهد از آن به‌عنوان یک ریموت استفاده کنید.

دانلود از اپ استور

۴. اپلیکیشن عکاسی Camera360

اپلیکیشن عکاسی Camera360 برای مدت‌های طولانی یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های عکاسی اندروید بوده است. هرچند این اپلیکیشن محبوبیت زیاد خود را بیش از هر چیز مدیون استیکرهای جذاب و شادش است ولی ابزارهای عکاسی بسیار جدی‌تری هم در آن وجود دارد. برای مثال پشته‌ای از فیلترها به سبک اینستاگرام و مجموعه‌ای از ابزارهای ویرایشی مانند برش و تغییر زاویه در این اپلیکیشن در نظر گرفته شده است.

اپلیکیشن عکاسی Camera360

پیش‌نمایش تمام فیلترهای اپلیکیشن عکاسی Camera360 را می‌توانید به‌صورت زنده هنگام عکاسی ببینید. این امکان شما را از دردسر انتخاب فیلتر مناسب پس از عکاسی خلاص می‌کند. احتمالا تمام امکانات در نظر گرفته شده برای شبکه‌های اجتماعی متناسب با ذائقه‌ی همگان نیست ولی به‌سختی می‌توان در زمینه‌ی ویرایش عکس گزینه‌ای را یافت که در این اپلیکیشن عکاسی وجود نداشته باشد.

دانلود از اپ استور

دانلود از گوگل پلی

۵. اپلیکیشن عکاسی +Camera

اپلیکیشن عکاسی +Camera برای مدت زیادی در اپ استور حضور داشته ولی هنوز جزو اپلیکیشن‌های دوربین مطرح در iOS محسوب می‌شود. این اپلیکیشن موفق شده مجموعه‌ی بسیار زیادی از امکانات حرفه‌ای عکاسی را در خود جای دهد، بدون این که ظاهری پیچیده و دلهره‌آور پیدا کند. در واقع رابط کاربری این اپلیکیشن عکاسی به‌قدری تمیز و خوب طراحی شده که گویی اپل خودش آن را ساخته است.

اپلیکیشن عکاسی Camera+

این اپلیکیشن امکانات متنوعی نظیر پشته‌ای از فیلترها، حالت HDR بسیار خوب، فوکس فوری، کنترل‌های نوردهی، تنظیمات ویرایشی آماده و بخشی به نام Lightbox برای ذخیره و بازبینی عکس‌ها در خود دارد. این اپلیکیشن هم در زمینه‌ی تنظیمات دستی برای کنترل بیشتر هنگام عکاسی و هم در زمینه‌ی ابزارهای ویرایشی برای تغییر عکس‌ها پس از عکاسی امتیازی بسیار بالا کسب می‌کند.

دانلود از اپ استور

۶. اپلیکیشن عکاسی ProShot

گریدهای راهنمای مختلف، نسبت ابعاد سفارشی، خروجی RAW، تنظیم تراز سفیدی، کنترل نوردهی، تنظیم سرعت شاتر و… اپلیکیشن عکاسی ProShot تمام این‌ها را در خود دارد. با وجود تمام این عملکردها و امکانات حرفه‌ای، رابط کاربری این اپلیکیشن هرگز شلوغ یا مشکل به نظر نمی‌رسد.

اپلیکیشن عکاسی ProShot

همچنین می‌توانید یک هیستوگرام زنده را به ویزور خود بیفزایید، از تنظیمات آماده‌ی مختلفی نظیر عکاسی در شب یا عکاسی ورزشی استفاده کنید و اطلاعات EXIF عکس را پس از ثبت آن بازبینی کنید. تمام این قابلیت‌ها اپلیکیشن عکاسی ProShot را به یکی از جامع‌ترین اپلیکیشن‌های دوربین برای پلتفرم‌های اندروید، iOS و ویندوزفون تبدیل می‌کند.

دانلود از گوگل پلی

دانلود از اپ استور

دانلود از ویندوز استور

۷. اپلیکیشن عکاسی Instagram

فلسفه‌ی وجودی اپلیکیشن «اینستاگرام» (Instagram) بهبود دادن عکس‌های موبایلی است. امکانات ویرایشی مختلفی که به‌مرور به این اپلیکیشن اضافه شده آن را به یک جایگزین شایسته برای اپلیکیشن دوربین پیش‌فرض اندروید و iOS تبدیل کرده است. خبر خوب این‌که در حال حاضر اینستاگرام دیگر محدود به عکس‌های مربع نیست.

اپلیکیشن عکاسی Instagram

شاید اینستاگرام به‌اندازه‌ی گزینه‌های دیگر فهرستی که در اینجا آمده امکانات و قابلیت نداشته باشد ولی برای کاربران عادی، اپلیکیشن عکاسی مناسبی محسوب می‌شود. در این اپلیکیشن می‌توانید با چند ضربه ظاهر عکس‌های خود را به میزان قابل‌توجهی بهتر کنید. قدرت فیلترهای اینستاگرام قابل‌تغییر است و تنظیمات نسبتا زیادی در دسترس شما قرار دارد.

دانلود از گوگل پلی

دانلود از اپ استور

دانلود از ویندوز استور

منبع: Gizmodo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar ص

    لومیا کمرا و کمرای خود ویندوز ۹۰% این قابلیت هارو داره

  2. Avatar vito

    آقا کمرا۳۶۰ برای ویندوز موبایل هم موجوده لینکش رو بذارید مردم فکر نکنن ویندوز چیزی نداره

    1. Avatar javad

      فکر نکنن چیزی نداره؟؟حقیقت اینه که چیزی نداره????،من خودم لومیا دارم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه