اپل بخاطر تکنولوژی شارژ سریعش دادگاهی می‌شود؟

۲۴ تیر ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

این روزها خبر شکایت از شرکت‌های بزرگ تکنولوژیک مثل اپل به خبری رایج تبدیل شده است. این بار هم یک خبر دیگر و یک شکایت دیگر از اپل.

یک شرکت به نام Somaltus LLC از اپل شکایت کرده و مدعی شده تکنولوژی شارژ سریع که در آیفون‌های ۶s شرکت اپل و هر دستگاه مشابه آن به کار رفته و بوسیله اپل به فروش می‌رسد، یکی از سندهای ثبت اختراع این شرکت را نقض کرده است.

در آیفون ۶s تکنولوژی شارژ سریع سرعت شارژ شدن گوشی را در صورتی که میزان شارژ زیر ۸۰ درصد باشد افزایش می‌دهد. اگر میزان شارژ به بالای ۸۰ درصد برسد، سرعت شارژ هم به حالت  آهسته‌تری باز می‌گردد.

حال شرکت Somaltus ادعا کرده این تکنولوژی به کار رفته در آیفون شرکت اپل یک سند ثبت اختراع که «Integrated Battery Service System» نام دارد را نقض می کند. البته اپل تنها شرکتی نیست که به این دلیل از آن شکایت شده بلکه از شرکت‌های Asus ،Lenovo Samsung ،Sony و Toshiba هم شکایت شده. به نظر می‌رسد شرکت Somaltus از طریق این شکایت قصد دارد به همه این شرکت‌ها فشار وارد کند و با ایجاد این فشار آنها را وادار کند زودتر به حل و فصل موضوع بپردازند. در واقع انگیزه چنین شرکتی این است که بدون طی روند وقت‌گیر دادرسی با فشار به شرکت‌هایی که علیه آنها شکایت شده از آنها غرامت دریافت کند.

منبع: PhoneArena

کانال تلگرام دیجی کالا مگ
مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. 아리

    یعنی فاسد ترین و دزد ترین کمپانی شناخته شده تاریخه این اپل. راه به راه داره ازش شکایت میشه هر بارم یه فاجعه دیگه بزرگتر.
    الان اگه میخوایدبحث شکایت های بیخودی اپل از سامسونگ رو بیارید وسط، باید بگم نه تنها دادگاه رای به اپل نداد بلکه رای رو به سامسونگ هم داد!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه