اپل صفحه‌های نمایش MicroLED تولید خواهد کرد

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شایعات به این موضوع اشاره می‌کنند که اپل قصد دارد در آیفون ۸ یا آیفونی که در سال ۲۰۱۷ راهی بازار می‌شود، از صفحه نمایش OLED استفاده کند. اکنون شایعات به این موضوع اشاره می‌کنند که اپل در حال ساخت یکسری صفحه نمایش LED جدید با نام MicroLED است و در سال‌های آینده از این نوع نمایشگرها در محصولات خودش استفاده خواهد کرد. حتی قبلا مشخص شده بود که این نوع صفحه‌های نمایش به شکل مرموزی در یکی از کارخانه‌های کشور تایوان در حال ساخت است.

شایعات می‌گویند که اپل قصد دارد در سال ۲۰۱۷ به جای استفاده از صفحه‌های نمایش LCD در گوشی‌هایش از صفحه‌های نمایش OLED استفاده کند. البته «وانگ ژی-چاو» (Wang Jyh-Chau) که از افراد حرفه‌ای صنعت ساخت صفحه‌های نمایش است گفته که استفاده از نمایشگرهای OLED در طولانی مدت برای اپل فایده نخواهد داشت و این شرکت باید به دنبال راه دیگری باشد.

شایعات می‌گویند که آیفون ۸ همانند گلکسی اس ۷ اج و نوت ۷ صفحه نمایش خمیده خواهد داشت. همچنین از آنجایی که منابع محدودی برای تولید صفحه‌های نمایش OLED وجود دارد، اپل قطعا در تولید این مدل نمایشگرها با مشکل مواجه می‌شود.

همین موضوع باعث شده که اپل خودش به فکر ساخت صفحه نمایش‌های OLED با نام MicroLED بیافتد. این نمایشگرهای جدید برتری‌هایی هم نسبت به OLED دارند و روشنایی آن بیشتر از LCD خواهد بود؛ اما تولید نمایشگرهای MicroLED هزینه بیشتری دارد و زمان بیشتری برای تولید آن صرف می‌شود.

منبع: Digitimes

‌‌‌‌‌

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷ دیدگاه
  1. Avatar علیرضا

    هنوز هم اپل برای تولید نمایشگر هاش به شارپ ، سامسونگ و ال جی وابسته خواهد بود . این اپل حتی کارخانه های خودشم در چین بنا کرده و محصولاتش اصولا چینی هستند. اپل فناوری ساخت محصولاتشو از فاکس کان tsmc سونی ال جی شارپ سامسونگ توشیبا و غیره هست. اپل حتی برای تولید شاسی هم وابسته هست.
    اگه نمیدونیدبدونید سامسونگ با تولید پرچمدار جدید رتبه اول برترین صفحه نمایش رو هر بار به خودش اختصاص میده و زیر برند سامسونگ دیسپلی بهترین برند تولید صفحه نمایش هست و از نر کیفیت بالاترین استاندارد ها رو داره که تلوزیون های مختلف از محصولات این شرکت استفاده میکنند.

  2. Avatar علیرضا فرهی

    همین دیگه.وقتی سامسونگ لیاقت کاری و نداره اپل باید دست به کار بشه و عیب ها رو از بین ببره.

  3. Avatar علی جوادی

    کوپل دیگه قاطعانه میخواد اسکی بره از سامسونگ…برو اشکال نداره;پدر فناوری جهان مشکلی نداره با تقلید کردن ازش

    1. Avatar داود

      کوپللل ؟
      این زارتسونگ و هنگروید هستن که همیشه کپی میکنن اونی ک اسکی میره سامسونگه نه اپل

      1. Avatar Ali S

        بله کپل
        دیگه همه میدونن کپل چه اسکی باز حرفه ایی یی هست
        تقریبا چیزی از سامی نمونده که کپل تو آیکپ هاش اسکیشو نرفته باشه تابلوست که فناوری های عقب مونده کپل روی کپی استوار شده

  4. Avatar سام

    نبوغ و برتری‌ همانطور که در مقاله اشاره شد تحسین برانگیز است.

    1. Avatar Ali S

      آره جدیدا کپی رفتن از روی سامسونگ شده نبوغ

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه