اپل می‌خواهد واقعیت افزوده را به قابلیت‌های اپ دوربینش بیفزاید

۲۹ آبان ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

به گزارش وبسایت Business Insider اپل در حال کار بر روی یک‌پارچه‌سازی تکنولوژی واقعیت افزوده درون اپ دوربین iOS است. گفته شده که چندین تیم مختلف در میان شرکت‌هایی که اپل مالکیت‌شان را در اختیار دارد روی این پروژه کار می‌کنند.  تیم‌هایی از شرکت‌هایی مثل Metaio و Flyby Media. هدف از این تلاش‌ها ساخت اپ دوربینی است که با آن بتوان یک جسم واقعی بی‌جان یا صورت یک فرد جان‌دار را تشخیص داد و سپس تغییرات دل‌خواهی روی آن ایجاد کرد.

البته شرکت اپل پیش از این قابلیت تشخیص چهره را به جدیدترین نسخه‌های گالری تصاویر و اپ‌های ویرایشی‌اش افزوده. اپل در سال‌ ۲۰۱۵ هم FaceShift را خرید، شرکتی که برنامه‌ها و فعالیت‌هایش در حیطه دگرگونی‌های حالت صورت بود.

به محض اینکه قابلیت‌های واقعیت افزوده به اپ دوربین iOS اضافه شوند این قابلیت‌ها به صورت کیت توسعه‌ نرم‌افزاری در اختیار توسعه‌دهنده‌ها قرار خواهند گرفت و این موضوع می‌تواند منجر به ساخت تعداد بسیاری از اپلیکیشن‌های خلاقانه شوند. احتمالا این قابلیت را در iOS بعدی که قرار است در سپتامبر سال آینده عرضه شود شاهد باشیم.

تا به حال بعضی از تولیدکنند‌ه‌های گوشی‌های هوشمند قابلیت‌های واقعیت افزوده را در اپلیکیشن‌های مربوط به دوربین خود آزمایش کرده‌اند. گوشی‌های رده‌بالای سونی اکسپریا یک نمونه از این گوشی‌ها هستند که امکان اضافه کردن برخی عناصر سه‌بعدی متحرک را بر روی تصاویر فرد فراهم می‌کنند.

‌‌‌‌‌

منبع: PhoneArena

telegram_ad2_1

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه