گوشی‌های سونی اکسپریا کم‌تر از بقیه‌ی اندرویدی‌ها با مشکل مواجه می‌شوند

۲۱ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

وقتی بحث گوشی‌های اندرویدی می‌شود می‌دانیم که سامسونگ در میان رقبا صدرنشین است و بیشترین فروش و سهم بازار را دارد. با این حال می‌دانیم گوشی‌های برندهای ال‌جی، اچ‌تی‌سی، موتورولا و سونی هم طرفداران خاص خودشان را دارند. اما دلیل اینکه این شرکت‌ها هم طرفداران وفادار خود را دارند برخی قابلیت‌های ویژه گوشی‌های آن‌ها است.

برای مثال اگر برای‌تان مهم باشد که گوشی در مجموع هنگام اجرای اپلیکیشن‌ها چطور عمل می‌کند و چند درصد احتمال دارد که هنگام اجرای یک اپلیکیشن دچار مشکل شود باید بدانید که در این زمینه سونی بهترین گزینه است. براساس یک گزارش جدید گوشی‌های سونی‌ اکسپریا در میان گوشی‌های اندرویدی از این نظر بهترین هستند. در واقع اپ‌های این گوشی به احتمال بسیار کمتری هنگام اجرا دچار مشکل یا خرابی می‌شوند.

اگر بخواهیم جزیی‌تر بحث کنیم ، گوشی‌های اکسپریای سونی به شکل متوسط نرخ مشکل در اجرای اپ ۰.۰۸ درصد دارند. این نرخ برای موتورولا ۰.۰۹ درصد، برای اچ‌تی‌سی ۰.۱ درصد، برای سامسونگ و ال‌جی ۰.۱۱ درصد است. البته این نرخ‌ها به خوبی نشان می‌دهند که خرابی اپ‌ها در هنگام اجرا در این گوشی‌ها خود امر بسیار نادری است اما در بین آن‌ها سونی وضع بهتری دارد.

البته نباید از این نکته غافل بود که تجربه کاربری و شیوه استفاده شما از این گوشی‌ها هم در نتیجه نهایی بی‌تاثیر نیست اما به هر حال اگر علاقه‌مندید یک گوشی هوشمند بخرید که کمترین احتمال خرابی اپلیکیشن‌ها را داشته باشد گوشی‌های سری اکسپریا به نظر گزینه مناسبی می‌رسند.

منبع: Ubergizmo


مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۵ دیدگاه
  1. Avatar Ahmad

    سونی سلطان بلا منازع کیفیت و پشتیبانی هستش
    فردا میرم زد۳ ام رو بفروشم XAسونی رو بخرم
    make.believe

  2. Avatar SohylKia

    ۳ صدم درصد اصلا در حدی نیست که بهش فکر کرد

  3. Avatar RADO

    چرا این خبره به این مهمی نباید تو صفحه اصلی قرار بگیره
    جواب لطفا

  4. Avatar علی

    دوستان انگار متوجه نشدن که این سه صدم اصلا قابل حس کردن به وسیله ی یه کاربر عادی و حتی حرفه ای نیست ولی نبودش قابل تحسینه. نرخ تمام گوشی ها پایین اومده و دیگه از اون اندروید پر از لگ و مشکل خبری نیست.
    البته این که تو این مقایسه دقیقا کدوم گوشی های سونی و سامسونگ و بقیه ی برند ها مقایسه شدن هم ذکر نشده چون این موضوع در گوش های مختلف فرق داره.
    من به شخصه سریع تر بودن و روان تر بودن و مهم تر از همه امکانات بیشتر اندروید سامسونگ که بعضا خیلی کاربردین رو ترجیح میدم البته سونی رو هم بخاطر این موضوع تحسین میکنم.

    1. Avatar مهسا

      این محاسبه و عدد کاملا اشتباه برانگیزه… بخواهیم راحت و قابل فهم بگیم میشه به ازای هر ۱۱ مشکل که سامسونگ در اجرای اپلیکیشن داره این نسبت در سونی ۸ تا است. یعنی حدود ۴۰ درصد مشکلات سامی بیشتر از سونی است که این واقعا تحسین برانگیزه برای برند سونی…

      1. Avatar علی

        پایین زیر کامنتتون جواب این حرفتون رو دادم.

      2. Avatar آرمین

        دقیقا صحبت مهسا خانم علمیه… لطفا قبل از نظر دادن بهتر یک سه واحد آمار پاس کنی و بعد نظر بدی…

      3. Avatar کامران

        آقا آمار را خوب اومدی….بابا یک سری نابلد و کم سواد، شدن تحلیلگر و جهل خودشون را با حرفاشون نمایان میکنند…

    2. Avatar علی

      اشتباه نکنید درصد ناچیزی از مشکلات اپلیکیشن ها به گوشی مربوطه اگه دقت کنید بعضی اپ ها زیاد فورس کلوز میدن بعضی ها کم تر ،بیشتر دفعاتی که شاهد مشکلی در اجرای برنامه ای هستیم بخاطر نقص برنامه هست نه گوشی و وجود گزینه ی ریپورت هم نشان دهنده ی همین موضوعه درصد بسیار کمی از این مشکلات از گوشی هست که میشه در عمل همین چند صدم درصد بنا بر این تعداد کل دفعاتی که گوشی به مشکل بر میخوره در هر دو برند حتی به وسیله ی دقیق ترین کاربر ها یک جور حس میشه چون سونی در قسمتی بهتره که کوچکترین نقش رو داره.
      البته منم گفتم که خود من هم با این حال سونی رو تحسین میکنم.

      1. Avatar حمید

        علی آقا فک سامی با یک بررسی، اومد پایین… یک عدد بهتر از هزار تا جمله گویاست…

  5. Avatar حامداقا

    من از همه برندها تا به حال پرچمدار داشتم غیرازموتورولا.همه گوشی ها مزیت و معایب خاص خودشونو دارن.اما درموردسونی مزیت اینه که به قول شما اپ هارو بسیار روان و خوب باز میکنه.من توی سونی فورس کلوز ندیدم.اما عیبشونم اینه که بسیار کیفیت ساخت ظریفی دارند.ال سی دی هاشون سریع میشکنه و تعمیراتش هم کار هر کسی نیست و اگه سونی باز بشه دیگه اذیتت میکنه.
    یه کلام.اگه قصد خرید سونی رو داری گوشی آک رو خریداری کن و حسابی حسابی مراقبش باش.اون موقع است که گوشیت به پات پیرمیشه.

  6. Avatar nima

    اولین باره میبینم دیجی کالا بی طرفانه در مورد یه گوشی مطلب مینویسه
    من از سال ۹۰ که اولین گوشی اندرویدی خریدم تا حالا پنج تا گوشیم همشون سونی بودن و واقعا نه برام تکراری شدن و نه خسته کننده
    طرفداری مطلق نمیکنم چون واقعا سونی باید به فکر یه رابط کاربری باشه و بعدش تموم مشکلاش حل میشه
    نه صفحه نمایش خمیده و نه طراحی خارق العاده، بعد یک مدت استفاده به کار کاربر نمیاد اینو کسایی که گوشی باز هستن بهتر درک میکنن هرچند که طراحی سونی در نوع خودش واقعا قشنگه
    تبلیغاتی که برای برند سامسونگ ارائه میشه بنظرم نقش خیلی مهمی تو میزان فروشش داره حتی زمانی که بدنه گوشی هاش پلاستیک بود و اونموقع هم سونی مشکل صفحه نمایش tft داشت
    سامسونگ برای کسایی مناسبه که هرسال قصد تعویض گوشی هاشونو دارن و سونی مناسب کسایی که میخوان چندین سال با خیال راحت از گوشیشون استفاده بکنن… یاعلی

    1. Avatar علی

      جالبه که شما فقط سونی داشتین ولی اون رو بهتر از سامسونگ و بقیه میدونین مبنای این حرفتون چیه؟جالبه خود شما ۵ تا گوشی سونی در چند سال اخیر داشتید و قاعدتا نباید هیچ کدوم رو زیاد نگه داشته باشید بعد چجوری میگین چندین سال نیاز کاربر رو براورده میکنن؟ همون موقع هم که سامسونگ بدنه ی پلاستیکی داشت برتری های غیر قابل انکار دیگش باعث فروش بیشترش میشد. اتفاقا گوشی های دو سال اخیر سامسونگ کاملا توانایی این رو دارن که برای چندین سال نیاز های کاربرشون رو رفع کنن.

  7. Avatar میثم

    بخاطر همینه که کار کردن با گوشیای اکسپریا لذت بخشه. پایداری بالای اندروید گوشیای سونی موضوعیه که واقعا میشه حسش کرد.

  8. Avatar Next is Now

    به جرات میشه گفت اگه ۱۰۰ بار هم یک اپ رو اجرا کنید این ۳ صدم درصدها اصلا به چشم نمیاد و حتی متوجه نمیشین

    1. Avatar sepehr

      حالا اگه سامسونگ با همین اختلاف اول میشد ۶ خط اینجا ازش تعریف میکرد. دقیقا مثل همون تستی که توی اپ دوربین گرفته بودن که سامسونگ یک دهم ثانیه از ایفون جلوتر بود کردنش افتخاری برای سامسونگ!

    2. Avatar مهسا

      چی میگی؟؟؟؟ کی میگه ۳ صدم درصده؟ باید این عدد تبدیل به مقداری با معنا بشه که میشه نسبت اختلاف ۳ صدم درصد این دو گوشی به ۸ دهم درصد سونی که این نسبت میزان خرابی بیشتر سامی به سونی هست. یعنی حدود ۴۰ درصد بیشتر سامی بر اثر اجرای اپ ها کرش میکنه. یعنی به ازای هر ۸ کرش سونی، سامی ۱۱ بار کرش میکنه. این با معنی تر از مقایسه اعداد ذکر شده است. در کل سامی اینجا واقعا حرفی برای گفتن نداره و سونی نشون میده که چه برند پرقدرتی است علیرغم تبلیغات خیل عظیم سامی ها و چینی های….

      1. Avatar علی

        با توجه به این که اکثر قریب به اتفاق کرش ها و مشکلات اپلیکیشن ها مربوط به خود اون ها هست نه گوشی این سه صدم واقعا همون سه صدم هست چون در درصد کمی از کرش ها مشکل از سیستم عامل گوشیه و به معنی چهل درصد عملکرد بهتر به هیچ وجه نیست .وگرنه هیچ گوشی ای از سونی هنوز از نظر سرعت سیستم عامل و روان بودن به اس ۷ و شاید حتی اس ۶ نرسیده. تو همین سایتم یه چرخی بزنید می فهمید.

      2. Avatar سینا

        آقا تا حالا بررسی آماری و تحلیل آماری به گوشتون خورده؟؟؟؟؟
        لطفا از این موضوع اطلاع ندارید لطفا نظر ندید… لازم نیست سریع در مقام دفاع از سامکپ دربیاید.

  9. Avatar HamedMJ

    من که ۳۰-۴۰ تا سونی تو این یکی دو سال برا فک و فامیل خریدم خودم Z1 و Z3 دارم راضی ام خیلی ازشون !!

    هرکی هم ببینم پیشنهاد میدم سونی بخره چون بدی ازش ندیدم و خیلی هم شیک و شکیله گوشیاش !

    البته اگه ترولا بزارن گوشی های سونی فروش بره بازار میری میگه رفرشه ، خرابه ، هنگ میکنه همش و فلان و بیسار !!!
    اینجا هم تو نت نمی شه سونی پیدا کردم سالی یه بار دیجیکالا سونی میاره !
    قربونش برم ترولام که همه جا هستن یارو Z5P از نزدیک ندیده میگه نه این گوشی بدرد نمیخوره من خریدم هنگ میکنه

  10. Avatar بنیامین ت.د

    اگر علاقه‌مندید یک گوشی هوشمند بخرید که کمترین احتمال خرابی اپلیکیشن‌ها را داشته باشد
    گوشی‌های
    شرکت اپل
    به نظر بهترین گزینه می‌رسند
    😀

    1. Avatar مهسا

      معلومه خیلی تو باغ نیستیا…. الان برای چندمین سال متوالی است (اشتباه نکنم چهارمین سال) که اندروید پایین ترین نرخ کرش را داره و اپل کاملا قافیه را باخته و نرخ کرش اپل حدود ۳ برابر بهترین گوشی های اندرویدی یا همون فلگ شیپ های اندرویدی است و البته سلطان بدون منازعه این میدان هم سونی است… آفرین به این شرکت خوشنام ژاپنی ….

      1. Avatar sina

        مهسا تو اصلا تا حالا ایفون گرفتی دستت که حرف از کرش میزنی؟؟؟؟ ما که چندین ساله ایفون داریم کرش ندیدیم شما از کجا میگی ایفون ۳ برابر اندروید کرش داره؟ گوشیت سونیه دیگه دلیل نمیشه جوک سرهم کنی که

      2. Avatar مهسا

        وقت اسم آیفون به گوش خیلی ها نخورده بودهمون موقع که نمیشدبا آیفون کپی پیست کرد، ممکنه یاد بعضی ها نیاد چون سرگرم feature phone هاشون بودند… در ضمن بهتره بررسی آماری را هم یاد گرفت…

  11. Avatar repairman

    نه طرفدار سونی ام ونه گوشی ساخت سونی دارم ولی ….

    چه عجب یکبار از سونی تعریف کردین

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه