اگه قراره این هفته فقط یک چیز بخرید، فوندو خوری بخرید!

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

بهار و تابستان فصل شب نشینی در در تراس و حیاط است. شب‌نشینی و دورهمی بدون دسر و خوشمزه‌جات که نمیشه. یک خوراک فرانسوی به اسم فوندو یکی از بهترین خوراکی‌های دورهمی عصرانه و شبانه است. فوندو در اصل ترکیب چند نوع پنیر است که توسط حرارت ملایم درون کاسه آب می‌شن و شما می‌تونید بیسکوییت، کراکر و هرچیز دیگه‌ای که دوست دارید رو داخل پنیر آب شده فرو ببرید و میل کنید. چیزی که در مورد فوندو خوری دوست دارم اینه که به جای پنیر میتونیم یه کاسه شکلات گرم درست کنیم! کیه که یکم شکلات مایع بیشتر روی دسرش دوست نداشته باشه؟ با ما همراه باشید تا نظر بچه‌های دیجی‌کالا رو در مورد فوندو خوری ژویی بخونیم.

شیما

من خیلی از این قرتی‌بازی‌ها که ظرف‌های کوچولو و بامزه واسه خوردن انواع و اقسام غذاها استفاده کنیم خوشم میاد. تا جایی که بتونم از این مدل ظرف و ظروف می‌خرم و توی آشپزخونه انبار می‌کنم حتی اگه فکر کنم  ممکنه ازشون استفاده نشه. اما وقتی فوندو خوری ژویی رو خریدم و گذاشتم توی آشپزخونه، اولین چیزی که به ذهنم رسید این بود که با نوتلا پرش کنم و شمع زیرشو روشن کنم تا یه شکلات داغ و خوشمزه درست بشه. یادمه که فصل زمستون خریده بودمش و وقتی نوتلای داغ رو با بیسکوییت‌های کوچولو خوردم خیلی بهم چسبید. البته تنهایی نخوردم. درواقع دوست‌هام نزاشتن بیشتر از دوتا بیسکوییت شکلاتی بهم برسه! خلاصه حتما بهتون پیشنهاد می‌کنم یکی از این فوندو خوری‌ها برای تنوع‌دادن به دسرهایی که روزانه میل می‌کنین توی خونه داشته باشین. فوندوخوری ابعاد و شکلای متفاوتی داره. این مدل برایکسایی که دسر خیلی زیادی نمی‌خوان سرو کنن گزینه‌ی خوبیه چون ظرفیت زیادی نداره. اگه مقدار بیشتری از دسر مد نظرتونه، بهتره یه مدل بزرگ‌تر تهیه کنین.

اکرم

در این روزهای خنک بهاری نوشیدن یه فنجون چای یا قهوه با یه عصرونه‌ی گرم صفای خودشو داره؛ مخصوصا وقتی ترتیب یه دورهمی با اعضای خانواده و یا دوستانتون رو داده باشید. اگر اهل تنوع هستید و می‌خواهید مهموناتون رو با یه خوراکی غیرمرسوم غافلگیر کنید، حتما فوندو رو امتحان کنید. می‌تونید با ترکیبی از پنیرها و تکه‌های نون تست یه فوندوی خوشمزه درست کنید. ممکنه به شکلات بیشتر علاقه داشته باشید و بخواهید میوه‌های عصرونه یا بیسکوییت رو با شکلات گرم میل کنید. فوندوخوری ژویی لذت خوردن فوندو رو به راحتی براتون امکان‌پذیر می‌کنه. ظاهر ساده ولی شیک و رنگی اون به میز شما جلوه می‌ده. بسته به سلیقه و میلتون پنیر یا شکلات رو روی حرارت غیرمستقیم ذوب کنید و داخل کاسه سرامیکی فوندوخوری ژویی بریزید. یادتون نره که شمع وارمر رو روشن کنید. یه چنگال همراه این محصول ارائه شده ولی برای تنوع می‌تونید از سیخ های چوبی هم استفاده کنید. حتی می‌تونید از قبل میوه‌ها رو به سیخ چوبی بزنید تا زحمت مهمون‌هاتون که با دیدن فوندو اشتهاشون باز شده رو کم کنید. فوندوخوری ژویی، هم آماده کردن یه دسر متفاوت و سرگرم‌کننده رو برامون فراهم می‌کنه و هم می‌تونه بهونه‌‌ای باشه برای دلچسب کردن دورهمی‌هامون.

زهرا

با گذشت زمان تقریبا سلیقه‌های غذایی ما هم تغییر کرده. گاهی هوس می‌کنیم که از مزه‌های جدید هم استفاده کنیم. یکی از این غذاها هم فوندو هست که روش سرو اون با بقیه غذاها متفاوته. فوندوخوری ژویی با شکلی زیبا، یکی از ظروفی است که برای سرو دسر می‌توانید از اون استفاده کنید. فقط کافیه که مقداری شکلات تخته رو داخل ظرف بریزید، اون رو روی پایه فلزی قرار بدید و وارمر رو روشن کنید. حرارت شمع باعث گرم شدن شکلات میشه و اونو آب میکنه. با استفاده از چنگال می‌تونید میوه‌های خرد شده رو داخل شکلات بزنید و از خوردن یه دسر هیجان‌انگیز لذت ببرید. من دوست دارم شکلات سفید توی ظرفش بریزم، این ظرف می‌تونه بهترین لحظات رو برای شما و مهمون عزیزتون فراهم کنه.

حدیث

وقتی ظرف فوندوخوری ژویی رو دیدم، یاد شب‌های سرد افتادم که با دوستام دور هم جمع می‌شدیم و آتیش روشن می‌کردیم. یک قوطی فلزی وسط آتیش می‌ذاشتیم و داخل اون سیب‌زمینی کباب می‌کردیم و هر کسی یک سیخ کباب بلند در دست داشت و سیب‌زمینی خودش رو برمی‌داشت. واسه من این فوندوخوری یادآور  همون ظرف سیب‌زمینی‌هاست. خیلی شبیه نیستند اما خب من به خاطر اون بیشتر دوستش دارم. من چند تا از این ظرف‌ها دارم و وقت مهمونی شکلات‌های مختلف داخلش می‌ریزم تا همه خوشحال بشن. میوه‌ای رو که کنار این ظرف قرار میدم تا هر زمان هر کس دوست داشت، به شکلات داغ آغشته کرده و میل کنه.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه