مدیرعامل تسلا: مریخ را بمباران اتمی کنیم تا قابل سکونت شود!

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

آقای «ایلان ماسک»، مدیرعامل شرکت اسپیس‌ایکس معتقد است برای گرم کردن و آماده‌‌سازی سیاره‌ی مریخ به مکانی برای ادامه‌ی حیات انسان‌ها، لازم است بمب‌های هیدروژنی آن‌جا منفجر کنیم!

به‌تازگی «ایلان ماسک» (Elon Musk)، مدیرعامل شرکت «اسپیس‌ایکس» یک ایده برای حل این مشکل ارایه کرده است: منفجر کردن بمب‌های اتمی در مریخ.

براساس گزارش‌های منتشر شده از وب‌سایت CNET و USA Today، ماسک در برنامه‌ی «The Late Show with Stephen Colbert» که چهارشنبه شب‌ها پخش می‌شود، پیشنهاد داد که سریع‌ترین راه برای این‌که بتوان مریخ را به مکانی برای زندگی تبدیل کرد، این است که دو بمب هیدروژنی را در قطب‌های این سیاره منفجر کنید. هدف از این اقدام گرم کردن هوای مریخ و آماده‌سازی آن برای ادامه‌ی حیات انسان‌ها است.

این پیشنهاد باعث شد که کولبرت، ماسک را به آدم‌های شرور و بدجنس در مجموعه‌های سوپرمن و شخصیت Lex Luthor تشبیه کند. البته ماسک در جریان این برنامه به این موضوع اشاره کرد که راه‌های امن‌تر و کم‌خطری برای تبدیل این سیاره به منطقه‌ای برای زندگی هم وجود دارد. به‌گفته‌ی ماسک یکی از این راه‌ها آزاد کردن گازهای گلخانه‌ای در اتمسفر مریخ است که نتیجه‌ی گرم شدن فضای مریخ مثل کره‌ی زمین است.

برهمین اساس خبرگزاری لس‌آنجلس تایمز با «برایان تون» (Brian Toon)، استاد علوم جوی و اقیانوسی دانشگاه «کلرادو» (Colorado) در مورد امکان منفجر کردن بمب‌های اتمی برای گرم کردن فضای مریخ صحبت کرده است. تون معتقد است شاید امکان این‌که سیاره‌ی مریخ را به جایی شبیه به زمین کنیم، وجود داشته باشد اما منفجر کردن بمب در آن واقعا ایده‌ی خوبی نیست.

 همچنین «مایکل مان» (Michael Mann)، رییس مرکز علوم زمین در دانشگاه ایالتی «پن» (Penn) در مورد استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در مریخ به خبرگزاری US News گفت که استفاده از بمب‌های اتمی برای حل کردن این مشکل می‌تواند مجموعه‌ای کامل از مشکلات جدید را ایجاد کند. به‌گفته‌ی او یکی از مشکلاتی که ممکن است با انفجار در مریخ تولید شود، ایجاد گرد و غبار و ذرات معلق به مقدار زیاد است که باعث می‌شود جلوی تابش نور خورشید به این سیاره را بگیرند که براساس آن میزان سرما در آن افزایش می‌یابد.

او همچنین معتقد است یکی دیگر از خطراتی که استفاده از بمب‌های اتمی و پرتاب آن‌‌ها به سمت  مریخ وجود دارد، احتمال عدم برخورد موشک پرتاب شده به این سیاره و بازگشت آن به زمین است.

دکتر «ست شوستاک» (Seth Shostak) از موسسه‌ی SETI هم در مورد این موضوع اطلاعاتی از طریق ایمیل با خبرگزاری Huffington Post منتشر کرده است. به‌گفته‌ی او این اقدام باعث می‌شود صدمات زیادی به حیاتی که ممکن است در مریخ وجود داشته باشد وارد شود. البته هنوز وجود حیات در مریخ مشخص نیست. او هم‌چنین می‌گوید که مریخ ممکن است به حالت اصلی و غیر قابل سکونت‌اش بازگردد.

این در حالی است که دکتر «لارنس کراس» (Lawrence Krauss)، فیزیک‌دان نظری دانشگاه ایالتی «آریزونا» (Arizona) تمام این ایده‌ها و زمینه‌سازی‌ها برای زندگی در مریخ را رد می‌کند و معتقد است که ایده‌ی تبدیل کردن مریخ به یک سیاره‌ی قابل سکونت ایده‌ی احمقانه‌ای است.

منبع: Redorbit

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. محمد

    به نظر من انسان بالاخره از این بی احتیاطی خودش یه ضربه اساسی می خوره

    1. مهران

      مطمین باشید بی احتیاطی ای صورت نمیگره و اگر عملی انجام شه در اینده حاصل تلاش کلی دانشمند و مباحثه هاشون هست.
      به امید اینکه فضایی باز برای جوانان کشورمون تو حوزه هوا و فضا به وجود بیاد و بتونیم راحط با خارج تبادل اطلاعات کنیم و خودمون هم موفق شیم.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه