اینتل مد و تکنولوژی را با هم پیوند می‌دهد

۲۳ آذر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

خیلی‌ها فکر می‌کنند مدل بودن کار خیلی ساده‌ای است. پس از آراستن سر و صورت روی صحنه‌ حاضر می‌شوی و لباس‌هایی که پوشیدی را به نمایش ‌می‌گذاری و کلی هم پول در می‌آوری. با این حال ماجرا به این سادگی نیست. دست کم یکی از فاکتورها که باعث می‌شود این شغل آنقدرها هم ساده نباشد میزان استرسی است که به مدل‌ها وارد می‌شود. ظاهرا حضور بر روی صحنه و قرار گرفتن پیش چشم تماشاگران و دوربین‌ها به افراد استرس وارد می‌کند.

در این میان شرکت اینتل سعی کرده در هفته مد پاریس پیوندی میان مد و تکنولوژی برقرار کند. این شرکت نوعی گجت پوشیدنی خاص ساخته که امکان می‌دهد حضار بتوانند سطوح استرس مدل را هنگام راه رفتن ببینند.

این گجت پوشیدنی شامل یک کمربند و عینک است. این عینک می‌تواند از فرد نوار مغزی تهیه کند و بخشی که روی بینی فرد قرار می‌گیرد نوعی سنسور دارد که ضربان قلب را می‌سنجد. این اطلاعات پردازش می‌شوند و بعد وارد کمربند می‌شود. این کمربند هم نوعی پروژکتور است که می‌تواند تصویر و انیمیشن را روی یک سطح پخش کند تا از طریق آن در لحظه متوجه میزان سطوح استرس فرد شویم. به هر حال معلوم نیست که این دستگاه‌ها واقعا در زندگی عادی هم به کار می‌آیند یا نه ولی به هر حال پیوند میان تکنولوژی و صنعت مد پیوندی است که در آینده بیشتر از آن خواهیم شنید.

منبع: Ubergizmo

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه