[اینفوگرافیک] مهاجرت؛ ایجاد کلنی در سیارات دیگر

۱۲ آذر ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

گفته می‌شود ممکن است در فضاهای دور دست حیات الزاما آنگونه که ما می‌شناسیم وجود نداشته باشد. یعنی نه اینکه موجودات دیگری وجود نداشته باشند بلکه ساختار تشکیل دهنده آن‌ها زنجیره‌های هیدوژن و کربنی نباشد. حیات روی کره زمین بیش از هر عنصری برای شکل‌گیری نیاز به عناصر هیدروژن و کربن دارند. شاید در جایی در این فضای ظاهرا لایتناهی حیات به شکل زنجیره‌های پیچیده عناصر سیلیکون و آهن باشند.

اما موضوع مهم امروز بشر این نیست که حیات چه اشکالی می‌تواند داشته باشد. بلکه این است که چطور می‌تواند از منجلابی که در آن قرار گرفته نجات پیدا کند. منجلابی که در ساخت آن نقش اساسی داشته است. گرم شدن زمین، اتمام منابع آب شیرین، انقراض حیوانات و… بخشی از خطراتی هستند که زمین و سلطان آن را تهدید می‌کنند. شاید یک راه این است که فکری به حال حل این مشکلات کند. اما اگر دیر شده و افسار تغییرات از دست او خارج شده باشد چه؟ آیا می‌توان از کره زمین فرار کرد و به جای دیگری رفت؟ آیا اصلا جای دیگری وجود دارد؟ اگر وجود دارد آیا بشر توانایی رسیدن به آنجا را دارد؟

جواب این سوال آخری مطمئنا خیر است. چرا که نزدیک‌ترین سیاراتی که می‌توانند میزبان بشر باشند سال‌های نوری از او دورند. اما همسایه قرمز رنگ زمین چه؟ آیا مریخ انتخاب خوبی است؟ هر چه نباشد نزدیک‌ترین جایی است که ما می‌شناسیم. سفر به آنجا ۷ ماه طول می‌کشد و از خیلی جهات شبیه به آنجایی هست که ما می‌خواهیم. با این حال چالش فقط سفر به آنجا نیست. او باید بتواند از پس کاستی‌های خانه جدیدش بر بیاید؟ چه کاستی‌هایی؟ اینفوگرافیک امروز به این موضوع می‌پردازد؟

منبع: infographicworld

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه