[اینفوگرافیک] کدام شغل مناسب تیپ شخصیتی شما است؟

۳۰ مهر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
کدام شغل مناسب تیپ شخصیتی شما است؟

گفته می‌شود هر چقدر خودمان را بهتر بشناسیم، می‌توانیم بهتر از توانایی‌های خودمان استفاده کرده و زندگی رضایت‌بخش‌تری را تجربه کنیم. یکی از راه‌ها شناخت خود آزمون‌های شخصیت است. آزمون خودشناسی مایرز–بریگز یا همان تست MBTI، یکی از آن تست‌هاییست که به ما ایده‌های جالبی درباره شخصیتمان می‌دهد.‌ ایده اصلی تست MBTI بر اساس روانشناس تحلیلی یونگ است. یونگ معتقد بود دریافت بشر از جهان اطرافش به چهار طریق انجام می‌پذیرد:  حس و شهود، احساس و تفکر. البته بعدها دو جنبه دیگر نیز به این جنبه‌های چهارگانه اضافه شد: قضاوت و دریافت. این ۶ جنبه به اضافه جنبه‌های درونگرایی و برونگرایی، ۱۶ تیپ شخصیتی می‌سازند. نکته‌ی جالب این دسته‌بندی این است که هر کدام از این تیپ‌ها نقاط قوت و ضعف خود را داشته و هیچگونه ارزش‌گذاری در مورد فرد انجام نمی‌دهند. یونگ معتقد بود که بشر برای داشتن روانی سالم باید پذیرای جنبه‌های شخصیتیش باشد.

برای اینکه از اینفوگرافیک امروز بتوانید استفاده کنید می‌توانید آزمون را از وب سایت ایران ذهن انجام دهید یا می‌توانید به سایت ۱۶personalities  مراجعه کنید. در هر دو وبسایت اطلاعات جالب و منحصر به فردی وجود دارد که می‌تواند ایده‌های جالبی درباره شخصیتتان به شما بدهد.

برای اینکه کمی سرگرم شوید هم می‌توانید ببینید تیپ شخصیتتان به کدام شخصیت مشهور می‌خورد.

تیپ شخصیتی شما کدام است و کدام شخص مشهور در تیپ شما جا می‌گیرد؟

اینفوگرافیک کدام شغل مناسب تیپ شخصیتی شما است؟

منبع: Truity

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳۰ دیدگاه
  1. Avatar آرین

    سلام خسته نباشید من یک سوالی داشتم آیا ممکنه یه نفر دو تیپ شخصیتی داشته باشه من با اینکه دو بار این آزمون را دادم کاملا متوجه شدم که من دو تیپ شخصیتی دارمintp و infp فرقشان در تصمیم با قلب و مغز است که واقعا همین جوری هست و مهارت infp هنر هست که من در نقاشی استعداد دارم هم مثل intp ریاضیات و فیزیک و شیمی خوبی دارم اگه بشه راهنماییم کنید

  2. Avatar BTS

    بعد اونوقت توی این تست هنرمندا و خواننده ها آدم نیستن؟

    1. Avatar عارفه

      این جا کامل نیاورده ولی اگه سرچ کنید متوجه میشید که بعضی شخصیت ها خیلی مناسب برای کارهای هنری هستن مثل همین INTP با این که منطق دانه اما به خاطر انتزاعی که داره یکی از بهترین تیپ ها برای کارهای هنری است.

  3. Avatar تانیا

    ها یعنی چی این مطلبی که شما گذاشتید هیچ درباره هنر نگفنه اصن بزارید یه سوال بپرسم این لباسایه برندی که شما ها میپوشید به نظرتون همین جوری ساخته شده؟؟؟
    ن طراحان لباس کلی وقت میزارن روی این لباسا و اینکه چرا ما ها اصلا هنر رو جدی نمیگیریم هنر میدونید چیه اگر تو هنر نداشته باشی نمیتونی هیچ کاری بکنی راستی الان تو این وضعیت ایران زندگی کردن هنره و واقعا هر روز ارزوم شده که یکی کسانی که تو رشته ی هنر درس میخونن رو ادم حساب کنه و واقعا مایه تاسف که مردم ما انقد از دنیای هنر دور هستن به امید روزی که همه درکی از هنر داشته باشن

    1. Avatar BTS

      منم نظرم همین بود…اصلا خواننده ها و نقاشا و خیاطا و رقصنده ها و… رو آدم حساب نکردن
      از نظر اونا فقط درس خوبه فقط درس

  4. Avatar رضا

    مطالب جالب و بسیار مفیدی بود.
    من در سایت میلوژی این ازمون ها رو شرکت کردم . بسیار به من در شناخت شخصیت و مسیر آینده ام خوب بود و باعث شدکه بتوانم زمینه های فعالیت رو راحت تر پیدا کنم.

  5. Avatar صبا

    من امسال سوم راهنمایی ام و انشاالله سال دیگه میرم اول دبیرستان و باید انتخاب رشته بکنم ولی کاملا گیج شدم و نمیدونم باید چیکار کنم راستش یه اطلاعاتی از مطالب مفید شما دستگیرم شد ولی هنوز باید چیز های زیادی در مورد شغلی که میخوام انتخاب کنم بدونم .
    من خودم میخوام به سمت رشته های هنری برم و خیلی طراحی ونقاشی را دوست دارم ، خدا رو شکر فکر میکنم درسم خوبه ولی به زور و از ترس معدل و نمره دارم درس هایی مثل علوم ، عربی ، ریاضی ، ادبیات فارسی ، دینی رو تحمل میکنم تا حداقل ان شاالله معدلم عالی باشه تا بتونم رشته مورد علاقم رو انتخاب کنم .
    رشته آشپزی یا طراحی دوخت دو تا انتخابم هستن ولی احساس میکنم طراحی دوخت جای بیشتری برای پیشرفت داره .
    بازم ممنون ولی اگه میشه مطالبی درمورد رشته طراحی دوخت بگذارید لطفا

  6. Avatar غزل

    عالی بود من امسال کنکور دارم و تیپ شخصیتم دقیقا به همون رشته ای که میخوام بخونم میخووووره که یعنی پرستااااری ❤❤❤❤

  7. Avatar جواد

    مطلب جالب و کاربردی بود
    ممنون آقای دبیری

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه