این اتوبوس برقی با یک بار شارژ از تهران تا شیراز می‌رود

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
اتوبوس برقی

خودروهای سواری تنها شکل حمل و نقل نیستند که به سمت آلایندگی صفر و دیگر مزایای انرژی الکتریکی پیش می‌روند. شرکت «پروترا» (Proterra) مدتی است که روی اتوبوس‌های کاملا برقی کار می‌کند. جدیدترین اتوبوس برقی این شرکت به نام «کاتالیست E2» در شرایط آزمایشی، با یک بار شارژ می‌تواند بیش از ۶۰۰ مایل (۹۶۶) کیلومتر حرکت کند.

اگرچه، این دامنه حرکتی لزوما در شرایط رانندگی روزمره ممکن نیست، اما کاتالیست E2 با ظرفیت ۴۴۰ تا ۶۶۰ کیلووات ساعت همچنان می‌تواند به ارقام خوبی برسد. طبق گفته شرکت پروترا، این اتوبوس با دامنه حرکتی ۳۱۲ تا ۵۶۳ کیلومتر در شرایط عادی می‌تواند اکثر مسیرهای حمل و نقل عمومی آمریکا را با یک بار شارژ پوشش دهد. به این ترتیب، می‌تواند مستقیما اتوبوس‌های فعلی را که با سوخت‌های فسیلی کار می‌کنند، جایگزین کند.

«رایان پاپل»، مدیر عامل پروترا می‌گوید: «دیگر سوال این نیست که چه کسی برای اولین بار از این تکنولوژی استفاده خواهد کرد. بلکه، مسئله اصلی این است که چه کسی به عنوان آخرین نفر به سراغ تکنولوژی پاک، کارآمد و پایدار حمل و نقل می‌رود.»

proterra-catalyst-bus-1 proterra-catalyst-bus-2

منبع: New Atlas

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۱ دیدگاه
  1. Avatar ایشانی

    اقای جمشید ارین اصل کسی است که توانست یکی از بهترین ماشینهای هیبریدی جهان را اختراع کند ولی متاسفانه حمایت نشدند و کارخانه هایشان که در ایران بود را تعطیل کردند

  2. Avatar افسانه

    آقای آرین عزیز شاید به هدفشان نرسن که بعید یعنی حذف خودروهای بنزینی وآلوده کننده،ولی راه متعالی را به روی ماگشودند خدا حفظشون کنه

  3. Avatar آسمان آبی

    من که از بوی خفه کننده تو این ترمینال ها خسته شدم … یعنی میشه وقتی میریم ترمینال بوی گازوئیل سرمونو درد میاره … چرا ما همیشه باید آخرین نفرهایی باشیم که تکنولوژی رو دریافت می کنند … سهم ما از تمدن جهانی چیه؟… نفت!

  4. Avatar سینا

    ای کاش یکبار هم مطلبی در مورد آقای جمشید آرین اصل ارائه می دادید -_-

  5. Avatar امیرحسین

    جالبه بدونید که حدود ۱۵ تا ۲۰ سال پیش اولین طرح برای تولید خودرو های برقی توی ایران داده شده توسط آقای جمشید آرین اصل.
    توان تولیدش هم داشتند و فقط حمایت لازم داشته اند که وقتی این رو به سازمان محیط زیست اعلام میکنند تا ضمن تایید طرح از وزارت نفت برای تولید این خودروها حمایت مالی جذب بشه با دو استدلال مضحک و دردناک مواجه می شند;
    ۱-به علت باتری سنگین بودن باتری ها آینده ای ندارد(حالا خوبه که نهایتا هم وزن سمند میشده با بالای ۳۰۰ کیلومتر پیمایش تو نمونه اولیه)
    ۲-اگه این طرح خوب باشه شرکت های خارجی چرا نرفتند دنبالش؟!!!!!!(اولین بار تو دنیا طرح دادند بعد میگه چون خارجیا طرح رو ندادند حتما خوب نیست)
    جالبه بدونید که بعدش رفت به کشور های اروپایی و این طرح رو برا چند شرکت انجام داد و ترکوند.با این حال بازم برگشته به ایران!ولی میگه که این خودروساز های داخلی و دنبالش یه عده از مسئولین نمیذارند که کار کنم.
    بقیه ماجرا رو می تونید توی سایت ها ببینید.کافیه اسم جمشید آرین اصل رو تو گوگل سرچ کنید.

    1. Avatar پیمان

      از این آقای آرین هیچ طرح و نقشه ای نیست بابت این ادعا فقط در حد حرف بزرگترین شرکت های دنیا مثل تسلا و بنز با میلیاردها دلار سرمایه گذاری میان یه خودروی برقی میسازن اونوقت این آقای آرین بدون هیچ هزینه ای میاد میگه من خودروی برقی ساختم و از من حمایت نشد فقط حرف بدون هیچ سند و مدرکی یه عده هم باور میکنن

      1. Avatar احسان

        بله. با دیدگاه شما کاملا موافقم. در صحبت های غیر فنی این شخص اطلاعات ضد و نقیض بسیار زیاد است.

        هدف اصلی ایشون فرافکنی و تشویش اذهان است. هیچ وقت به صراحت درمورد محصولاتشون سخن نگفته اند. اینکه اطلاعات دقیق فنی آنها چیست، اینکه این اطلاعات در کدام آزمایشگاه تست و تایید شده اند،‌اینکه ایشون بودجه ساخت محصولاتشون رو بدون پشتیبانی از کجا می آورند دهها سوال و ابهام دیگر وجود دارد.

        خلاصه
        مخ رسانه ها رو فقط زده اند.

      2. Avatar سندباد

        ایشون با صدا و سیما و با خبرگزاریهای متعدد خارجی مصاحبه داشتن
        و
        نه فقط اولین سازنده خودروی هوشمند برقی بودن قبل از امریکا و اروپا
        بلکه
        در نمایشگاههای متعدد خارجی محصولات و اختراعاتشون رو شرکت دادن
        و
        سمند و سورن و تیبا رو هم در ایران برقی کردن

      3. Avatar افسانه

        این حرفهای شماسندداره…معلومه شما اعتقادی به تولید اول ندارید،یعنی عجیبه برخی به این راحتی اختراع ایشون را منکربشن

      4. Avatar Darkness

        دوست عزیر لطفا اول مطالعه کن بعد نظر بزار.تسلا همین الانش داره سیستم شارژ و تعویض باتری مهندس آرین و کپی میکنه.بد نیست یکم پرسوجو کنیم در مورد منابع انسانی خودمون .درمورد سند هم یکم تحقیق کن به نتیجه میرسی انشاالله

  6. Avatar نیما

    نوشته بودید تهران تا شیراز، با کلی ذوق و خوش خیالی منتظر خبری از اتوبوس های الکتریکی در ایران بودم!
    زهی خیال باطل…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه