هیوندای برای تولید انبوه اتوبوس الکتریک آماده می‌شود

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
اتوبوس الکتریک - خودروی الکتریکی - هیوندای

بر اساس گزارشی از یک منبع خبری در کره‌ی جنوبی به نام ET News، هیوندای در حال آماده شدن برای تولید انبوه اتوبوس‌های الکتریکی است. این اتوبوس‌ها نیروی محرک خود را از دو باتری ۵۱ کیلووات‌ساعتی خواهند گرفت و می‌توانند با هر بار شارژ مسافتی حدود ۱۰۰ کیلومتر را طی کنند. بنا بر گزارش‌ها این خودروساز کره‌ای قصد دارد مراحل توسعه‌ی این اتوبوس‌ها را در سال ۲۰۱۷ به اتمام برساند. هدف هیوندای این است که اتوبوس الکتریک خود را به ناوگان کره جنوبی و چین وارد کند.

به احتمال زیاد باتری‌های استفاده شده در اتوبوس‌های هیوندای را LG تولید خواهد کرد. LG باتری‌های لیتیومی خودروی الکتریکی شورلت بولت را تولید می‌کند و همچنین جدیدا قراردادی را برای تولید باتری برای یک استارتاپ امضا کرده. بزرگترین رقیب LG در این زمینه پاناسونیک است که پول زیادی را برای تولید کردن باتری‌های خودروهای تسلا سرمایه‌گذاری کرده است.

کمپانی صنایع سنگین هیوندای که در گذشته شرکت خواهر گروه هیوندای موتور بوده، در سال ۲۰۱۰ به راه‌اندازی اولین سرویس تجاری اتوبوس الکتریک کمک کرده بود. ولی گروه هیوندای موتور به جای آن تمرکز خود را روی تولید اتوبوس‌هایی با پیل سوختی هیدروژن گذاشت.

بر اساس گزارش ET News هیوندای برنامه داشته تا تولید انبوه اتوبوس الکتریکی را از سال ۲۰۱۴ آغاز کند ولی به دلیل کم بودن قابلیت عرضه در بازار این کار را به تعویق انداخته است. ولی خودروهای الکتریکی در چند سال اخیر به لطف فعالیت‌های تسلا محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند. حال علاقه‌مند شدن هیوندای به آغاز فعالیت در این حوزه نشان می‌دهد که این کمپانی همانند کل صنعت خودرو به این ایمان رسیده که سرانجام می‌تواند از خودروهای الکتریکی کسب درآمد کند. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که ارزش این بازار تا سال ۲۰۲۶ حتی از ۱۰۰ میلیارد دلار هم فراتر خواهد رفت.

علاقه‌ی هیوندای هم مانند سایر رقبا به طور پیوسته نسبت به الکتریکی کردن محصولاتش بیشتر می‌شود. این کمپانی در حال حاضر علاوه بر نسخه‌ی پیل سوختی SUV توسان، نسخه‌های هیبریدی از سدان محبوب خود یعنی سوناتا تولید می‌کند. هیوندای امسال خودروی «آیونیک» (Ioniq) را معرفی کرد که در دو نسخه‌ی هیبریدی عادی و هیبریدی قابل شارژ (plug-in hybrid) تولید می‌شود. همچنین حدود یک هفته پیش «گیوهیون چوی» (Gyoo-Heon Choi)، مدیر بخش خودروهای ورزشی هیوندای، علاقه‌ی خود را به پیوستن به مسابقات فرمول E ابراز کرد. فرمول E اولین مسابقات جهانی است که در تنها مختص خودرهای مسابقه‌ای الکتریکی در نظر گرفته شده.

منبع: The Verge

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar Go

    دیگه تا ۵۰ سال دیگه تقریبا دنیا از حالت فسیلی و سوخت فسیلی و سوخت های شیمیایی و فرآیند های شیمیایی به طور کامل بیرون میاد و همه چیز برقی و التریکی میشه . مثل همین ۱۰ سال گذشته کع خیلی از وسایل و محصولات سیم دار بی سیم شدن .. و این قدم خیلی خوب و مهمیه واسه بهره گیری از تولید انرژی های جدید و مدرن . و کاهش چشم گیر آلودگی های محیطی و شیمیایی

  2. Avatar ///mahdispd

    چ عالی اگه منبع تولید برق برای استفاده و شارز کردن این اتوبوس ها هم از منابع تجدید پذیر مثل خورشید باشه دیگه محشر میشه
    ما از الان باید به فکر استفاده از منابع تجدید پذیر باشیم و باید در این زمینه سرمایه گزاری ها و فرهنگ سازی ها بکنیم.
    ///mahdispd

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه