بازار رو به سقوط رایانه‌های شخصی

۲۱ تیر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

براساس آماری که از سوی سازمان IDC منتشر شده، در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۵ نزدیک به ۶۶.۱ میلیون دستگاه رایانه شخصی وارد بازار شده است.

براساس آخرین اخبار منتشر شده، بازار رایانه‌های شخصی روند رو به سقوطی را طی می‌کند.

این آمار بیانگر کاهش ۱۱.۸ درصدی درخواست کاربران برای رایانه‌های شخصی است. یکی از دلایل کاهش استقبال از رایانه‌های شخصی، عدم پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز XP اعلام شده است. همچنین نزدیک شدن به عرضه ویندوز ۱۰ هم نتوانسته کاربران را به خرید رایانه‌های شخصی تشویق کند. باید به این موضوع اشاره کنیم که قیمت رایانه‌های شخصی در برخی بازارها افزایش پیدا کرده و این موضوع باعث عدم استقبال کاربران از این دستگاه‌ها شده است. البته آمارها به این موضوع اشاره می‌کنند که استقبال از ویندوز ۱۰ با توجه به آپدیت رایگان آن برای دستگاه‌های مختلف، بسیار خوب خواهد بود. همین موضوع باعث شده که کاربران به‌جای خرید یک دستگاه جدید با این سیستم‌عامل، دستگاه قبلی خودشان را به سیستم‌عامل جدید آپدیت کنند. البته شرایط اقتصادی نه‌چندان مناسب در منطقه‌های مختلف هم باعث شده که مردم بیش از پیش به سمت آپدیت رایگان سیستم‌های خودشان به ویندوز ۱۰ روی بیاورند.

pc1

بازار رایانه‌های شخصی در کشور آمریکا با کاهش ۳.۳ درصدی در مقایسه با سال گذشته روبه‌رو بوده است. همچنین بازار جهانی در ۵ سال گذشته با کاهش استقبال مردم از رایانه‌ها مواجه شده است. سازمان IDC به این موضوع اشاره کرده که این آمار پس از عرضه ویندوز ۱۰ شاهد بهبود خوبی خواهد بود و مردم بیشتر به خرید سیستم‌های جدید با این سیستم‌عامل تشویق می‌شوند، چرا که محصولات مختلفی برای این بازار عرضه خواهد شد.

لازم به‌ذکر است که در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۵ تنها ۱۶.۴ میلیون دستگاه رایانه شخصی وارد بازار آمریکا شده که کاهش ۳.۳ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. فروش رایانه‌های شخصی در اروپا، خاورمیانه، آسیا و ژاپن هم پایین‌تر از حد انتظار بوده است.

شرکت لنوو که برترین تولید کننده رایانه‌های شخصی در دنیا به حساب می‌آید تا این لحظه ۱۳.۴ میلیون دستگاه تولید کرده که در مقایسه با سال گذشته کاهش ۷.۵ درصدی را نشان می‌دهد. شرکت HP هم با کاهش تولید ۱۰.۴ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه بوده است. شرکت دل که در جایگاه سوم تولیدکننده‌ رایانه‌های شخصی قرار گرفته تا این لحظه ۹.۵ میلیون دستگاه راهی بازار کرده است که در مقایسه با سال گذشته کاهش ۸.۷ درصدی را نشان می‌دهد. شرکت اپل با عرضه مک‌بوک پرو ۱۲ شرایط بهتری دارد و توانسته رشد ۱۶.۱ درصدی داشته باشد و درحالی که سایر رقبای این شرکت در این بخش با ضرر مواجه بودند، این شرکت سود خوبی در این حوزه به‌دست آورده است.

منبع: Businesswire

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه