بازی جدید کوجیما اکشن و مثل آنچارتد است

۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

نشریه‌ی «فامیتسو»، تنها هفته‌نامه‌ی دنیاست که در زمینه‌ی بازی فعالیت می‌کند. این نشریه، هر هفته با بازی‌سازهای مختلفی مصاحبه می‌کند. در جدیدترین شماره‌ی فامیستو، نویسندگان این نشریه به سراغ «هیدئو کوجیما»، بزرگ‌ترین کارگردان صنعت بازی و خالق مجموعه بازی‌های متال گیر رفته‌اند.

این طور که از این مصاحبه برمی‌آید، کوجیما می‌خواهد یک بازی اکشن خطی بسازد.

کوجیما در حال حاضر از شرکت کونامی خارج شده و استودیویی مستقل تاسیس کرده است. استودیوی مستقل او هم برای ساخت اولین بازی‌اش، با شرکت سونی قراردادی امضا کرده.

نشریه‌ی فامیتسو از کوجیما سوالاتی درباره‌ی بازی جدیدشان پرسیده است. می‌توانید ترجمه‌ی بخشی از این مصاحبه را در ادامه بخوانید.

Kojima-Productions-LOGO

لوگوی استودیوی جدید کوجیما پروداکشنز (Kojima Productions)

این طور که از این مصاحبه برمی‌آید، کوجیما می‌خواهد یک بازی اکشن خطی بسازد؛ بازی‌ای که بیشتر شبیه به عناوین اکشن امروزی است و مخاطبی وسیع را هدف گرفته.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

فامیتسو: آیا نمی‌خواستید پس از ترک کونامی، استراحت کنید؟

کوجیما: می‌خواستم وقفه‌ای به کارم بدهم، اما اگر این کار را می‌کردم، روند زندگی‌ام آسیب می‌دید و دیگران هم از من راضی نمی‌ماندند. حدود یک سال زمان می‌خواهم تا دوباره گرم شوم. در حال حاضر دفترمان موقتی است و فقط یک لوگو و وب‌سایت ساخته‌ایم.

فامیستو: درباره‌ی لوگوی‌تان بگویید.

کوجیما: نمی‌توانم هنوز حرفی بزنم، اما لوگوی‌مان هم رمزی دارد. این لوگو یک بدن هم دارد و حتی می‌خواهیم آن را تبدیل به یک مجسمه کنیم.

فامیستو: چرا کوجیما پروداکشنز، اولین بازی‌اش را با سونی می‌سازد؟

کوجیما: پیشنهادهای مختلفی از تمام دنیا داشتم، اما این شرکت‌ها سیستمی هالیوودی دارند و من هم دوست ندارم یک نمونه‌ی اولیه‌ی پرجزییات بسازم. به این فکر کردم که کدام شرکت به من فقط با یک طرح اولیه‌ی معمولی ایمان می‌آورد و سونی شرکتی بود که دنبال‌اش بودم. آزادی زیادی به ما داده شده و کار کردن با آن‌ها هم بسیار راحت است.

فامیتسو: درباره‌ی بازی جدیدتان بگویید.

کوجیما: بازی شگفت‌انگیزی است. درباره‌ی همه‌چیز همزمان فکر می‌کنیم؛ از داستان گرفته تا کاراکترها یا سیستم‌های بازی. با توجه به اینکه برخی قسمت‌ها بسیار جدید هستند، راهی جز امتحان آن‌ها نداریم. بازی محیط-باز نیست، اما کسانی که از بازی‌های تراز اول امروزی مثل آنچارتد یا The Division لذت می‌برند، به راحتی از بازی ما هم لذت خواهند برد. شاید زمانی که رونمایی‌اش کردیم، تصور کنید که چندان هم شگفت‌انگیز نیست، اما تا آن را بازی نکنید، متوجه شگفت‌انگیز بودن‌اش نخواهید شد. سبک بازی اکشن است.

فامیستو: نظرتان درباره‌ی واقعیت مجازی چیست؟

کوجیما: می‌خواهم چیزی برای واقعیت مجازی بسازم، اما در حال حاضر نیروی مورد نیازش را نداریم. به نظر من واقعیت مجازی، کلید فعلی بازی‌سازی است.

یوجی شینکاوا: وقایعت مجازی حس بازی کردن کنسول فامیکام را مثل کودکی‌های‌ام به من دارد. واقعا معتقدم که دنیای جدید در حال متولد شدن است.

منبع: Gematsu

  کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar رضا

    کوجیما مرد افسانه ای یه تریلر داده بیرون که من هنوز هنگم که چی به چیه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه