فصل جدید بازی‌های ویدیویی با اپل تی‌وی

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
apple tv

نسل چهارم اپل تی‌وی (Apple TV) مدتی پیش راهی بازار شد. دستگاهی که می‌توان روی آن بازی‌های ویدیویی مختلف را تجربه کرد. این دستگاه چندان انقلابی نیست، اما یک شروع تازه برای اپل در حوزه‌ی بازی‌های کامپیوتری به شمار می‌رود. البته اپل برای اینکه بخواهد در بازار بازی‌های ویدیویی حضور داشته باشد، نیازی به ساخت یک کنسول بازی ندارد.

خیلی‌ها بر این باور بودند که اگر شرکت اپل امکان بازی کردن روی اپل تی‌وی را به وجود بیاورد، شرایط کنسول‌های بازی به خطر می‌افتد. اکنون در نسل چهارم این دستگاه می‌توان بازی‌های مختلف را دانلود کرد و به تجربه‌ی آن‌ها پرداخت.
اپل در زمان معرفی این دستگاه روی قابلیت بازی کردن آن زیاد صحبت نکرد و تنها چند بازی معمولی برای آن به نمایش درآورد تا مردم متوجه شوند که می‌شود با این دستگاه بازی کرد. همچنین در حال حاضر بازی‌های زیادی برای تجربه‌ی آن‌ها روی اپل تی‌وی وجود ندارد و شرکت اپل در این قسمت ضعیف عمل کرده است.

apple tv

البته در این تعداد کم، بازی‌های خوبی مشاهده می‌شوند. در حال حاضر تنها ۱۸ بازی برای اپل تی‌وی ساخته شده است.
اگر فکر می‌کنید که می‌توانید تمام بازی‌هایی که برای آیفون خریده‌اید را روی این دستگاه بازی کنید، کاملا در اشتباه هستید. تنها عنوان‌هایی را می‌توان روی اپل تی‌وی تجربه کرد که برای این دستگاه ساخته شده باشند.
بازی‌های عرضه شده برای این کنسول آن‌قدر کم هستند که می‌توان تمام آن‌ها را در یک تب و در یک دسته‌بندی مشاهده کرد.
در آینده بازی‌های بیشتری برای اپل تی‌وی عرضه خواهند شد و در هفته‌های بعدی تعداد بازی‌های عرضه شده برای این دستگاه بیشتر می‌شوند. البته اگر بتوان بازی‌های ساخته شده برای اپل تی‌وی را به شکل خوبی با کنترل از راه دور این دستگاه بازی کرد، قطعا تجربه‌ی خوبی به دست می‌آید. کنترل از راه دور این دستگاه مانند کنترلرهای کنسول Wii ساخته شده است.

apple tv

کنترل از راه دور این دستگاه به شکل یک کنترلر بازی طراحی شده و با بلوتوث به اپل تی‌وی متصل می‌شود.

apple tv

کنترل از راه دور اپل تی‌وی Siri Remote نام دارد که می‌توان با توجه به قابلیت‌های آن، بازی‌های مختلفی طراحی کرد. یک قسمت لمسی و چند دکمه روی آن قرار دارد که در شرایط مختلف باید از آن‌ها استفاده کنید. به طور مثال در بازی Rayman Adventure با فشار دادن قسمت‌های مختلف صفحه لمسی و دکمه‌ها کارهای مختلفی می‌توان انجام داد. در تصویر زیر دقیقا کاربرد این کنترل از راه دور در بازی را مشاهده خواهید کرد.

apple tv

روی این کنترلر یک سنسور حرکتی هم در نظر گرفته شده که در بازی Asphalt 8 به کار می‌آید.

apple tv

حتی چند بازی مانند Battle Supremacy: Evolution برای اپل تی‌وی ساخته شده‌اند که برای کنترل کردن آن باید کارهای مختلفی انجام دهید. در این بازی از تمام ویژگی‌های کنترلر استفاده شده است. البته کنترل بازی خوب از کار در نیامده و نتیجه‌ی آن تجربه‌ی یک بازی ناامید کننده است.

apple tv

در حال حاضر سازندگان بازی برای اپل تی‌وی باید زمان بیشتری با این دستگاه سپری کنند تا با ویژگی‌های آن بهتر آشنا شوند.
زمانی که بازی‌ها به خوبی با کنترلر اپل تی‌وی کار کنند، تجربه‌ی بهتری از بازی کردن را به دست خواهید آورد. تا زمانی که بازی‌های بهتری برای این دستگاه ساخته شوند، لیستی از بازی‌های خوب این پلتفرم را معرفی می‌کنیم.

Rayman Adventure
شرکت یوبی‌سافت تا این لحظه چند نسخه‌ی مختلف از مجموعه بازی‌های Rayman را برای پلتفرم‌های موبایل راهی بازار کرده است. نسخه‌‌ی جدید این مجموعه بازی‌ها با نام Rayman Adventure برای اپل تی‌وی عرضه شده و یک بازی زیبا و دوست داشتنی است. این بازی در قسمت گرافیک نظر شما را به سمت خودش جلب می‌کند و موسیقی‌های بسیار خوبی هم برای آن ساخته شده است.
یوبی‌سافت این بازی را به شکل رایگان روی فروشگاه اپل قرار داده است.

Rayman-Adventure

Asphalt 8: Airborne
اگر می‌خواهید ببینید که سنسور حرکتی Siri Remote به چه صورت کار می‌کند، بازی Asphalt 8: Airborne را تجربه کنید. این عنوان یکی از بهترین بازی‌های Gameloft به شمار می‌رود.
این بازی رایگان است.

Asphalt 8: Airborne

Alto’s Adventure
این بازی روی آیفون و آیپد علاقه‌مندان بسیار زیادی دارد و اکنون نسخه‌ی مخصوص آن هم برای اپل تی‌وی عرضه شده است. بازی گرافیک زیبایی دارد و بازی‌کننده‌ها باید شخصیت مخصوص خودشان را که در حال اسکی کردن است، کنترل کنند.
این بازی ۲.۹۹ دلار قیمت دارد.

Altos-Adventure

Crossy Road
در این بازی باید با اتومبیل خود تا جایی که می‌توانید از دست پلیس فرار کنید. بازی Crossy Road به شکلی ساخته شده که بتوان آن را به خوبی روی اپل تی‌وی بازی کرد.
این عنوان هم به شکل رایگان عرضه شده است.

Crossy Road

Badland
بازی Badland در سال ۲۰۱۳ روی آیپد عرضه شد. نسخه‌ی جدید آن برای اپل تی‌وی به شکلی ساخته شده که بازی‌کننده‌ها می‌توانند به‌خوبی آن را به وسیله کنترلر مخصوص بازی کنند.
بازی Badland با قیمت ۴.۹۹ دلار عرضه شده است.

badland

منبع: Kotaku

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه