باکس‌آفیس در تصاحب پیکسار

۷ آذر ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

در آخر هفته‌ای که گذشت انیمیشن کوکو (coco) که توسط کمپانی پیکسار و به کارگردانی لی آنکریچ ساخته شده در صدر جدول باکس‌آفیس قرار گرفت. این فیلم تنها فیلم جدیدی بود که هفته گذشته به مجموع فیلم‌های در حال اکران سینماهای آمریکا اضافه شد.

کوکو که روایتگر داستان پسرک دوازده ساله‌ای در سرزمین مردگان است توانست با فروشی در حدود ۵۰.۸ میلیون دلار فیلم ابرقهرمانی لیگ عدالت (Justice League) را پشت سر بگذارد.

کوکو که در ۳۹۸۷ سالن به نمایش درآمد با بودجه‌ای بیش از ۱۷۵ میلیون دلار ساخته شده اما با وجود اکران جهانی هنوز نتوانسته این مبلغ را در هفته اول بازگرداند.

باید به این نکته اشاره کنیم که یکی از نقاط قوت کوکو نظرات مثبت منتقدان درباره این انیمیشن است. ۴۰ نقد مثبت در کنار ۳ نقد میانه مجموعه ۴۳ نقد این فیلم در وبسایت متاکریتیک را تشکیل می‌دهند که نمره خوب ۸۰ را برای این اثر ایجاد کرده‌اند.

در رتبه دوم رده‌بندی جدول باکس‌آفیس لیگ عدالت با فروش بیش از ۴۱ میلیون دلار ایستاده است. لیگ عدالت با از دست دادن حدود ۵۶ درصد از فروش هفته گذشته از رتبه اول به رتبه دوم سقوط کرد در حالی که سالن‌های نمایش‌دهنده این فیلم (۴۰۵۱ سالن) از نظر تعداد تغییری نداشته‌اند. لیگ عدالت با احتساب فروش آخر هفته گذشته موفق شده در داخل ایالات متحده حدود ۱۷۲ میلیون دلار و در خارج از آمریکا ۳۱۱ میلیون دلار بفروشد تا مجموع فروش این اثر که تولید آن هم بسیار پرهزینه بوده (بودجه ۳۰۰ میلیون دلاری) به ۴۸۲ میلیون دلار برسد.

اعجوبه (Wonder) به کارگردانی استیون شباسکی مانند لیگ عدالت دومین هفته اکرانش را سپری می‌کرد و در آخر هفته‌ای که گذشت با یک پله سقوط به رتبه سوم نقل مکان کرد.

اعجوبه ۱۷.۷ درصد از فروش هفته قبل را از دست داد و گرچه نسبت به هفته قبل در سالن‌های بیشتری اکران شد (افزوده شدن ۷۶ سالن) اما نتوانست بیش از ۲۲.۶ میلیون دلار بفروشد. این فروش باعث شد رقم فروش کل اعجوبه که در سایر نقاط جهان تقریبا فروش ناچیزی داشته (۸۹۴ هزار دلار) به ۷۰.۷ میلیون دلار برسد.

فیلم سینمایی ثور: راگناروک (Thor: Ragnarok) که یکی دیگر از فیلم‌های ابرقهرمانی سال ۲۰۱۷ است و چند هفته‌ای از اکران آن می‌گذرد در چهارمین هفته اکران خود با یک پله سقوط هنوز در میان ۵ فیلم برتر قرار دارد و در آخر هفته گذشته با فروش ۱۶.۸ میلیون دلاری در آمریکا توانست مجموع فروش خود در سراسر جهان را به بیش از ۷۹۱ میلیون دلار برساند. در حال حاضر ثور: راگناروک ششمین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۷ در ایالات متحده و نهمین فیلم پرفروش امسال در سراسر جهان است.

نهایتا در آخر هفته گذشته Daddy’s Home 2 هم ریتم فروش خود را حفظ کرد و با ۱۳.۲ میلیون دلار فروش توانست فروش داخلی‌اش را به ۷۲.۶ میلیون دلار برساند و بلاخره پس از سه هفته بودجه تولیدش (بودجه ۶۹ میلیون دلاری) را در بیاورد.

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه