با اختراع جدید اپل کار برای سارقان آیفون سخت‌تر از همیشه خواهد شد

۵ شهریور ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

آیفون‌های شرکت اپل به نسبت بسیاری از گوشی‌ها بیشتر هدف سرقت قرار می‌گیرند. برای مثال چند سال پیش مشخص شد آیفون در بریتانیا بیش از همه گوشی‌ها هدف سرقت است.

حال اپل یک سند اختراع جدید به ثبت رسانده که اگر به شکل عملی و کاربردی در گوشی‌های این شرکت به کار گرفته شود کار را برای سارقان سخت می‌کند. این سند اختراع «ثبت اطلاعات بیومتریک کاربر غیرمجاز» نام دارد. اما معنای این عبارت چیست؟ فرض کنید آیفون‌تان به سرقت برود. کافی است سارق کمی ناشی باشد و بخواهد با حسگر اثرانگشت گوشی‌تان را باز کند یا به هر دلیلی انگشتش را در منطقه حسگر اثرانگشت قرار دهد. براساس این سند ثبت اختراع جدید گوشی می‌تواند اطلاعات مربوط به اثرانگشت فرد را ذخیره کند و بعد این اطلاعات را به جایی دیگر منتقل کند.

اگر این طرح عملی شود یک تحول بزرگ در شیوه استفاده شرکت‌ها از اطلاعات بیومتریک کاربران رخ خواهد داد. این نوع اطلاعات که برای بدست آوردن‌شان باید از خواص قابل اندازه‌گیری بدن انسان استفاده شود (مثل اثرانگشت) برای شرکت‌ها بسیار حساس هستند. عموما به جایی منتقل نمی‌شوند و در یک نقطه امن از حافظه خود دستگاه ذخیره می‌شوند. این نگرانی وجود دارد که در صورت انتقال این داده‌ها هر نوع هک یا نفوذ بتواند مجموعه عظیمی از اطلاعات کاربران را لو داده و در معرض استفاده‌های نامناسب قرار دهد. اما اگر این سند اپل کاربردی شود دست کم سارقان از این مصونیت برخوردار نخواهند بود.

استفاده از ویژگی‌های گوشی برای به دام انداختن دزدها ایده‌ای است که جای بحث دارد. می‌توان با استفاده از ردیاب گوشی، با استفاده از دوربین آن و همچنین با منتقل کردن اطلاعات بیومتریک که از طریق خود گوشی ثبت و ضبط می‌شود کار را برای سارقان از همیشه دشوارتر کرد.

منبع: Ubergizmo


مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۰ دیدگاه
  1. امیرحسین

    کسی که اپل رو میدزده نمیره بفروشتش که! میره پارتش میکنه به عنوان قطعه ازش استفاده میکنه و بسیار هستند تعمیرکاران موبایلی که خریدار مفت این اجناسن!

  2. حمیدرضا بمانی کافی آباد

    جالبه بدونید این ایده من بود!!!
    حالا اگه بتونن تکنولوژی حسگر اثر انگشت رو روی کل صفحه نمایش (و هم پشت گوشی) پیاده سازی کنند، و این قابلیت نرم افزاری رو هم روش پیاده سازی کنند، بعید می دانم که دیگر کسی هوس کند به گوشی کسی دست بزند!!

  3. مهرداد

    حالا اگه مثلا یه نفر بخواد گوشی دوستشو بگیره دستش و الکی بزنه به نوان سارق شناخته میشه؟؟؟
    این طرح امنیت رو فوق العاده کاهش میده اثر انگشت خود فرد هم صد در صد میره تو اون بانک اطلاعاتی و همه بهش دسترسی دارن

  4. نیما ربیعی

    واقعا قابلیت فوق العاده ای میشه،
    اینجوری خیلی راحت میشه حتی دزد های سابقه دار رو شناسایی کرد…

  5. ...

    بیشتر برای کاربرا خطرناکه تا سارق…

  6. جابر

    موقعی خیلی به درد میخوره که این خبر رو شما پخش نکنید در بارش که دزدان گرامی اطلاع داشته باشن!!! همه که نه ولی درصد زیادیشون با خوندن این خبر تو سایت شما یا سایت های مشابه متوجه میشن و همچین اشتباهی رو مرتکب نمیشن

  7. سید مرتضی موسوی سجاد

    حتما این اطلاعات رو دزدا هم دارن پس تحولی ایجاد نمیشه فقط کمی بهتر میشه

  8. سید مرتضی موسوی سجاد

    مطمعنن این اطلاعات رو دزد ها هم دارن پس خیلی تحولی ایجاد نمیشه فقط کمی بهتر میشه

  9. بی نام

    اثر انگشت به جایی منتقل نمی‌شوند و در یک نقطه امن از حافظه خود دستگاه ذخیره می‌شوند. شما مطمئن هستید ؟ مگه میشه مگه داریم؟افراد معمولی شاید اما… نمیدونم والا

  10. mahdispd

    عالیه اگه عملی بشه من ک خوشم اومد با اینکه طرفداره سامسونگم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه