با ۹ ویژگی مهم گلکسی نوت ۹ آشنا شوید

۲۰ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
گلکسی نوت 9

شاید از لحاظ ظاهری، گوشی هزار دلاری گلکسی نوت ۹ تفاوت زیادی با نسل قبلی خود نداشته باشد، اما در داخل این گوشی قابلیت‌های جذاب متعددی افزوده شده است. از قلم S Pen ارتقا یافته گرفته تا باتری بزرگ‌تر و یک سیستم خنک‌کننده همه‌فن‌حریف که می‌تواند خیال کاربران را از بابت تولید گرمای بیش از حد راحت کند. اگر برای خرید این گوشی وسوسه شده‌اید، در ادامه به ۹ ویژگی مهم این فبلت می‌پردازیم.

قلم S Pen مجهز به بلوتوث

گلکسی نوت 9

قلم S Pen موجود در گوشی گلکسی نوت ۹ از بلوتوث کم‌مصرف بهره می‌برد که قابلیت ارتباط بی‌سیم با گوشی را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. سامسونگ با استفاده از این موضوع، قابلیت‌های زیادی را به این قلم اضافه کرده است. به‌عنوان مثال در هنگام عکاسی، با فشردن دکمه موجود در این قلم، می‌توانید عکس موردنظر را ثبت کنید. اگر با استفاده از DeX در حال ارائه هستید، از طریق دکمه این قلم می‌توانید اسلایدهای به نمایش درآمده را تغییر دهید.

همچنین برای کنترل موسیقی و فیلم، اپلیکیشن گالری یا حتی تماشای ویدیو در یوتیوب هم می‌توان از قابلیت‌های این قلم بهره برد. اگر هم نگران تمام شدن باتری این قلم هستید، باید بگوییم که به لطف بهره‌گیری از بلوتوث کم‌مصرف، این قلم فقط با حضور ۴۰ ثانیه‌ای در داخل گوشی، برای ۳۰ دقیقه استفاده، شارژ ذخیره می‌کند.

بزرگ‌ترین باتری بین سری گوشی‌های نوت

باتری سری گوشی‌های نوت

گلکسی نوت ۷ از باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کرد که به دلیل وقوع انفجارها، سامسونگ تصمیم گرفت برای مدل بعدی یعنی نوت ۸ از باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره ببرد. با این حال، سامسونگ بار دیگر اعتمادبه‌نفس خود را به دست آورده و برای این گوشی به استفاده از باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی روی آورده است.

باتری گلکسی نوت ۸ با اینترنت موبایل روشن و استریم بی‌وقفه ویدیو، ۱۱ ساعت و ۱۱ دقیقه دوام می‌آورد. هرچند چنین عملکردی بسیار خوب بود، اما باتری رقبایی مانند گوگل پیکسل ۲ ایکس‌ال حدود ۱۲ ساعت و باتری گوشی هواوی میت ۱۰ پرو در این آزمایش ۱۴ ساعت ۳۹ دقیقه دوام آوردند. به همین خاطر امیدواریم گلکسی نوت ۹ بتواند با بهره‌گیری از این باتری حجیم، رقبای خود را پشت سر بگذارد.

سیستم خنک‌کننده پیشرفته

سیستم خنک‌کننده پیشرفته

داغ کردن گوشی‌ها، به‌خصوص در مورد گوشی‌های قدرتمند و همه‌فن‌حریف، پدیده‌ی عجیبی محسوب نمی‌شود. در همین حین، سامسونگ برای خنک نگه داشتن گلکسی نوت ۹، یک سیستم خنک‌کننده پیشرفته آبی را در داخل این گوشی تعبیه کرده است. این سیستم باعث می‌شود که در حین انجام بازی‌های گرافیک بالا، مانند فورت‌نایت، گرمای گوشی تا ۲۱ درصد کاهش پیدا کند.

هرچند تراشه‌های اسنپ‌دراگون ۸۴۵ و اگزینوس ۹۸۱۰ بسیار پیشرفته هستند و عملکرد قابل توجهی دارند، اما با افزایش گرمای گوشی، عملکرد این تراشه‌ها هم تحت تأثیر قرار می‌گیرد. اما به لطف بهره‌گیری از این سیستم خنک‌کننده، انتظار داریم این گوشی بتواند عملکرد خود را برای زمان‌های طولانی و حتی در حین پردازش‌های سنگین، ثابت نگه دارد و دچار افت سرعت نشود.

حافظه داخلی دو برابر

حافظه داخلی دو برابر

سامسونگ این بار حافظه داخلی مدل پایه هزار دلاری را به ۱۲۸ گیگابایت افزایش داده است که دو برابر حافظه داخلی مدل پایه نوت ۸ محسوب می‌شود. آن‌هایی هم که به دنبال حافظه داخلی بسیار بیشتری هستند، می‌توانند مدل ۱۲۵۰ دلاری را بخرند که از ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. در ضمن این گوشی از کارت حافظه microSD تا حداکثر ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت پشتیبانی می‌کند. به همین خاطر کاربران این گوشی دیگر هیچ‌گونه نگرانی بابت کمبود حافظه نخواهند داشت.

دوربین هوشمند

دوربین هوشمند

از لحاظ سخت‌افزاری، دوربین این گوشی مشابه دوربین گلکسی اس ۹ پلاس است و این یعنی بهره‌گیری از دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی مجهز به دیافراگم متغیر که باعث می‌شود در محیط‌های کم‌نور هم عکس‌های باکیفیتی گرفته شود. با این حال، با توجه به اینکه نسبت به گذشته شرکت‌های بیشتری قابلیت‌های هوش مصنوعی را برای دوربین‌های خود ارائه کرده‌اند، سامسونگ هم تصمیم گرفته در همین جهت حرکت کند.

دوربین این گوشی با استفاده از هوش مصنوعی، می‌تواند صحنه‌های مربوط به ۲۰ دسته اصلی را تشخیص بدهد. از بین این دسته‌بندی‌ها می‌توانیم به غروب آفتاب، متن‌ها و محیط در شب اشاره کنیم. با شناسایی این مناظر، نرم‌افزار دوربین تغییراتی را از لحاظ مواردی مانند کنتراست، غلظت رنگ و نور اعمال می‌کند تا نتیجه‌ی نهایی جذاب‌تر شود.

تشخیص نقص برای گرفتن عکس‌های بهتر

تشخیص نقص

اگر سوژه‌های شما در وضعیت مناسبی نباشد، بهترین دوربین‌های جهان هم نمی‌توانند نتیجه‌ی نهایی را تا حد زیادی بهتر کنند. به همین خاطر سامسونگ برای گوشی گلکسی نوت ۹ قابلیت نرم‌افزاری تشخیص نقص یا Flaw Detection را ارائه کرده که می‌تواند انواع و اقسام مشکلات عکس‌ها را شناسایی کند. این یعنی اگر هوش مصنوعی تشخیص بدهد که قسمتی از عکس مشکل دارد، به شما پیشنهاد می‌دهد که عکس را دوباره بگیرید.

از جمله مشکلات و مواردی که این هوش مصنوعی می‌تواند شناسایی کند، می‌توانید به پلک زدن سوژه در هنگام عکاسی یا کثیف بودن لنز اشاره کنیم که منجر به مات شدن عکس نهایی می‌شود. اگر در هنگام عکاسی دستتان بلرزد، هوش مصنوعی توصیه می‌کند که این فرایند را بار دیگر تکرار کنید و این بار دست خود را ثابت نگه دارید. اگر نور پس‌زمینه یک عکس خیلی شدید باشد، این قابلیت نرم‌افزاری به شما پیشنهاد می‌دهد که مکان دیگری را برای عکاسی پیدا کنید.

بهره‌گیری از DeX بدون نیاز به داک

DeX

بسیاری پرچم‌داران سامسونگ از قابلیت DeX پشتیبانی می‌کنند که به لطف این قابلیت، این گوشی‌ها به‌نوعی کامپیوتر شخصی بدل می‌شوند. اما برای استفاده از این قابلیت، باید داک مخصوصی خریداری می‌شد که قیمت چندان کمی هم ندارد. حالا سامسونگ با معرفی رابط HDMI به USB-C کار کاربران را برای استفاده از این قابلیت تا حد زیادی راحت کرده است.

به همین خاطر تنها با استفاده از این رابط ساده، می‌توانید گلکسی نوت ۹ را به یک کامپیوتر شخصی نسبتا پیشرفته تبدیل کنید. همچنین در هنگام فعال بودن این قابلیت، می‌توانید از صفحه‌نمایش نوت ۹ به‌عنوان ترک‌پد استفاده کنید و در صورت لزوم و بدون اینکه اختلالی در عملکرد DeX ایجاد شود، می‌توانید کارهای معمول خود را با استفاده از صفحه‌نمایش این گوشی انجام دهید.

رنگ‌های جدید جذاب

رنگ‌های جدید جذاب

هرچند این موضوع یک قابلیت جدید محسوب نمی‌شود، اما در کل منجر به افزایش جذابیت ظاهری این گوشی شده است. سامسونگ در مورد رنگ‌های این گوشی دست به انتخاب‌های جذابی زده است. به‌عنوان مثال می‌توانیم به نوت ۹ مجهز به بدنه آبی رنگ اشاره کنیم که از قلم S Pen زردرنگ بهره می‌برد. این انتخاب جسورانه مطمئنا مورد توجه بسیاری از خریداران قرار می‌گیرد. این گوشی همچنین در رنگ‌های مشکی، مسی و ارغوانی هم روانه‌ی بازار می‌شود.

شارژر بی‌سیم دوگانه

شارژر بی‌سیم دوگانه

کاربران آیفون همچنان چشم‌انتظار عرضه پد شارژر بی‌سیم ایرپاور هستند در همین حین سامسونگ شارژر بی‌سیم دوگانه خود را در کنار گلکسی نوت ۹ معرفی کرد و از همین حالا کاربران می‌توانند این شارژر را خریداری کنند. البته می‌دانیم که این گجت ارتباط مستقیمی با گلکسی نوت ۹ ندارد اما از طرفی می‌تواند کار کاربران گجت‌های سامسونگ را راحت‌تر کند. کاربران با استفاده از این شارژر می‌توانند گوشی‌های گلکسی‌ای که از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند، شارژ کنند و در کنار آن می‌توانند گلکسی واچ را هم قرار دهند تا این دو گجت به‌طور همزمان به‌صورت بی‌سیم شارژ شوند. در ضمن کاربران می‌توانند زاویه‌ی پد شارژر مربوط به گوشی را طوری تنظیم کنند تا به‌راحتی قادر به باز کردن قفل آن و بهره‌گیری از آن باشند.

منبع: Tom’s Guide

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar رضا

    والا با این قیمت دلار دیگه فقط میشه کاور این گوشیو خرید حالا اگه دیجی کالا قسطی بده شاید بشه یه کاریش کرد!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه