بتمن در برابر سوپرمن (پیش‌نمایش Injustice 2)

۲۲ خرداد ۱۴۰۲ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه

زمانی که اولین قسمت بازی بی‌عدالتی (Injustice: Gods Among Us) عرضه شد، واکنش بیشتر منتقدان و هوداران سبک مبارزه‌ای به این بازی بسیار مثبت بود. از حضور شخصیت‌های محبوب دی سی گرفته تا داستان آن که پا را از قصه‌های کوچک و کلیشه‌ای عناوین مبارزه‌ای فراتر گذاشته بود، همگی باعث قوت گرفتن احتمال ساخت قسمت بعدی بی‌عدالتی شدند.

سرانجام در بهار سال گذشته‌ی میلادی، شرکت برادران وارنر از «بی‌عدالتی ۲» (Injustice 2) رونمایی کرد. بازی تنها برای کنسول‌های نسل هشتم تایید شد. سازندگان این بار تنها از حضور قهرمان‌های دی‌سی به عنوان برگ برنده‌ی خود یاد نکرده و انقلابی در سبک مبارزه‌ای را وعده دادند. به مناسبت انتشار اطلاعات جدید از بازی، در ادامه به بررسی جزییات منتشر شده از بی‌عدالتی ۲ و توقعات از این بازی که به یکی از مورد انتظار ترین عناوین ماه‌های اخیر تبدیل شده است، خواهیم پرداخت.

‌‌

بتمن و سوپر‌من ادامه می‌دهند

جوکر با انفجار یک بمب اتمی در «متروپلیس» (Metropolis) جان تعداد زیادی از مردم و حتی خانواده‌ی سوپرمن را گرفته و این موضوع، سوپرمن را حسابی خشمگین می‌کند. سوپرمن که از اتفاقات اخیر به شدت عصبانی است، کنترل شهر را در دست می‌گیرد و به صورت خودکامه‌ای بر آن حکومت می‌کند. تندخویی‌های سوپرمن و دیکتاتوری او صدای بسیاری، از جمله بتمن را در می‌آورد و باعث تشکیل دو جبهه در شهر می‌شود. کشمکش‌های میان جوکر، بتمن، سوپرمن و شخصیت‌های دنیای دی‌سی که در تیم یکی از این سه نفر حضور دارند، داستان قسمت قبلی را تشکیل داده بود. بی‌عدالتی ۲ قرار است همین داستان را ادامه دهد و آن را به سرانجام برساند. طبق اطلاعات منتشر شده از بخش داستانی بازی، بتمن و همراهان او این بار سعی در برگرداندن جامعه به وضعیت قبلی را دارند و در این میان، با مزاحمت‌های جدید سوپرمن نیز مقابله می‌کنند. در حالی که جنگ در میان این دو گروه از ابرقهرمانان بار دیگر بالا گرفته، کره‌ی زمین با تهدید جدی تازه‌ای روبرو می‌شود و زندگی ساکنانش به خطر می‌افتد.

Injustice 2 Screenshot (3)

محیط بازی نسبت به گذشته پر جنب‌وجوش تر شده.

ظرفیت بالای هر کدام از شخصیت‌ها برای قصه‌گویی و دنیای بزرگ دی‌سی، دست سازندگان را برای داستان قسمت جدید باز گذاشته است. تا کنون حضور شخصیت‌های جدیدی مانند «پویزن آیوی» (Poison Ivy) و Swamp Thing که در نسخه‌ی پیشین حضور نداشته‌اند، در بازی تایید شده است. بر اساس نظرسنجی‌هایی که در حساب توییتر کارگردان بازی مبنی بر اضافه کردن کاراکترهایی از دنیای مورتال کمبت و دی‌سی صورت گرفته است، به احتمال زیاد شاهد حضور «ساب-زیرو» (Sub–Zero) و «اسپاون» (Spawn) به عنوان شخصیت مهمان در بازی خواهیم بود. هوشمندی سازندگان در انتخاب شخصیت‌های قابل بازی در بی عدالتی ۲ و تاخیر در معرفی آن‌ها موجب شده تا بیشتر از همیشه منتظر انتشار اطلاعات جدیدی از بخش داستانی بازی باشیم.

‌‌‌‌‌‌‌

لباس جدید قهرمان

نسخه‌ی قبلی بازی به طور مشخصی از مکانیک‌ها و سیستم‌های سری بازی‌های مورتال کامبت الگو برداری کرده بود. از سرعت بالای مبارزات گرفته تا تمام‌کننده‌‌های اختصاصی هر کدام از شخصیت‌ها، روند بازی قسمت اول بی عدالتی بی‌شباهت به مورتال کامبت نبود. با مدت زمان چهار ساله‌ای که میان انتشار دو قسمت بی‌عدالتی قرار دارد، دست سازندگان برای اختصاصی‌تر شدن مبارزات در بی عدالتی ۲ بیشتر از گذشته باز است. آن طور که از تریلرهای بازی دیده‌ایم، هر کدام از شخصیت‌ها به ضربات ویژه‌ی خاص و متنوعی برای خودشان مجهز شده‌اند. درست مثل قسمت اول، استفاده از این قابلیت‌ها بخش قابل‌ توجه‌ای از سلامتی حریف را از بین می‌برد و این حرکت در طی یک سکانس از پیش کارگردانی شده‌ی جذابی اتفاق می‌افتند. با توجه به نسخه‌ی بتا که در اختیار کاربران قرار گرفته، مشخص است  قدرت هر کدام از این ضربات ویژه متناسب با قهرمان مورد استفاده متفاوت خواهد بود و تاثیر بیشتر یا کمتری را در خط سلامتی دشمن اعمال خواهد کرد. برای مثال بتمن در طی صحنه‌ای جذاب، ابتدا شخصیت روبرویی را به آسمان پرتاب می‌کند و با استفاده از جت جنگی خود پشت سر هم به او ضربه می‌زند.

شخصی‌سازی کاراکترها به موضوعی مهم در بی‌عدالتی ۲ تبدیل شده است. لباس و زره هر کدام از قهرمانان به صورت متنوعی در بازی قابل ارتقا و تغییر خواهد بود. همچین کسب امتیاز تجربه و افزایش سطح شخصیت‌ها، قابلیت‌های جدیدی از جمله ارتقای سلاح و اضافه کردن حالت‌های جدید مبارزه را به کاراکتر انتخابی شما اضافه خواهد کرد. به نظر می‌رسد سازندگان با اضافه کردن چنین قابلیت‌هایی، می‌خواهند کاری کنند تا انتخاب مداوم یک شخصیت تکراری نشود؛ موضوعی که به طور معمول یکی از ضعف‌های همیشگی بسیاری از بازی‌های این سبک است.

Injustice-2-Infographics

بخش چندنفره‌ی بازی‌های سبک مبارزه‌ای در سال‌های اخیر به سوهان روح بسیاری از خریداران تبدیل شده است. شلوغی بیش از حد سرورها و قطعی‌های بی مورد آن هم در مبارزاتی که نتیجه‌ی آن‌ها به ثانیه‌‌ها بستگی دارد، باعث شده تا استودیو ندررلم راه متفاوتی  را برای از بین بردن این مشکل انتخاب کند. بی عدالتی ۲ مانند قسمت قبلی مورتال کامبت به سیستم GGPO مجهز خواهد بود. این سیستم اطلاعات ارسالی و دریافتی از سوی بازی‌کنندگان را ابتدا به سرور خاصی منتقل کرده تا از بروز تاخیر در اجرا شدن ضربات و مبارزات بازی جلوگیری کند. در GGPO ابتدا اطلاعات ارسالی از هر مبارز که شامل ضربه‌های وارد شده و دفاع یا ضربه‌ی طرف مقابل می‌شود توسط سرور بازی در زمان بسیار کمی دریافت و دسته‌بندی می‌شود. قرار است بی‌عدالتی ۲ بخش‌های متنوع و اختصاصی زیادی را در حالت چند نفره داشته باشد. با این حال اطلاعات بیشتری از این بخش‌ها در دست نداریم و به نظر می‌رسد برای انتشار اطلاعات بیشتر باید کمی صبر کنیم.

‌‌‌‌‌‌‌

کتاب زنده

بیشتر انتقادها از قسمت قبلی بازی در مشکلات طراحی ظاهری شخصیت‌ها و جزییات کم گرافیکی حتی نسبت به استاندارد‌های نسل پیش خلاصه می‌شد. تخریب پذیری کم و طراحی بی روح محیط مبارزه، از مشکلات قسمت اول بی عدالتی بودند. به نظر می‌رسد سازندگان با ایجاد تیمی اختصاصی برای طراحی شخصیت‌ها و محیط، سعی در رفع این مشکلات در قسمت جدید داشته‌اند که با توجه تریلرهای منتشر شده، به نظر می‌رسد به خوبی از پس آن بر آمده‌اند. محیط‌های مبارزات همگی با الهام از فضاهای کتاب‌های مصور دی‌سی طراحی شده‌اند و جزییات در آن‌ها بیداد می‌کند. فضای مبارزات از خشکی قسمت پیش خارج شده و حالتی پویا به خود گرفته است. طراحی شخصیت‌ها نیز با الهام از همین کتاب‌ها انجام شده و به خوبی شما را به خود جذب می‌کند.

Injustice 2 Screenshot (2)

جزییات در طراحی شخصیت‌ها پیشرفت زیادی نسبت به قسمت قبلی داشته است.

بی نظر می‌رسد بی عدالتی ۲ با درس گرفتن از اشتباهات گذشته و تجربه‌ی موفق ساخت چند بازی مبارزه‌ای در سال‌های اخیر توسط سازندگان‌اش، قصد در ارایه یک عنوان بی نقص یا حداقل کم‌ نقص در این سبک را دارد و اگر اسیر عرضه‌ی محتواهای پولی قابل دانلود گوناگون و کوچک‌تر کردن بازی اصلی برای دریافت پول بیشتر از خریداران نشود، در پیاده ‌سازی این هدف موفق عمل خواهد کرد. برای پاسخ به این سوال تا ۲۶ اردیبهشت سال آینده شمسی که تاریخ عرضه‌ی بازی برای کنسول‌های پلی‌استیشن۴ و ایکس‌باکس وان است، منتظر خواهیم ماند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

نام لاتین بازی: Injustice 2

تهیه‌کننده: Warner Bros. Interactive Entertainment

سازنده: NetherRealm Studios

سبک بازی: مبارزه‌ای

پلتفرم: PS4، Xbox One

تاریخ انتشار: ۱۶ می ۲۰۱۷

‌‌‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar مسعود

    الان این بتمنه یا کرایسیس چقدر شبیه کرایسیس شده

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه