چرا آیفون ۱۲ می‌تواند گلکسی نوت ۲۰ را شکست دهد؟

۱۴ خرداد ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
گلکسی نوت 20 و آیفون 12

گلکسی نوت ۲۰ و آیفون ۱۲ قرار است به عنوان پرچم‌داران جدید و قدرتمند دو شرکت سامسونگ و اپل راهی بازار شوند و این یعنی امکانات زیاد در کنار قدرت و البته قیمت بسیار بالا. اما اینطور که به نظر می‌رسد، نماینده‌های اپل می‌توانند به ۵ دلیل پیروز این رقابت باشند.

آیفون ۱۲ به احتمال زیاد پاییز امسال معرفی می‌شود و اگر شایعات حقیقت داشته باشد، ماه اکتبر راهی بازار خواهد شد. گلکسی نوت ۲۰ اما داستان متفاوتی دارد. این گوشی به احتمال بسیار زیاد در تابستان رونمایی و راهی بازار می‌شود و تقریبا می‌توان گفت شکی در آن نیست.

تاکنون شایعات زیاد در رابطه با گلکسی نوت ۲۰ و آیفون ۱۲ منتشر شده که از جمله مهم‌ترین وجه اشتراک این دو می‌توان به بهره‌مندی از اینترنت ۵G و به احتمال زیاد نمایشگری با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز اشاره کرد. اما سوال اینجاست در نهایت کدام محصول می‌تواند بیشتر از دیگری توجه کاربران و علاقه‌مندان را جلب کند؟

گلکسی نوت ۲۰ پلاس از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد، (این سنسور را احتمالا در نوت ۲۰ شاهد نخواهیم بود) و این عدد روی کاغذ دو برابر آن چیزی است که طبق شایعات در آیفون‌های جدید بکار خواهد رفت (۶۴ مگاپیکسل).

نوت ۲۰ از قلم S Pen هم پشتیبانی می‌کنند که بخش جدا نشدنی و جذاب این سری به حساب می‌آید و قطعا با قابلیت‌های بیشتری همراه خواهد شد. اما باز هم آیفون ۱۲ می‌تواند با قابلیت‌های جذاب‌تر، پرچم‌دار سامسونگ را شکست دهد.

بیشتر بخوانید: تاریخ عرضه آیفون ۱۲ با دو ماه تاخیر به ماه نوامبر موکول شد

*توجه داشته باشید این دلایل صرفا بر اساس آن چیزی بوده که تاکنون در رابطه با این محصولات عرضه شده و ممکن است درست نباشد*

پردازنده بسیار سریع‌تر

a14 bionic

پردازنده A13 که در حال حاضر در گوشی‌های سری آیفون ۱۱ و همچنین آیفون SE وجود دارد، از قدرتمندترین پردازنده موجود در گوشی‌های اندرویدی یعنی اسنپدراگون ۸۶۵ سریع‌تر است. محصول کوالکام بدون تغییر در نوت ۲۰ بکار خواهد رفت و اگر خوش شانس باشیم، سامسونگ از اگزینوس ۹۹۲ که نسخه قوی‌تر ۹۹۰ است هم استفاده می‌کند.

این امکان هم وجود دارد کوالکام در یکی دو ماه آینده از اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس رونمایی کند چون این پردازنده در حال حاضر از پردازنده سال ۲۰۱۹ اپل هم ضعیف‌تر است و اگر نوت ۲۰ بخواهد با آن به مبارزه با پردازنده‌ای نظیر A14 برود، قطعا حرفی برای گفتن نخواهد داشت؛ حتی اگر ۱۶ گیگابایت رم را برای آن در نظر بگیریم.

اگزینوس ۹۹۲ هم بعید به نظر می‌رسد از نظر پردازشی قوی‌تر از اسنپدراگون ۸۶۵ باشد بنابراین سامسونگ قطعا به اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس نیاز خواهد داشت تا صرفا فاصله شکست را کمتر کند چون در هر صورت امکان ندارد A14 از هرآنچه که قرار است در نوت ۲۰ استفاده شود عملکرد ضعیف‌تری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: گلکسی نوت ۲۰ برای موفقیت به چیزی بیش از قلم لمسی نیاز دارد

ظاهری جدید و هیجان‌انگیز

گلکسی نوت 20 و آیفون 12

گلکسی نوت ۲۰ احتمالا شباهت زیادی به سری اس ۲۰ خواهد داشت و خب طبیعی است این شباهت در قالب زبان طراحی آشنای خانواده نوت باشد. یعنی گوشه‌های تیزتر و ظاهری اندک جذاب‌تر. اما رندر آخری که از گلکسی نوت ۲۰ پلاس منتشر شد، زیبایی که انتظار داشتیم را به تصویر نمی‌کشید.

سامسونگ که در سری نوت ۱۰ و اس ۱۰ به خوبی توانست ماژول دوربین را کنترل کند و آن‌ها را با زیبایی و ظرافت بالایی در پرچم‌داران خود تعبیه کند، در سری اس ۲۰ به ماژول‌های بزرگ و عجیب تمایل پیدا کرد و ظاهرا قرار نیست در نوت ۲۰ هم این مشکل حل شود.

اما آیفون ۱۲ ظاهرا قرار است توجه زیادی را جلب کند. خصوصا اینکه اپل معمولا در طراحی گوشی‌هایش نوآوری‌های خاصی ندارد و اگر بعد از مدتی تغییر کوچکی ایجاد شود، سر و صدای زیادی به پا خواهد شد. آیفون ۱۲ قرار است با گوشه‌های صاف‌تر و ماژول مربعی شکل دوربین راهی بازار شود.

علاوه بر این‌ها، احتمالا آیفون جدید باریک‌تر از سری‌های قبل خواهند بود و مهم‌تر از همه اینکه ناچ کوچک‌تری هم دارند. رنگ آبی جدید و جذاب را هم باید به جمع برتری‌های اپل به نوت ۲۰ اضافه کنیم. آیفونی که قرار است جدید، متفاوت و زیباتر از قبل ظاهر شود.

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت اپل آیدی رایگان بدون نیاز به شماره تلفن

سنسور لیدار (LiDAR)

Lidar

مانند آیپد پرو ۲۰۲۰، آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس هم احتمالا از سنسور جدید LiDAR بهره می‌برند. این سنسور را باید نسخه بهبود یافته سنسور مدت پرواز بدانیم. در واقع با کمک سنسور LiDAR می‌توان نقشه‌ای سه بعدی از فضای یک اتاق تهیه کرد و همین مسئله نیز کار با برنامه‌های واقعیت افزوده را به طرز چشم‌گیری راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر از قبل می‌کند.

اپل همزمان با سیستم عامل iOS 14 احتمالا از برنامه iPhone AR هم رونمایی خواهد کرد که می‌تواند بیشترین سود را از دوربین جدید ببرد. اما برتری اصلی در واقع زمانی است که بخواهیم عکاسی و ویدئوی پرتره ثبت و ضبط کنیم.

بیشتر بخوانید: سامسونگ ۸۰ درصد از نمایشگرهای اولد آیفون ۱۲ را تامین خواهد کرد

دوربین‌های بهتر و احتمالا هوشمندتر

گلکسی نوت 20 و آیفون 12

هرچه مقدار عددی سنسور در کهکشانی‌ها بیشتر شد، عملکرد آن‌ها افت کرد. این قضیه در گلکسی اس ۲۰ به خوبی نمایان بود. هرچند مشکلاتی در فوکوس خودکار با بروزرسانی بهتر شد و حتی گفته می‌شود نوت ۲۰ هم به یک سنسور لیزری جهت فوکوس خودکار مجهز می‌شود اما به نظر نمی‌رسد باز هم این‌ها برای رقابت با مجموعه دوربین‌های اپل کافی باشد.

علاوه بر اینکه آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس از بزرگ‌نمایی ۳ برابری اپتیکال که احتمالا برابر با نوت ۲۰ و نوت ۲۰ پلاس است بهره می‌برند، ظاهرا شاهد سیستم لرزش‌گیر مبتنی بر سنسور خواهیم بود که در واقع مهم نیست دوربین را در چه جهتی تکان می‌دهید، باز هم از افت کیفیت جلوگیری می‌شود.

لرزش‌گیر اپتیکال در گوشی‌های کنونی مبتنی بر لنز است و لرزش‌ها را فقط زمانی که روی محور عمودی یا افقی باشند خنثی می‌کند. حتی گفته می‌شود اپل این سیستم لرزش‌گیر را به لنز فوق عریض خود نیز اضافه خواهد کرد. به همه این‌ها باید پشتیبانی از Smart HDR و عکاسی محاسباتی پیشرفته‌ را نیز اضافه کنیم و این یعنی یک برتری بزرگ برای گوشی‌های اپل.

آیفون ۱۱ اگرچه پیروز نبرد دوربین با گلکسی اس ۲۰ نیست اما فاصله خیلی زیادی هم با آن ندارد و از آن جایی که نوت ۲۰ تقریبا از همان سیستم و مکانیزم بهره می‌برد، این شانس برای اپل وجود دارد تا از رقیب دیرینه خود سبقت بگیرد.

بیشتر بخوانید: قابلیت جذاب ویوو X50 پرو که گلکسی نوت ۲۰ شدیدا به آن نیازمند است

بروزرسانی سیستم‌ عامل

گلکسی نوت 20 و آیفون 12

این موضوع همیشه برتری اپل به نسبت تمام اندرویدی‌ها به حساب می‌آمد. گوشی‌های این شرکت سال‌های زیادی از بروزرسانی سیستم عامل و قابلیت‌های جذاب بهره‌مند می‌شوند این در حالی است که سامسونگ آن را نهایتا به ۲ سال محدود می‌کند.

تفاوت اصلی اما این جاست که آیفون‌های جدید با iOS 14 از راه خواهند رسید اما کهکشانی‌ها با همان اندروید ۱۰ راهی بازار می‌شود. این یعنی ظاهری جدید برای آیفون‌ها در حالی که نوت ۲۰ همچنان با همان شکل و شمایل قدیمی رابط کاربری به دست کاربران می‌رسد.

سیستم عامل جدید اپل در بخش مولتی تسکینگ و منوی برنامه‌ها ظاهری جدید به خود می‌گیرد. مهم‌تر از همه اینکه بالاخره می‌توانید برنامه‌های دلخواه خود را به صورت پیش‌فرض تنظیم کنید. همچنین یک برنامه تناسب اندام هم به آن اضافه می‌شود (احتمالا) که با ساعت‌ هوشمند اپل واچ ۶ و دیگر ساعت‌های اپل هماهنگ خواهد شد. گفته می‌شود برنامه‌ای تحت عنوان Gobi نیز در آیفون‌ها وجود دارد که مبتنی بر واقعیت افزوده بوده و می‌تواند عملیات خرید را بسیار آسان‌تر کند.

مانند همه گوشی‌های دیگر سری نوت، گلکسی نوت ۲۰ هم با قابلیت‌های فراوان و قدرت سخت‌افزاری بسیار بالا راهی بازار خواهد شد و حرفه‌ای‌ها را هدف قرار می‌دهد. معمولا علاقه‌مندان به نمایشگرهای بزرگ که نوت برداری، تماشای فیلم و انجام بازی در آن آسان و بسیار لذت بخش است این گوشی‌ها را انتخاب می‌کنند.

علاوه بر این، سری نوت ۲۰ به نمایشگر ۱۲۰ هرتزی با فناوری LTPO نیز مجهز می‌شود که آن‌ها را به نسبت مدل بکار رفته در رقیب بهینه‌تر می‌کند. اما خب به قدرت سخت‌افزاری و پشتیبانی نرم‌افزاری که برسیم ظاهرا اپل حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد.

تمام دلایل بالا صرفا بر اساس آن چیزهایی بود که اخیرا در رابطه با دو گوشی منتشر شده و شاید در برخی از آن‌ها نماینده سامسونگ قدرتمندتر ظاهر شود. فعلا باید منتظر ماند و دید در آینده چه خبرهای رسمی دیگری در رابطه با این گوشی‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما در رابطه با گلکسی نوت ۲۰ و آیفون ۱۲ چیست؟ آیا نمایندگان اپل می‌توانند کهکشانی‌های سامسونگ را از میان بردارند؟

بیشتر بخوانید: اپل سال آینده آیفون‌ ۱۳ را بدون پورت شارژر راهی بازار می‌کند

منبع: tomsguide

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۵ دیدگاه
  1. Avatar سلمان

    سلام؛

    یکی از بدترین بررسی های ممکن رو دیدم . واقعا از سایت شما بعید بود همچین بررسی یک طرفه ای ، اصلا ملاک های برتری سامسونگ رو در نظر نگرفته اید . از سایت های دیگر یاد بگیرید .

    1. سلام دوست عزیز. این مطلب در مورد برتری‌های احتمالی آیفون ۱۲ به نسبت گلکسی نوت ۲۰ بود و طبیعیه که به نفع نماینده اپل باشه. مسلما مطالبی هم در رابطه با برتری نوت ۲۰ به نسبت آیفون ۱۲ وجود داره. چون این دو گوشی هنوز وارد بازار نشدند نمی‌تونیم اسم مقایسه رو روش بزاریم. این فقط بررسی احتمالات بود.

  2. Avatar Reza

    بهرحال هر کی نظرشو داره
    نمیشه گفت کدوم بهتره
    بالاخره اون یکی سامسونگه اون یکی هم اپل
    من که به شخصه نمی تونم بین شون یکی رو انتخاب کنم 🙂

  3. Avatar سیامک

    اپل مارک خوبیه و پولیم ک میگره خیلیش برا مارکشه و گرونم ک بده افراد خاص و پولدار میخرن بعد میشه گوشی افراد مهما سامسونگ برا امثال منه ک با یه قاب پلاستیکی و قیمت تمام شده کمتر ک بتونیم بخریم و افراد عادی بخرن هرکدومشونم نکات قوت و نکات ضعفی داره و خرید به پول جیبمون بستگی داره..من سامسونگ دارم اگه پولم می رسید یاقیمت اپل اندازه سامسونگ بود اپل میخریدم

    1. Avatar جسن

      S20 الترا قیمتش از ایفون ۱۱ پرو مکس ۳۰۰ دلار بیشتره و ایفون ۱۲ قراره افزایش قیمت نداشته باشه که یعنی حتی از s20 الترا هم کمتره

      1. Avatar Amir

        دادش از کجا نگاه کردی؟

  4. Avatar امیر

    سامسونگ تو نوت ۱۰ tof رو معرفی کرد که نقشه سه بعدی از فضا رو ترسیم کرد، حالا اپل اومده اون تکنولوژی رو با اسم سنسور LiDar به گوشیاش اضافه میکنه بعد برتری اپل محصوب میشه؟؟؟؟

    1. Avatar حسن

      سنسور lidar خیلی نسبت به tof برتری داره

  5. Avatar صالح

    پایین رده نمیدونم…خخخ
    میان رده فقط ردمی…
    پرچمدار شیائومی…
    بهتره بدونید که اندروید miui از اندروید معمولی خیلی بهتره
    مقایسه پرچمدارای شیائومی رو با سامسونگ ببینید

  6. Avatar صالح

    یه معادله خیلی سادس… سامسونگ قراره بیشتر بفروشه
    سامسونگ پول برندشو میگیره
    شاید آیفون گوشی های خوبی داشته باشه ولی شیائومی درحال سبقت از سامسونگه و خیلی از جفت این برندای باسابقه ارزون تره
    رقابت میان رده هارو که با گوشیای ردمی برده
    حالا ببینیم با این دوتا غول چکار میکنه…

  7. Avatar فرهنگ

    قیاس نا جوانمردانه ای دارین
    اینکه ظاهر آیفون چندین ساله همینه و فرقی نمیکنه الان قراره گوشه هاش یکم تخت شه بگیم وای چه انقلابی چه امتیاز مثبتی اغراق کننده ست
    یا حتی سیستم عاملش
    شما از ۱۰ سال پیش هم ببینید با الان در ظاهر فرق خیلی کمی کرده، ولی گوگل و اندروید واقعا زیباتر و بهتر شده و در حال حاضر خیلی بهتر و شیک تر از آی او اس هست
    خیلی از ویژگی هایی که میخواد بیاره رو سامسونگ مدت هاست داره
    پرتره فیلم و سلفی که اپل نداره
    فیلم گیری با حالت استدی که سامسونگ از قبل داشت
    شارژ معکوس که نداره
    سرعت و ظرفیت بالا شارژ و انتقال فایل(و حتی راحتی این کار) که اپل نداره
    شما سرعت سی پی یو رو گفتین ولی نگفتین که با وجود رم بالا اختلاف این سرعت جبران شده و رقیب کره ای بهتره
    صفحه نمایشگر رو اشاره نکردین که سامسونگ بهتره و همچنین امتیاز قلم نوت رو یه جوری گفتین که انگار یه چیز عادی ه و مهم نیست
    از لحاظ اسپیکر هم احتمالا سامسونگ ثل سالهای اخیر امتیاز بهتری رو بیاره

    1. Avatar محمد

      احسنت
      نکاتی خیلی خوبی رو گفتی
      چیه مردم میرن اپل میخرن
      که چی بشه
      چیش بهتره
      با قیمت بالاش و ظاهر تکراری

    2. Avatar 9

      دوست عزیز شما یا ایفون توی دستت نگرفتی یا اصلا ایفون و از نزدیک ندیدی و باهاش کار نکردی
      سامسونگ توی هر چیزی باید جلوی ایفون زانو بزنه…

    3. Avatar سلمان

      احسنت ؛ کاش این نویسنده این مطلب اینهمه یک طرفه مقایسه نمی کرد .

  8. Avatar وحید

    به سایز های مختلف و قیمت هم باید اشاره میکردید که اپل برتری داره

  9. Avatar alirezaw

    تمام موارد بالا درسته و جای هیچ شکی نیست
    ولی با این جور پست ها و پست های قبلی نشون داده که دیجی کالا تعصب خاصی نسبت به محصولات اپل داره………………………….

    1. Avatar رامتین

      ببینید واقعا هم باید طرفدار اپل باشه چون گوشی های منحصر به فردی داره من خودم طرفدار اندروید و سامسونگ بودم ولی وقتی آیفون رو دیدم نظرم عوض شد چون گوشی های اندرویدی بعد دوسال کند میشه و این موضوع در iosبرعکسه و هرآپدیت گوشی های اپل سریعتر میشه
      درسته قیمتش بالاست ولی ارزش خرید داره چون حداقل سنگینترین کارهارو تا ۴ یا ۵ سال بالا میاره که در اندروید فقط ۲یا ۳سال هستش

  10. Avatar پیر خرابات

    تلفظ دقیق LiDAR، لایدار هست.

  11. Avatar محمد

    سلام
    در چند زمینه آیفون ضعف های بزرگی نسبت به رقیب خود یعنی گوشی های بالارده سامسونگ دارد که سعی می کنم با مخاطبان به اشتراک بگذارم:
    ۱- گوشی های اپل در دوربین و کیفیت تصاویر ثبت شده دوربین در چند سال گذشته ضعیف تر از رقیب کره ای خود عمل کردند.
    ۲- گوشی های اپل برای اولین سال است که از تکنولوژی ۵G بر روی خود بهره می برند و با توجه به مشکل باتری که از گذشته در گوشی های اپل شاهد آن بوده ایم این مساله به شکل قابل توجهی می تواند پدیدار شود.
    ۳- در حال حاصر اندروید و پشتیانی کمپانی گوگل از آن به شکل فزاینده ای از iOS و پشتیبانی کمپانی اپل از آن پیشی گرفته است و iOS از محبوبیت و پشتیبانی کمتری نسبت به گذشته برخوردار است.
    ولی در کل باید صبر کرد تا از خروجی و سیاست های جدید شرکت اپل (با توجه به تحریم های جدید هواوی و شرایط جدید دنیای تکنولوژی) در تاریخ های پیش رو مطلع شویم.

    1. Avatar رامتین

      ببینید ببینید سامسونگ در ۲۰۱۹ چندتا پرچمدار داد بیرون؟؟
      درصورتی که آیفون فقط یک بار در سال گوشی پرچمدار معرفی میکنه
      پس از این لحاظ قطعا آیفون برنده خواهد بود

    2. Avatar Mani

      سلام
      دوربین اپل در سال گذشته با نوت ۱۰ پلاس برابر شد پی به احتمال زیاد امثال هم برابر بشن و باطری ایفون ۱۱ پرو مکس بهترین باطری در پرچمداران۲۰۱۹ شد پس باطری هم اپل دیگه ضعیف نیست و گوشی سامسونگ دو سال پشتیبانی می‌گیرد ولی ایفون تا ۵ یا ۶ سال پس در بخش پشتیبانی اپل برتره

  12. Avatar محمد

    به الآخره اپل هم جو بعترین گوشی ها هساب میشه و طبعیتا تراشه بدون رقیب داره
    ولی هنوز نمیشه نظر قطعی داد
    باید منتظر باشیم تا نوت۲۰ بیاد و هم iPhone12 تا مشخص شه که کدوم بهتره
    ولی به نظر من اپل تا الان گوشی ها رو خیلی گرون داده انتزار میره که این قیمت خوبی داشته باشه
    ولی s20 هم قیمت زیادی داره
    در حالت کلی به نظر من گوشی های بالا رده به درد آدم نمیخورن
    مگر اینکه آدمی باشی که واقعا به کارت بیاد یا اینکه به خواطر دوربین گوشی رو بخری
    ولی میشه که با یه دوربین عکاسی این مشکل رو حل کرد
    به نظر من تراشه خیلی قوی زیاد به درد آدم نمیخوره چون کمی سرعت گوشی و کفیت و دربر میگیره . اما رم ۴ به بالا و ۶ به بالا به درد آدم نمیخوره .

    1. Avatar بی نام

      یه کلاس املا برو حتما

    2. Avatar ابوالفضل

      وقتی شما داری زیر این مقاله نظر می نویسی احتمال خیلی زیاد اهل مطالعه هستی. اینکه چطور و به چه شکلی چنین اشتباهاتی در نظر شما هست واقعا برام جای سوال داره. مثل خواطر، انتزار
      ضمن اینکه گوشی های اپل الان گرونتر نیستن و بلکه ارزون تر هم هستن. اس ۲۰ الترا ۱۴۰۰ دلار اما آیفون ۱۱ پرو مکس ۱۱۰۰ دلار قیمت دارن.

      1. Avatar محمد

        خیلی وسواستون زیاده ها
        خب سریع نوشتن الا رو ضعیف میکنه دیگه
        خودشم s20 ultra خیل بهتر از ۱۱poro max از صفحه نمایش گرفته تا دوربین
        ولی انصافن قمیتش بالاست
        اون کسی که ۳۰ میلیون میده به آیفن دلیلی نمیبینم که نده به سامسونگ

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه