برخی از قابلیت‌های اپل واچ به ساعت‌های اندرویدی هم اضافه می‌شوند

۲۹ تیر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اخیرا اطلاعات جدیدی از برنامه‌های گوگل برای ارتقای سیستم عامل Android Wear منتشر شده است. چند وقتی است که نسخه‌ی ۵.۱ سیستم عامل Android Wear عرضه شده. این نسخه، قابلیت‌هایی مثل امکان تنظیم حالت منو یا برنامه‌هایی برای کنترل بیشتر به سیستم عامل Android Wear اضافه کرده بود. براساس اطلاعات منتشر شده، نسخه‌ی بعدی Android Wear قرار است قابلیت‌های بیشتری را هم به این سیستم عامل بیافزاید.

ظاهرا گوگل می‌خواهد قابلیت ارسال اطلاعات بین دو ساعت هوشمند را به نسخه‌ی بعدی اندروید اضافه کند

قابلیت تغییر حالت صفحه تنها با یک اشاره، به عنوان اولین قابلیت مهم نسخه‌ی بعدی Android Wear معرفی شده است. این قابلیت، به کاربران اجازه می‌دهد تا با یک اشاره، ساعت روی صفحه‌شان را تغییر دهند. در حال حاضر، یک اشاره روی صفحه، منوی Android Wear را باز می‌کند.

ظاهرا گوگل این ایده را از نرم‌افزارهای زیادی که برای سیستم عامل Android Wear نوشته شده گرفته است. نرم‌افزارهای متعددی برای این سیستم عامل عرضه شده‌اند که میان‌بر یک اشاره روی صفحه را با توجه به نیاز کاربر شخصی‌سازی می‌کنند.

گوگل می‌خواهد قابلیت انجام کارهای مختلف با یک اشاره روی صفحه را مستقیما به Android Wear اضافه کند. این قابلیت برای برنامه‌نویس‌هایی که از حقه‌های مختلف برای به راه انداختن این قابلیت روی Android Wear استفاده می‌کردند بسیار مهم خواهد بود. ظاهرا گوگل چند وقتی است که روی این قابلیت کار می‌کرده است، چون آخرین نسخه‌ی Android Wear، باز کردن منوی اصلی این سیستم عامل را توسط اشاره‌ای از سمت چپ به راست صفحه ممکن کرده بود.

تصاویری که به بیرون درز کرده‌اند، قابلیت یک اشاره را به تصویر کشیده‌اند. ظاهرا می‌توان با یک اشاره روی صفحه، ساعت را به حالت‌های مختلف تغییر داد.

Android-Wear

در کنار این قابلیت جدید، به نظر می‌رسد گوگل هم‌چنین می‌خواهد قابلیت فرستادن اطلاعات از یک ساعت به ساعتی دیگر را هم ممکن کند؛ درست مثل قابلیت تبادل نقاشی بین دو اپل واچ. با این حال، ظاهرا گوگل نمی‌خواهد خود را فقط به نقاشی محدود کند و فرستادن استیکر و خندانک و عکس هم بین دو ساعت ممکن خواهد بود.

Android-Wear2

منبع: GSM Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه