بررسی عملکرد زوم ۱۰ برابری دوربین اوپو

۵ اسفند ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
اوپو

روز گذشته شرکت اوپو اعلام کرد که نخستین گوشی مجهز به تکنولوژی زوم ۱۰ برابری را در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۹ روانه‌ی بازار می‌کند. در این مراسم، شرکت اوپو گوشی مذکور را در اختیار خبرنگاران قرار داد تا بتوانند عملکرد این دوربین سه‌گانه را تا حدی مورد بررسی قرار دهند. همین ابتدا باید خاطرنشان کنیم که سخت‌افزار و نرم‌افزار این گوشی هنوز نهایی نشده و به همین خاطر نباید در مورد کیفیت این تکنولوژی با قاطعیت زیادی اظهارنظر کنیم.

این مدل اولیه در داخل یک کیس محافظ قرار داشت تا طراحی این گوشی مشخص نشود و در نهایت موضوع حائز اهمیت این مراسم، دوربین سه‌گانه تعبیه شده در پنل پشتی بود. اوپو می‌گوید چینش دوربین و شکل و شمایل نهایی آن هم همینگونه خواهد بود.

سنسور اصلی از رزولوشن ۴۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد ولی به‌صورت پیش‌فرض، عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی ثبت می‌کند. برای بهره‌گیری از رزولوشن کامل باید از حالت Pro استفاده کنید که متاسفانه این حالت در مدل مذکور غیرفعال شده بود. شرکت اوپو می‌گوید این دوربین سه‌گانه فاصله کانونی ۱۶ میلی‌متری اولترا واید تا ۱۶۰ میلی‌متری تله‌فوتو (هر دو در معادل ۳۵ میلی‌متری) را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. دوربین اولترا واید مجهز به سنسور ۸ مگاپیکسلی است و زاویه دید ۱۲۰ درجه ارائه می‌کند. دوربین تله‌فوتو هم از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد که این دوربین و دوربین اصلی، مجهز به لرزشگیر اپتیکال هستند.

حالا بهتر است که از جزئیات فنی فاصله بگیریم و کارکرد این تکنولوژی را از اولترا واید تا تله‌فوتو مشاهده کنیم:

در ادامه هم می‌توانید کارکرد زوم دیجیتالی ۲۰ برابری را مشاهده کنید که فاصله کانونی ۱۶ میلی‌متری تا ۳۲۰ میلی‌متری (دیجیتالی) را نشان می‌دهد:

اسلایدر زوم موجود در اپلیکیشن دوربین این گوشی عملکرد روان و خوبی دارد و در گام‌های کوچک می‌توانید از زوم ۱ برابری به زوم ۲۰ برابری دست پیدا کنید.

در نهایت باید بگوییم که شرکت اوپو هنوز مشخصات سخت‌افزاری و حتی نام آن را اعلام نکرده و فقط گفته که گوشی مذکور بین ماه‌های آوریل تا ژوئن رسما معرفی خواهد شد.

منبع: GSM Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه